"עולם חדש": שיחת טראמפ עם נתניהו ומנהיגי סודן
(צילום: רויטרס)

הסכם שלישי עם מדינה ערבית תוך כחודשיים: ארצות הברית, ישראל וסודן הודיעו אמש (שישי) באופן רשמי על נרמול היחסים בין חרטום לירושלים - בצעד שמסיים עשרות שנים של עוינות. לפי ההודעה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנהיגי סודן עבד אל-פתאח אל-בורהאן ועבדאללה חמדוק שוחחו ודנו ב"תהליך ההיסטורי שעוברת סודן לדמוקרטיה", ועל קידום השלום באזור.

נתניהו: "פריצת דרך דרמטית, מהפך אדיר"
(צילום: רועי אברהם,לע״מ)
בהמשך הזמין טראמפ עיתונאים לחדר הסגלגל בזמן שיחה טלפונית עם נתניהו, ואמר להם כי "ישראל וסודן הסכימו לעשות שלום ולנרמל את היחסים. זהו אחד הימים הגדולים בהיסטוריה של סודן". נתניהו אמר לאחר מכן: "זה עולם חדש. אנחנו משתפים פעולה עם כולם ובונים עתיד טוב יותר לכולנו". נתניהו בירך על "מעגל השלום שמתרחב במהירות", כשהוא מתייחס להסכמים הקודמים עם איחוד האמירויות ובחריין.
נתניהו כינה את ההסכם "פריצת דרך דרמטית לשלום", והוסיף כי הצטרפות סודן היא "מהפך אדיר". לדבריו, "בחרטום, בירת סודן, אומצו בשנת 1967 שלושת הלאווים של הליגה הערבית - לא לשלום עם ישראל, לא להכרה בישראל ולא למשא ומתן עם ישראל. ואילו כעת חרטום אומרת - כן לשלום עם ישראל, כן להכרה בישראל וכן לנורמליזציה עם ישראל. זהו עידן חדש, של שלום אמיתי שהולך ומתרחב עם מדינות ערביות נוספות - שלוש מהן בשבועות האחרונים".
נתניהו אמר כי "בקרוב ייפגשו משלחות של סודן וישראל לדון על שיתופי פעולה בתחומים רבים, בהם חקלאות, מסחר ועוד תחומים חשובים לאזרחינו. שמי סודן פתוחים היום לישראל, וזה מאפשר טיסות ישירות וקצרות בין ישראל לאפריקה ולדרום אמריקה"
בתוך כך, נתניהו ושר הביטחון בני גנץ הסירו את התנגדותם לכך שארה"ב תמכור מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. את העסקה בין איחוד האמירויות לארה"ב חשף לראשונה נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות". נתניהו, אגב, צייץ לאחר אותה חשיפה כי "ידיעות אחרונות פרסמו פייק ניוז מוחלט", והוסיף את תגובת לשכת ראש הממשלה מאותו יום, לפיה "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות".
אמש, גנץ האשים את נתניהו בכך שהסתיר ממנו את המגעים לעסקה, ולפי גורמי ביטחון בכך נגרם נזק שכן היה אפשר לנצל זאת לטובת פיצוי משמעותי יותר מהאמריקנים. מטעמו של נתניהו הכחישו ומסרו כי "לא הייתה שום התניה שישראל תסכים למכירת ה-F-35 כתנאי לחתימת הסכם השלום וגם לא הייתה לכך שום הסכמה עד היום. המשא ומתן נוהל רק לאחר הסכם השלום ע"י נציגי משרד הביטחון".
5 צפייה בגלריה
יהודה בארקן
יהודה בארקן
יהודה בארקן
( צילום: אבי רוקח)

השחקן יהודה בארקן הלך לעולמו בגיל 75

יהודה בארקן, שאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שאובחן כחיובי לקורונה, הלך בסוף השבוע לעולמו והוא בן 75. במהלך אשפוזו הוא שהה במחלקה לטיפול נמרץ.
בריאיון ל-ynet אמר בארקן לפני מספר חודשים: "אם אמרו להישאר בבית אני עושה את זה, ואם אמרו לשטוף ידיים ואם אמרו לא להתקרב לאנשים - אני עושה את זה. לכן אני לוקח שיעורי תורה דרך הטלפון. אני הפסקתי לנשק מזוזות בגלל ההוראה. אני מסתכל על המזוזה, מעביר לה את המבט ובזה עשיתי את היומית שלי. אני לא לוחץ ידיים".
בארקן נחשב לאחד מהשחקנים הוותיקים והמצליחים בישראל. מאחוריו עשרות סרטי קולנוע, בהם "חגיגה בסנוקר", ״צ'רלי וחצי", "אבא גנוב", סרטי מתיחות ועוד. מאוחר יותר חזר בארקן בתשובה אולם לא זנח את קריירת המשחק, כששיחק בין היתר בסדרת הטלוויזיה המצליחה "פלפלים צהובים". במסגרת חזרתו בתשובה, הוא הוסיף את האות א' לשם משפחתו.
גמזו בביקור באום אל-פחם

