רכבת ישראל הודיעה על שינויים נוספים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ שיכנסו לתוקף החל מיום ראשון הקרוב: התחנות בצומת חולון, וולפסון, קוממיות ויבנה מזרח ייפתחו ביום ראשון הקרוב מחדש לאחר שנסגרו זמנית במסגרת האצת פרויקט חשמול הרכבת.
• הבעיות של התחבורה הציבורית בפריפריה | פרויקט מיוחד
כמו כן, מסלולן של הרכבות בקווים שבין נתניה ובנימינה לרחובות יוארכו עד לתחנת אשקלון, ותתווסף עצירה בתחנות יבנה מזרח ואשדוד. בנוסף, על רקע המחאה הציבורית על הפסקת שעות הפעילות של הרכבת בערבים ובסוף השבוע, קו הרכבת בין תל אביב לבאר שבע הוארך ויסתיים כעת בשעה 23:00 במקום ב-21:00.
עם זאת, הרכבת מרחיבה את עבודות החשמול לכיוון זכרון יעקב, ולכן הרכבות מצפון יסיימו את נסיעתן באמצע השבוע בשעה 20:30 בתחנת חיפה חוף הכרמל. במהלך העבודות ייסגרו התחנות עתלית, בנימינה, קיסריה-פרדס חנה וחדרה. ברכבת טוענים כי במועדי העבודות יתוגברו קווי התחבורה הציבורית בין חיפה ותל אביב, אך מדיווחים של נוסעים עולה כי התגבורים, אם ישנם כאלה, לא מספקים ונוסעים רבים ממתינים בתחנות לאורך הקו.
עבודות נוספות לחשמול המסילות יבוצעו גם באזור מודיעין, ולכן בשעות הערב בימים א'-ה' הנסיעות בקו נהריה-מודיעין יסתיימו בתחנת תל אביב ההגנה במקום בתחנת מודיעין מרכז. הרכבת האחרונה שתצא מדי ערב מתחנת מודיעין מרכז לכיוון תל אביב וצפונה ממנה (רכבת מספר 130) תצא בשעה 20:14. הרכבת האחרונה שתגיע מדי ערב מהצפון ותחנות תל אביב (רכבת מספר 177) תצא בשעה 20:01 מסבידור מרכז ותסיים את נסיעתה בשעה 20:44 בתחנת מודיעין מרכז.
שינויים אלו מצטרפים לשינויים הרבים בתנועת הרכבות בעקבות פרויקט החשמול, שעיקרם כאמור הפסקת פעילות הרכבות בין שלוש הערים הגדולות בישראל בערבי אמצע השבוע ובסופי השבוע. כך, הקו שבין ירושלים להרצליה לא פועל ואין תאריך יעד לחזרתו, קו הנגב המערבי מאשקלון להרצליה ישוב לפעול רק בחודש ספטמבר כקו חשמלי. עד אז, הנסיעות יסתיימו בשעות הערב המוקדמות והקו הקריטי בין חיפה לתל אביב יישאר סגור עד לשנת 2023 מבלי שהציבור קיבל מידע מראש.
בשונה ממקרים אחרים, שבהם העבודות על המסילה בוצעו במקטעים קטנים לצד הפעלת שאטלים, הוחלט הפעם לעבוד על המסילה מאזור נתניה ועד עתלית - ולכן אין שירות היסעים. ברכבת ובמשרד התחבורה לא יודעים להסביר מדוע לא מפצלים את העבודות למקטעים קטנים יותר כדי שיוכלו לספק שירות כלשהו לנוסעי הרכבת.