הדיון בהארכת מעצרו של ניומן
(צילום: רועי עידן)

סקוט ניומן הוא החשוד ברצח בת הזוג שלו, לטרישיה לני פוינטר (53) הבוקר בירוחם. על פי החשד, הוא חנק אותה למוות בביתם, כשהייתה בדרכה לצאת לעבודה. לאחר שחנק אותה למוות התקשר למשטרה ואמר "ביצעתי רצח". בית משפט השלום בבאר שבע האריך הערב (יום ב') את מעצרו של ניומן בשבוע, והוא חשוד ברצח בתכנון מוקדם של בת זוגו זה ארבע שנים. השניים עברו לירוחם מדימונה לפני כשנתיים.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לבעל אשר חשוד ברצח אשתו בירוחם
הארכת מעצר לבעל אשר חשוד ברצח אשתו בירוחם
לטרישיה לני פוינטר והחשוד ברצח סקוט ניומן
(צילום: חיים הורנשטיין)
נציג המשטרה אמר בדיון כי ניומן הודה במיוחס לו, ולאחר הרצח התקשר למשטרה. בנוסף, הוא שחזר בתחנת המשטרה איך רצח אותה. "המניע הוא קנאה וסכסוכים כלליים עם האישה, חוסר תעסוקה של החשוד", אמר הנציג. על גופו של החשוד נמצאו שריטות. "השריטות זה ניסיונות של המנוחה לשחרר עצמה", הוסיף הנציג בנוגע ללטרישיה, שעבדה כמנקה במפעלי צין.
קרובת משפחתה של לטרישיה, יהושבע, סיפרה כי לפני כחצי שנה אמו של החשוד נפטרה, ומאז הוא השתנה. "הוא קצת השתגע", אמרה.
זירת האירוע בירוחם
(צילום: בראל אפרים, דוברות מבצעית מד"א)

"בן זוגה היה במצוקה נפשית זה תקופה", סיפר חבר בקהילת העבריים בירוחם, שמונה כמה משפחות. "עבר עליו משהו לא טוב בזמן האחרון אחרי שאמו נפטרה. מאז הוא כבר לא היה אותו בן אדם. אבל לא חשבנו שזה יגיע למצב כזה". הוא סיפר כי היחסים בין השניים היו תקינים.
אל זירת האירוע גם הגיע הגרוש של לטרישיה, נדיב בן עמיקם בן ישראל ופרץ בבכי. "למרות שלא היינו ביחד הוא רצח את אשתי. זה כל מה שמעניין אותי". נדיב סיפר כי הכיר את בני הזוג היטב. לדבריו, מגיפת הקורונה גרמה לשינוי אצלו. "זה לא הבן אדם שאני מכיר. אני בטוח ב- 100% שהיא לא חשבה פעם אחת שהבן אדם יעשה דבר כזה. בגלל מי שהוא". אף שהשניים לא היו מוכרים לרשויות, אחת השכנות סיפרה כי היחסים בין השניים היו לאחרונה מתוחים. היא סירבה להרחיב מעבר לכך. גם במשטרה לא קיבלו תלונות על אלימות בין השניים.
2 צפייה בגלריה
אישה בת 53 נמצאה ללא רוח חיים בביתה, בעלה נעצר
אישה בת 53 נמצאה ללא רוח חיים בביתה, בעלה נעצר
(צילום: בראל אפרים)
עו"ד אלכס גאוסקין שמייצג את ניומן מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "החשוד נעדר עבר פלילי. הוא משתף פעולה עם החוקרים. לאור מצבו הנפשי בית המשפט הורה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית ואנו נמתין לקבל את חוות הדעת הראשונית".
ראש מועצת ירוחם טל אוחנה אמרה כי "אנחנו המומים וכואבים עם המוות הנורא והמיותר שאירע. לצערנו קיבלנו תזכורת מצמררת לכך שאלימות כלפי נשים הינה מגפה שמסרבת להיעלם מהעולם. למגפה הזו אין חיסון ורק באמצעות תוכנית חירום לאומית נוכל למגר אותה". אוחנה הוסיפה כי "נקיים תחקיר עומק כדי להבין מה יכולנו לעשות יותר ואיך מונעים את הרצח הבא".
מחקירת האירוע עולה כי נוימן חנק את לטרישיה למוות ולאחר מכן התקשר למוקד 100 וסיפר על מעשיו. כוחות משטרה הגיעו לביתם של בני הזוג, ברחוב סלעית שבירוחם, ובשעה 6:33 כבר התקבל דיווח במוקד מד"א נגב על אישה מחוסרת הכרה בעקבות אירוע אלימות. "כשהגענו למקום השוטרים הובילו אותנו לדירה", סיפר פרמדיק מד"א נגב יגאל אסייג. "ראינו אישה כבת 53 מחוסרת הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות. היא הייתה ללא נשימה וללא דופק. התחלנו בפעולות החייאה, אך נאלצנו לקבוע את מותה".
יו"ר נעמת חגית פאר אמרה בעקבות הרצח: "הפוליטיקאים שלנו, מכל המפלגות, יוציאו מיליארדים על מערכת בחירות נוספת אך את התוכנית למאבק באלימות במשפחה שהממשלה עצמה אישרה הם לא מצליחים לתקצב מאז 2017".
לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה לפני שנה בידי בן זוגה, אמרה: "כל רצח פוער את הפצע הכואב. אני שולחת תנחומים לבני משפחתה של לטרישיה, שהתעוררו לתוך סרט אימה שרק החל. ממדי האלימות במשפחה מבהילים - הם שולשו בתקופת הקורונה. רצח נשים זה התחום היחיד שהוא סכנת חיים ואין בו מניעה מראש.
"'פורום מיכל סלה' פועל להצלת הנרצחת הבאה, באמצעות הכנסת חדשנות וטכנולוגיות מצילות חיים לניבוי אלימות. הפורום פועל גם להפצת ידע מעשי ומציל חיים לזיהוי תמרורי האזהרה בזוגיות. אנחנו בשנת 2021 והגיע הזמן להשקיע את מיטב המוחות בייצור חיסונים אפקטיביים מפני מגפת אלימות".
בהכנת הכתבה השתתפה הדר גיל-עד