גמזו באום אל-פחם: "תתנפלו על הבדיקות"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, שביקר היום באום אל-פחם ובבקה אל-גרבייה, קרא לאזרחים "להתנפל על הבדיקות". הוא אמר: "עם אחוז בדיקות נמוך לא יכולים לחסל את המגפה והחולים יסתובבו וידביקו אחרים. גם אין אפשרות לפתוח בתי ספר אם מצב הבדיקות לא יתקדם, אחרת הילדים יגיעו לבית ספר כשהם חיוביים". בביקור השתתפו ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ומחזיק תיק הקורונה בחברה הערבית אימן סיף.
פרופ' גמזו ומומחים אחרים חוששים מפני התרופפות המשמעת לאחר הסרת חלק מהסגר. "יש כאלו שעדיין לא מבינים את המחלה טוב, שהיא מתפשטת על ידי האדם גם כשלא מרגיש שהוא חולה ומסתובב בלי שירגיש", אמר גמזו. "יכול להיות שיש כאן במפגש הזה חולה שיש לו קורונה ולא מרגיש שהוא חולה. לכן צריך לבדוק את האנשים גם כשהם בריאים.

"באום אל-פחם כמעט 12% בדיקות חיוביות. כך אתם תהיו כתומים ויכול להיות שנקבע שאתם אדומים. הדבר החשוב עכשיו להתנפל על הבדיקות. אנחנו רואים ירידה בכמות הבדיקות בחברה הערבית, וזה לאחר שהייתה לנו תקופה שכמות הבדיקות הייתה גבוהה וזה עזר לנו להוריד את התחלואה. עם הירידה באחוז הבדיקות, זה יחזיר את התחלואה. היום הכול פתוח, כל אדם יכול להגיע לבדיקה באופן ישיר ללא הפניה מרופא".

איתי יצחק, בן 17 מגן נר, נרצח בקטטה בצפון

איתי יצחק, בן 17 מגן נר, הוא הנער שנרצח לפנות בוקר בקטטה סמוך לכפר מוקייבלה שבמועצה האזורית הגלבוע. שישה נערים וגבר בשנות ה-40 לחייו נעצרו. יצחק, תלמיד כיתה י"ב בכפר הנוער ניר העמק בעפולה, הותיר אחריו הורים, אחות תאומה ואח העומד בפני גיוס.
במשטרה מסרו כי בקטטה השתתפו כמה נערים בני 16 ו-17, ולאחר שהנער נפצע חבריו פינו אותו בעצמם לבית החולים - שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. שבעה בני אדם נעצרו, מתוכם ארבעה יהודים ושלושה ערבים. במועצה האזורית גלבוע הדגישו כי מדובר באירוע על רקע פלילי ולא לאומני. שישה מהעצורים הם קטינים, ואחד בגיר בשנות ה-40 לחייו.
ל-ynet נודע כי החברים שהביאו את הנער לבית החולים סיפרו כי נפל, ולא דיווחו על דקירה. המשטרה פנתה לבית המשפט והוציאה צו איסור פרסום על פרטי החקירה.
5 צפייה בגלריה
הפגנת הדגלים השחורים בנוף ים
הפגנת הדגלים השחורים בנוף ים
הפגנת הדגלים השחורים בנוף ים שבהרצליה
(צילום: הדגלים השחורים)

"חייבים לצאת לרחובות": מוחים בצמתים ובגשרים, צועדים בי-ם

גם הערב יצאו מפגינים רבים לצמתים וגשרים ברחבי הארץ כדי למחות על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה, כמו גם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך הערב, לפי המארגנים, צפויה הפגנה גדולה סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. תנועות המחאה השונות צפויות לקיים צעדות מכמה מוקדים בירושלים, כשהיעד הוא כיכר פריז.
במקביל להפגנה בבלפור, צפויות הפגנות נוספות גם בחיפה ובתל אביב - שם, כמדי שבוע, צפויה גם כן צעדת מחאה. בהפגנה בתל אביב ינאם אלוף (מיל') עמוס גלעד ואביב גפן יופיע. ב"דגלים השחורים" אמרו: "ישראל נמצאת במאבק קיומי על היותה דמוקרטית". הם הוסיפו כי המפגינים הרבים "שיוצאים היום מהבתים לא ייתנו לישראל ליפול למקומות שנתניהו רוצה לקחת אותנו אליהם".
ב"אין מצב" הוסיפו: "בשבוע שבו הדמוקרטיה בכנסת ישראת נמחקת מול עינינו באופן הבוטה ביותר, חייבים לצאת לרחובות ולמחות בכל בכוח".

