ח"כ איילת שקד באולפן ynet, היום
(צילום: שחר גולדשטיין)

ח"כ איילת שקד, מספר 2 במפלגת ימינה של נפתלי בנט, התראיינה היום (ג') באולפן ynet והתייחסה תחילה לסאגת נתב"ג: "פשוט פיאסקו, פותחים את נמל התעופה לאוטוסטרדת מוטציות ולא מבצעים בדיקות בנחיתה, אחר כך עושים משהו קיצוני אחר – סוגרים את השמיים ואלפי ישראלים תקועים בחו"ל ולא יכולים לחזור. אף מדינה לא עושה את הבלגן הזה".
- בדיקות היו יכולות למנוע את זה? "בדיקות בזמן, כמו שאמרנו, 72 שעות לפני ההגעה לארץ היעד ובדיקה בנחיתה. זה בוודאי היה פותר חלק מהבעיות הללו".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד
(צילום: הדר יואביאן)
- ואזיק אלקטרוני למי שמגיע חזרה לבידוד, למרות הפגיעה בזכויות? "כן, זה בסדר גמור. נותנים לאדם את האפשרות – או ללכת למלונית לבידוד או אזיק אלקטרוני. אם היה כאן מנהל, הוא היה עושה את הדבר זה. זה בוודאי עדיף על סגירת השמיים".
למרות המוטציה המתפשטת: תמה חובת הבידוד במלונית
(צילום: אורי דוידוביץ, שחר גולדשטיין)

- אנשים מתוסכלים מהמלונית. "אז שישימו אזיק, הנה אפשרות. רוב האנשים יעדיפו ללכת לבידוד בבית עם אזיק אלקטרוני מאשר ללכת למלונית".
שקד התייחסה לחג הפורים: "בוודאי שצריך לאסור על התקהלויות, חד-משמעית. אנשים צריכים להבין שעם רמת התחלואה של היום, אי אפשר לקיים מסיבות או קריאות מגילה המוניות. צריך להשאיר את חובת ההתקהלות עד עשרה אנשים".
- צמצמו תחבורה ציבורית, מה עוד? "בפורים צריך להטיל הגבלות, עם כל הכאב, זאת האמת. אני לא יודעת אם צריך להרחיק עד כדי עוצר, אבל כן להמשיך עם איסור התקהלויות של יותר מעשרה אנשים".
שקד ציינה את התוכנית הכלכלית שמפלגתה השיקה השבוע. "תסתכלו על תלוש המשכורת ותדעו שאם אנחנו לוקחים את המושכות לידיים אתם תקבלו עוד 20% בנטו".
- אבל איך? "אנחנו האחרונים שנחלק כסף, אבל ברגע שמורידים מסים באופן משמעותי אז גם יש צמיחה יותר גדולה, יותר אנשים מוציאים כסף, המדינה מקבלת יותר כסף, וגם אנחנו מקפיאים את תקציב המדינה. כל שנה התקציב עולה בכמה וכמה אחוזים, אנחנו אומרים - לא. מקפיאים את המגזר הציבורי, בלי תוספות תקציב, מסתדרים למשך ארבע או חמש שנים עם מה שיש, ומשם יבוא הכסף. המשמעות היא שמשפחות של אנשים עובדים, אדם עובד, יקבל יותר כסף".
- המטרה היא לעודד עבודה, אבל לועגים לתוכנית הזאת. "אמיר אוחנה, לפני שהוא צוחק, שיסתכל מה קורה בנגב במשמרת שלו - הפקרות מוחלטת. בנייה בלתי-חוקית, פרוטקציות, גניבות מבסיסים והאונס של בת ה-10. שיתעסק בתחומי המשרד שלו. גם חוסר המשילות בנגב היא דוגמה לחוסר ניהול - זה צריך לבוא מראש הממשלה, הוא צריך לקחת את נושא הדרום הפרוע ולעשות בו סדר, אבל הוא לא יכול ואנחנו מציבים אלטרנטיבה".

"לפיד לא יהיה רה"מ, זו אגדה אורבנית של נתניהו"

