2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
היועמ"ש אביחי מנדלבליט
(צילום: AP)
האישה שנעצרה אחרי שקראה לעבר היועמ"ש אביחי מנדלבליט "פרשת משפטים בושה" מתכוונת לתבוע את המשטרה: פרקליטיה, עו"ד מאיר ארנפלד ועו"ד ארי הר זהב, פנו היום (ד') לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, בדרישה לקבל את חומרי החקירה לקראת הגשת תביעה אזרחית. "לא התקיים שום חשד סביר שהצדיק את חקירתה של מרשתנו באזהרה", ציינו במכתבם.
את הסיפור חשפה העיתונאית איילה חסון: מדובר בשכנה של מנדלבליט, שלפני שמונה חדשים סיננה לעברו ברחוב "פרשת משפטים בושה". זמן קצר לאחר מכן, מעט לפני כניסת שבת, עצרה לידה ניידת ושני שוטרים ביקשו ממנה להתלוות אליהם בשל חשד לפגיעה בפרטיות.
על פי מכתבם של עו"ד ארנפלד ועו"ד הר זהב, אף שאמרה להם כי היא אישה דתייה ואינה רוצה לחלל שבת, היא נאלצה לנסוע ברכב לתחנה, שם צולמה ונלקחו ממנה טביעות אצבע.
2 צפייה בגלריה
יגאל בן שלום, מאיר ארנפלד
יגאל בן שלום, מאיר ארנפלד
ניצב יגאל בן שלום ועו"ד מאיר ארנפלד
(צילום: אוהד צויגנברג, מוטי קמחי)
בעקבות פרסום האירוע בדקו בפרקליטות את התיק והחליטו לסגור אותו, אלא שהאישה לא מתכוונת לוותר. פרקליטיה מבקשים כעת מהמשטרה את התיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים, זיכרון דברים של מפקד משטרת פתח תקווה על שיחתו עם השוטר שעיכב אותה, ועותק מחקירת האישה.
"בנסיבות דלעיל, ברי כי לא התקיים חשד סביר שהצדיק את חקירתה של מרשתנו באזהרה, ולמצער, את עיכובה הבהול לתחנת המשטרה לעיני ילדיה הקטינים ועוד במהלך השבת", נכתב.