עוד שעת שינה: הלילה עוברים לשעון חורף

הלילה, בין מוצאי שבת ליום ראשון (25-24 באוקטובר, ז' בחשוון תשפ"א), תעבור ישראל לשעון חורף - ונרוויח שעת שינה אחת נוספת. בשעה 02:00 יש להזיז את המחוגים שעה אחת אחורה, והשעה תהיה 01:00.
שעון הקיץ השנה נמשך 210 ימים, ויחל שוב ביום שישי, 26 במרץ 2021 (י"ג בניסן תשפ"א).
בשל היתרונות הגלומים בשעון קיץ, רבים תומכים בהנהגתו למשך כל השנה. המתנגדים לשעון החורף טוענים כי הוא מקצר את זמן האיכות של הורים עם ילדיהם, מגביר את הסיכון לתאונות דרכים עקב נהיגה ממושכת יותר בשעות החשיכה, מעוות את השעון המקומי לעומת השעונים באירופה וביתר העולם ומייקר את הוצאות המשק הישראלי במאות מיליוני שקלים.
מטיילים אחרי הסגר
(צילום: אביהו שפירא, רשות הטבע והגנים)

יותר מ-200 אלף הגיעו לאתרי הטבע ולחופי הכינרת

בסוף השבוע הראשון אחרי הסגר - יותר מ-200 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. עוד כ-75 אלף שהו בחופי הכינרת.
מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו הגן הלאומי ירקון (תל אפק), הגן הלאומי תל אשקלון, שמורת עין גדי, קיסריה, שמורת הבניאס, שמורת עין אפק והגן הלאומי הבשור (פארק אשכול). כ-1,400 מטיילים לנו בסוף השבוע בחניוני הלילה. תנועה ערה מאוד של מטיילים נרשמה בצפון הארץ, וגם הקרן הקיימת לישראל דיווחה על תפוסות גבוהות ביערות ובחניוני המטיילים. אגמון החולה נסגר לפני הצהריים לאחר שהגיע לתפוסה מלאה.
5 צפייה בגלריה
מטיילים באגמון החולה
מטיילים באגמון החולה
רוכבות באגמון החולה
(צילום: אביהו שפירא )
למרות שעונת הרחצה הסתיימה, רבבות בחרו להעביר את סוף השבוע בחופי הכינרת. על פי ההערכות, כ-75 אלף נופשים הגיעו לחופי האגם, 30 אלף מתוכם לחופים השקטים של איגוד ערים כינרת. מנהלי החופים הזכירו לציבור לאורך היום, באמצעות מערכת הכריזה, את ההנחיות לשמירה על מרחק וכן את הסכנה ברחצה ללא פיקוח מציל.
רבים הגיעו גם לדרום, ובלטו במיוחד שמורת עין עבדת, שמורת מצוק הצינים, אתרי הטבע בערבה התיכונה וחוף האלמוגים באילת. בהתאם להנחיות הקורונה, הצימרים עדיין סגורים.
התחזית עם דני רופ

תחזית מזג האוויר: מחר - גשם מקומי

אחרי שהיום היה חם, יבש ושרבי בפנים הארץ ובצפון נשבו רוחות יבשות, מחר, יום ראשון, תחול ירידה בטמפרטורות, אבל עדיין יהיה חם יחסית. יירד גשם מקומי, שיכול להיות גם חזק, לצד ברקים ורעמים. ישנה סכנה לשיטפון פתע בנחלים.
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 21-30, תל אביב 20-28, חיפה 23-32, צפת 22-28, קצרין 22-34, טבריה 22-36, נצרת 22-33, עפולה 20-36, בית שאן 20-36, לוד 20-29, אשדוד 20-28, עין גדי 27-36, באר שבע 19-31, מצפה רמון 19-29, אילת 24-35.
עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד.
פורסם לראשונה: 18:29, 24.10.20