עפרי בוטבול (18), תלמידת י"ב מאופקים ומתנדבת בארגון סח"י, "סיירת חסד ייחודית", נבחרה היום (ראשון) להשיא משואה בטקס יום העצמאות ה-73. במסגרת פעילותה ההתנדבותית בוטבול מלווה קשיש בודד שבמהלך תקופת הקורונה התמוטט בביתו. בוטבול גילתה זאת והזעיקה את כוחות ההצלה בזמן כך שהצליחו לפרוץ לדירתו ולהציל את חייו.
4 צפייה בגלריה
עפרי בוטבול, תלמידת יב מאופקים שהצילה קשיש שנקלע לאפיסת כוחות ונפל בביתו תשיא משואה בערב יום העצמאות
עפרי בוטבול, תלמידת יב מאופקים שהצילה קשיש שנקלע לאפיסת כוחות ונפל בביתו תשיא משואה בערב יום העצמאות
עפרי בוטבול
בשיחה עם ynet סיפרה בוטבול כי התרגשה מהמעמד. "אני עדיין מעכלת. לא יודעת איך להגדיר את זה במילים. זה כבוד בשבילי ובשביל סח"י. התחלתי להתנדב לפני שנתיים בעמותה. אחי הגדול התנדב שם. כשעברנו לאופקים הוא סיפר לי שפותחים קבוצה באופקים ושכדאי לי לבוא ולנסות. הלכתי איתו לפעילות הראשונה שלי, שהייתה הפעילות הראשונה של סח"י באופקים. זה נותן סיפוק ומשמעות ענקית. קשה שלא להישאב לזה", אמרה.
על האירוע שבו סייעה לקשיש סיפרה כי לא הייתה לבד. "היו איתי עוד שתי חברות. קשיש שהתנדבנו אצלו לא ענה במשך יום. החלטנו לבדוק את השטח והבנו שיש סימנים שהוא בבית ולא עונה. הזמנו משטרה שפרצה לבית והם מצאו אותו שרוע על הרצפה אחרי שהתעלף בבוקר. הוא לא הצליח לקרוא לעזרה ואף אחד לא שמע אותו. לקח לי הרבה זמן לעכל את מה שקרה. לא באמת הבנתי את המשמעות והחשיבות של המקרה בזמנו".
4 צפייה בגלריה
עפרי בוטבול אשר תדליק משואה פעילה בסח״י-סיירת חסד ייחודית
עפרי בוטבול אשר תדליק משואה פעילה בסח״י-סיירת חסד ייחודית
פעילות סח"י לקהילה
(צילום: סח״י-סיירת חסד ייחודית)
ארגון סח"י יצר מודל ייחודי לעבודה עם בני נוער בפריפריה ומעודד אותם לפעול למען סביבתם. בארגון פעילים כאלף בני נוער ומאות מתנדבים בוגרי התוכנית, בפריסה ארצית, מחצור הגלילית ועד לאופקים.
בחודשים האחרונים הרחיבה עפרי את תחומי התנדבותה בארגון והיא מרכזת את פעילות המתנדבים בעירה במסגרת הארגון. בשנה הבאה היא צצא לשנת שירות ולאחר מכן תתגייס לצה"ל.
השרים הממונים, שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר, ציינו כי "שמחנו לבשר לעפרי בוטבול על בחירתנו בה להשיא משואה ביום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל. עפרי מביאה לידי ביטוי את רוח ההתנדבות והאחווה הישראלית. היא מייצגת את ערכי הנתינה של הדור הצעיר במרכזים החדשים של ישראל, שהיו מכונים בעבר פריפריה".
"עפרי, את האות לכך, שהשתבחה ארצנו בנוער ערכי, שרבים וטובים הם כל פלאיו. תבורכי ותתברך בך האחווה הישראלית", כתבו השרים לבוטבול.
ראש העיר אופקים איציק דנינו בירך על הבחירה ואמר כי "העיר אופקים שמחה וגאה על הבחירה המצויינת בעפרי המקסימה. עפרי, יחד עם חבריה לארגון סח"י, תורמים תרומה משמעותית לקהילה באופקים בכל ימות השנה".
איציק דנינואיציק דנינו

דנינו הוסיף כי "גם בתקופת הקורונה המאתגרת מצאנו בהם שותפים אמיתיים לפעילות ההתנדבותית למען בני הגיל השלישי בעיר וגם עבור אוכלוסיות מוחלשות. הבחירה בה היא מקור גאווה גם למערכת החינוך שלנו, זוכת פרס החינוך הארצי, מערכת המחנכת לערכים לצד הישגים".
4 צפייה בגלריה
עדי גוזי, שירה איסקוב
עדי גוזי, שירה איסקוב
עדי גוזי ושירה איסקוב
(צילום: חיים הורנשטיין, עדי אורני)
4 צפייה בגלריה
עדן טפט הבטינש, ציפי הרפנס
עדן טפט הבטינש, ציפי הרפנס
עדן הבטינש וציפי הרפנס
(צילום: דוברות המשטרה)
פרט לעפרי נבחרו להשיא משואה בטקס המרכזי של יום העצמאות בהר הרצל גם מנהלת תיכון אמי"ת בבאר שבע ציפי הרפנס, ראש תחום יוצאי אתיופיה במשטרה עדן הבטינש, שירה איסקוב ושכנתה עדי גוזי שהצילה אותה מרצח בידי בן זוגה, הרב איתן שנרב שבתו רנה נרצחה לפני שנתיים בפיגוע, רב-סרן מאור כהן שישיא את משואת צה"ל, יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה אייבי מוזס ומנהל מחלקת הקורונה בבית החולים השרון בפתח תקווה ד"ר דרור דיקר והזמר שלומי שבת שהחלים מקורונה. ועדת הסמלים והטקסים קבעה כי הנושא המרכזי ליום העצמאות ה-73 למדינת ישראל יהיה "אחווה ישראלית".