"אנחנו לא מחרימים אף אחד", אמרה שקד בתשובה לשאלה אם מפלגתה תשב בממשלה בראשות יו"ר יש עתיד. "אנחנו אומרים שבשביל להוציא את ישראל מהכאוס, ובשביל לנהל את האירוע כהלכה, בנט צריך לעשות את זה. לפיד לא יהיה ראש ממשלה, זו אגדה אורבנית של נתניהו שמשתמש בכך לצורכי הקמפיין, כהפחדה של הציבור הימני".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"לפיד ר"מ? אגדה אורבנית של נתניהו"
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
- ואתם לא תהיו שרים בממשלה שלו? "יאיר לפיד לא יהיה ראש ממשלת ישראל. רוב אזרחי ישראל הם ימנים, אנחנו מפלגת ימין, יש הרבה מאוד מנדטים של הימין בישראל".
שקד הוסיפה: "שימו לב שלפיד עצמו לא מנהל קמפיין לראשות ממשלה, כי במדינת ישראל יהיה רה"מ מהימין ולא מהשמאל", והדגישה: "אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת".
- אבל לא צריך אותם, אפשר להתאחד ימין-מרכז. "אנחנו נוביל ממשלה עם רוב ימני, זה מה שהציבור רוצה וזה מה שציבור יקבל".
- למה את לא יכולה להגיד שלא תשבו בממשלה שהוא ירכיב? "שוב, לפיד לא יהיה ראש ממשלה. אנחנו היחידים שלא מתבצרים בחרם אידיוטי".
- חרם על לפיד? "אנחנו לא מחרימים אותו, אנחנו אומרים שנעשה כל מאמץ כדי להקים ממשלה".
- אמרת 'רה"מ מהימין', מה עם גדעון סער? "כשמתסכלים על המפה הפוליטית, למי יש את הכוח הגדול ביותר ולא רק מנדטים, סער אולי גדול במנדט, אבל הפער הזה יצטמצם. איפה סער היה במשבר? אנחנו נעשה את המאמץ הכי גדול להקים ממשלה עם רוב ימני ברור".
- מהי הבחירה בין ממשלה כלשהי עם נתניהו או לפיד, לבין בחירות חמישיות? "ימינה תכריע ותקים ממשלה יציבה, אנחנו היחידים ששמנו לעצמה מטרה להקים ממשלה יציבה ומתפקדת. אנחנו בלופ אינסופי של בחירות בגלל חרמות. סער אמר במילים אחרות – 'או שאני רה"מ או שהולכים לבחירות חמישיות'".
איילת שקד באולפן ynet, החודש
(צילום: שחר גולדשטיין)

- למה לא הלכתם עם גנץ? "אנחנו פוליטיקאים ישרים. כשאנחנו מבטיחים משהו לציבור, אנחנו מקיימים אותו. באותה תקופה אמרנו שנמליץ על נתניהו ונלך איתו ועמדנו במילה שלנו, והיום אנחנו המפלגה היחידה שאומרת את האמת - נעשה כל מאמץ להקים ממשלה טובה עם רוב ימני".
- שהעומד בראשה יכול להיות נתניהו? "הציבור צריך להכריע. אני פונה לציבור ואומרת – 'נתניהו ניהל את המשבר בצורה כושלת, צריך להחליף אותו'. בנט הוא היחיד שיכול לקחת את המעמסה הזו על הכתפיים שלו, ואני מקווה שהציבור ייתן לנו את הכוח".
- התייחסות שלך לחשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על מגעים בין הליכוד לרשות הפלסטינית? "זו פשיטת רגל אידיאולוגית של הליכוד. כל כך הרבה שנים אנחנו מנסים לשלב את ערביי ישראל בחברה הישראלית ולנתק אותם מהראשות הפלסטינית, והנה בא אדם שמגיע ממפלגה שקוראת לעצמה 'ימנית' ומחבר את ערביי ישראל לרשות ונותן לאש"ף לבחוש בעניינינו הפוליטיים. זה באמת דבר מחפיר שאין כדוגמתו.
"אני הייתי אתמול בטייבה, בכפר בארה, יש לנו פעילים בחברה הערבית והם רוצים להצביע ימינה כי מה שמעניין אותם זה חיי היומיום, השגרה, ולא הרשות", היא הוסיפה, "זה שיש מפלגת ימין שמחזקת את הקשר שלהם עם אש"ף, זו בושה וחרפה".
- השרה מירי רגב מגיעה עכשיו לאולפן, אתם חושבים שהיא ונתניהו יהפכו לסוציאליסטיים? "אנחנו מזכירים לציבור שהליכוד בעצם משרת את ההסתדרות. רגב בעצם אמרה, במילים אחרות, ש'הסתדרות זה אנחנו'. רגב והליכוד עובדים אצל ההסתדרות והוועדים הגדולים, יש להם שם כוחות גדולים מתפקדים. זה טבעי, ככה עובדת מפלגה עם מתפקדים רבים. אנשים שמצביעים לליכוד צריכים לדעת שהם מצביעים להסתדרות".
בתגובה לדברים של שקד, מ"תקווה חדשה" נמסר: "גדעון סער מתמודד לראשות הממשלה מול בנימין נתניהו והוא לא מתכוון לתקוף את נפתלי בנט ומפלגת ימינה, גם אם הם ימשיכו לעשות זאת. בנט יהיה שותף נכבד בקואליציה בראשות גדעון סער".