בנט: "אדוני רה"מ, אתה לא אומר אמת"
(צילום: ערוץ כנסת)

בנאום חריף שנשא הערב (יום ב') במליאת הכנסת, תקף יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט, את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אתה יודע למה יש כזה אובדן אמון של הציבור בממשלה? בגלל שאתה לא אומר אמת. יש עוד סיבה שהעם איבד את האמון בך - כי אתה לא מאמין בעם".
בנט תקף את מדיניות הסגר ואמר כי היא תוצאה של כישלון ולא תמונת ניצחון. לדבריו, "מי שמאמין בעם, לא משתמש בסגר ומתגאה. בחודשי מאי ויוני לא הכנתם את המערכת והגענו לסגר שני. סגר הוא לא הישג, הוא קו ההגנה האחרון אחרי הכישלון". בנט הוסיף כי "מי שאומר שכולם מגיעים לסגר - משקר. רק מדינות שמתנהלות רע מגיעות לסגר". הוא ציין כי מדינות כמו טייוואן ואסטוניה נמנעו מסגר בגלל ניהול נכון של המשבר.
בליכוד תקפו את בנט לאחר שהצביע בעד הצעת אי-האמון הקונסטרוקטיבית של יש עתיד-תל"ם - שנפלה: "חתרן נשאר חתרן. בנט החליט הערב לפרוש סופית מגוש הימין ולהמליץ על יאיר לפיד שאמר כי בכוונתו לעקור 100,000 מתיישבים מיהודה ושומרון, לתפקיד ראש הממשלה. מי שפירק את ממשלת הימין בשביל ברית האחים ימליץ על השמאל בשביל ג'וב".
נתניהו לחרדים: "שמרו על הכללים"
(צילום: ערוץ כנסת)

קודם לכן דיבר במליאה ראש ממשלה בנימין נתניהו. הוא התייחס לסגר ואמר כי "הצעדים שאנו נוקטים נגד הגל השני של הקורונה מצילים חיים. הנתונים בימים האחרונים מצביעים על מגמת ירידה ברורה בתחלואה. זה מעודד, זה נותן תקווה, אבל מוקדם מדי לברך על המוגמר. אנחנו עדיין צריכים לבדוק את הנתונים של השבוע הזה, השבוע אחר החגים, אבל אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה, דרך של אחריות וזהירות; דרך של הקפדה על לבישת מסכות ושמירת מרחק, דרך שנמשיך בה". הוא הפציר בציבור החרדי "לשמור על הכללים".
נתניהו פנה לח"כים ואמר: "לא היה קל להעביר את ההחלטה על הסגר. היו כאלה שחשבו שלא צריך סגר, שאפשר להמשיך עם אלפי נדבקים ביום בלי סגר. היום רוב הציבור רואה שההחלטה שהובלתי יחד עם חבריי להטיל סגר הייתה נכונה. בלעדיה היינו צועדים ישר לתוך התהום. חרף הביקורת, חרף התקשורת המגויסת והמגייסת, חרף הלחצים מתוך הממשלה ומחוץ לממשלה – אני עומד על כך שנשמור על הבריאות של אזרחי ישראל, ושנפתח את המשק רק בצורה בטוחה, זהירה והדרגתית".
נתניהו הבהיר כי "אני יודע שהסגר הוא לא דבר קל. הוא מקשה על האזרחים, על העסקים, על ההורים, על הילדים, על הקשישים. אנחנו אתכם כל הזמן, אזרחי ישראל, ואנחנו נמשיך לעזור לכם עם עוד תוכניות, עוד מענקים, עוד הלוואות".