נתניהו: "החזרנו את חמאס והג'יהאד האסלאמי שנים אחורה"
(צילום: רועי אברהם | סאונד: בן פרץ- לע"מ)


בצה"ל נערכים ל"לילה עוצמתי" של תקיפות ברצועת עזה ומונים עוד מהלומות נגד חמאס והג'יהאד האיסלאמי. דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן אמר אחר הצהריים (יום ג') כי יותר מ-120 מטרות הותקפו ביממה האחרונה, "75 מהן מחצות. גם בשעות האחרונות אנו מתמקדים בשכונת רימאל עם עמדות שיגור רקטות ושתי חוליות נ"ט". לדבריו, בצה"ל נערכים לתקוף ב"אזורים גיאוגרפיים חדשים שטרם טיפלנו בהם, כולל ה'מטרו' של חמאס". מ-07:00 עד 19:00 זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. מצה"ל נסמר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.
בינתיים, בצה"ל תקפו היום שלוש דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס שמהן נוהלה לחימה גם במבצעים קודמים: "מטוסי קרב תקפו את דירתו המבצעית של וג'די סלאח, מ"פ מגדוד אל-פרקעין בחמאס, בעיר עזה; את דירתו המבצעית של מחמוד ג'מאל אלעאדע - מ"פ בגדוד צפון של חמאס; וכן את דירתו המבצעית של מוחמד שואף, מ"פ בגדוד נוחבה של חמאס". לאחר מכן מסר צה"ל כי חיל האוויר תקף מבנה בחאן יונס ובו משגר רקטות - תוך הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים - שכוון לעבר אשדוד.
בנוסף, תקף צה"ל בסג'עייה חוליית שיגור פצמ"רים שירתה מתוך בית ספר מוקדם יותר היום. "העמדה מוקמה בתוך בית ספר", נמסר מצה"ל, "דבר המוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית". כמו כן, צה"ל זיהה ותקף שני פעילי טרור בדרום הרצועה בזמן ששיגרו רקטות לשטח ישראל.

כלי טיס של צה״ל תקף מבנה ובו משגר רקטות תוך הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
ירי ארטילרי של צה"ל על עזה
ירי ארטילרי של צה"ל על עזה
ירי ארטילרי של צה"ל לעבר עזה
(צילום: AFP)

תקיפת צה"ל את עמדת שיגור הרקטות שממנה בוצע הירי לבאר שבע
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב עם הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון בפיקוד הדרום ונפגש עם ראשי רשויות מהדרום
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב עם הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון בפיקוד הדרום ונפגש עם ראשי רשויות מהדרום
נתניהו בהערכת מצב עם הרמטכ"ל בפיקוד הדרום
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: רויטרס)


צה"ל תקף חמישה בתי מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס ששימשו כתשתיות טרור

בדבריו התייחס תא"ל זילברמן לניסיון הפיגוע הבוקר בחברון. הוא אמר כי "המחבל, פעיל הג'יהאד האיסלאמי, הגיע מאבו סנינא עם רכב והחל ב'ניסיון משיכה' תוך שהוא מיידה בקבוקי תבערה כדי לגרום ללוחמים להתקרב ולהשליך לעברם מטענים. הלוחמים, מגדוד שקד של גבעתי, נזהרו ופתחו בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בהריגתו".
הוא גם התייחס לפיגוע בכניסה לרמאללה אחר הצהריים: "נפתחו צרורות של אש מרובה קלצ'ניקוב משטחים גבוהים לעבר לוחמים שטיפלו בהפרת הסדר ולעבר מפקד אוגדת יהודה ושומרון. קצינה וחייל נפצעו ברגליהם". לדברי תא"ל זילברמן, "צה"ל השיב אש לעבר מקור הירי והאירוע עדיין מתגלגל". על הפלת המל"ט הבוקר בצפון הבקעה אמר דובר צה"ל: "הוא הגיע מכיוון הגבול המזרחי ואז הפלנו אותו. אנחנו עדיין לא יודעים בוודאות מהיכן הוא הגיע".
אחר הצהריים קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי בפיקוד הדרום וסייר בבסיס חיל האוויר בחצרים. הוא אמר כי "חמאס והג'יהאד האיסלאמי קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. החזרנו אותם שנים רבות אחורה. נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל". לדברי ראש הממשלה, "האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שהם יפיקו את הלקח".
לאחר מכן נפגש נתניהו עם ראשי רשויות מהדרום ועדכן אותם בתמונת המצב וההיערכות להמשך. הוא אמר: "אנחנו מכים בחמאס חזק מאוד, בהיקפים ובדרכים שלא הכינו בפעמים הקודמות".
פורסם לראשונה: 18:10, 18.05.21