בעקבות שינוי ברגע האחרון - נדחתה הצגת הסדר הטיעון בין הפרקליטות לנהג שדרס למוות את רוכבי האופניים יניב לוגסי ותומר וינשטין בסוף 2019. פרקליטות המחוז כבר חתמה על ההסכם מול יונתן פדידה, אלא שהבוקר (שלישי) לנוכח בקשת המשפחות השכולות, שונה מתחם הענישה שנקבע בהסדר הטיעון המקורי. במסגרת ההסכם אמור להודות פדידה בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום לאחר שינויים קלים, בהן עבירת המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות.
הסדר הטיעון עם דורס רוכבי האופניים בשרון שונה ברגע האחרון, הצגתו נדחתה
(צילום: עידו ארז, שמואל בוכריס, גלעד מורג)

בעקבות ערר המשפחות הפרקליטות כאמור שינתה את מתחם הענישה ל-10 עד 14 שנות מאסר, שבמקור עמד על 8 עד 13 שנה. בכל מקרה הפרקליטות תדרוש 12 שנות מאסר, כך שלשינוי זה אין משמעות של ממש. לפי ההסדר ההגנה תוכל לטעון לעונש קל יותר. הדיון התקיים בנוכחות משפחות הקורבנות ומשפחת הדורס.
בעקבות בקשת עו"ד עדי כרמלי, שמייצג את פדידה, הדיון נדחה בשבוע ימים ונקבע ל-26 בינואר. עו"ד כרמלי התנגד לשינוי שנעשה לדבריו ברגע האחרון. "אי אפשר לצפות מנאשם שחתם על הסדר, הבין אותו, עיכל אותו מספר ימים לקבל אתמול בערב הודעה שהמדינה נסוגה מפרט מסוים בו", ציין. כרמלי אמר כי ישקול לפנות לבג"ץ: "סיכום זה סיכום. אני מבין את הטרגדיה של הצד השני, אבל יש כאן גם אדם שצריכים להסביר לו באילו תנאים הוא הולך למאסר".
5 צפייה בגלריה
יונתן פדידה
יונתן פדידה
יונתן פדידה יחד עם אמו בבית המשפט
(צילום: גלעד מורג)
עורך דינן של המשפחות, גיורא אבן צור ציין כי "בימים האחרונים התקיים דיון לגבי רף הענישה שייגזרו עליו (על פדידה). המשפחות ניצלו את זכותן ונפגשו עם פרקליט המחוז. הן הצליחו לשכנע את הפרקליטה ואת הפרקליטים להעלות את רף הענישה שהוסכם עליו לפני כן. יש לראות בזה כתיק דגל שירתיע את כל מי שיתנהג ככה בכבישים. בעניין הזה המשפחות מודות לפרקליטות שפתחו את האוזן והלב והצליחו לקבל את המסר. המשפחות ייאבקו עד הסוף כדי שהדורס יבלה כמה שיותר שנים בבית הסוהר".
עדי וינשטיין אלמנתו של תומר אמרה כי "אנחנו לא נשתוק ולא נשקוט. זה תיק שיכול להוות אבן דרך בכל מערכת המשפט בארץ. בית המשפט חייב להביא לענישה מקסימלית גבוהה ביותר. עשינו צעד ראשון בנושא שהתקבל. יש כאן 2 משפחות שהתרסקו. ציבור שלם שזועק את זעקתינו ותומך בנו. שום עונש לא יחזיר לנו את תומר ויניב הביתה".
מירה לוגסי אלמנתו של יניב הצטרפה לדברים. "הראנו שאנו מעורבים ונהיה מעורבים בהחלטות שמתקבלות בתיק הזה. אנחנו מסורים לרף ענישה גבוה ביותר ומבקשים מבית משפט לתת רף הרתעה גבוה גם במקרים הבאים לכל עברייני הכביש שמשתוללים על הכביש. לא נרפה מהעניין הזה". ליה, בתו בת ה-14 של יניב הגיעה לדיון: "אחרי הלוויה הרגשתי שאני צריכה לראות את מי שהרג את אבא שלי. מי שרצח אותו. הרגשתי שאני צריכה להיות כאן לראות מי רצח את אבא שלי, תחושת חוסר האונים להיות בבית".
5 צפייה בגלריה
ליה לוגסי
ליה לוגסי
"הרגשתי שאני צריכה לראות מי רצח את אבא שלי". ליה לוגסי בת ה-14
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
האלמנות של לוגסי ווינשטיין
האלמנות של לוגסי ווינשטיין
האלמנות של וינשטיין ולוגסי בבית המשפט, הבוקר
(צילום: גלעד מורג)
צריך להגיד כי טרם השינוי המשפחות זעמו על הסדר הטיעון וכינו אותו "מהלך נבזי ולא מקובל". לאחר שנודע להן על ההסדר אמרו: "לא ייתכן שאדם שמודה ברצח של שני אנשים על הכביש יקבל מתנה מהפרקליטות בדמות הפחתת שנים בכלא".
הן ציינו: "אנשי הפרקליטות צריכים להסתכל לילדים של תומר ויניב בעיניים ולהסביר להם למה הם מעניקים פרס. הפרקליטות בקבלת הסכם מקל חרצה למעשה את דינה של המשפחה הבאה בתור. מדובר בהסדר שמשדר אפס הרתעה".
מנגד גורמים בפרקליטות הסבירו כי מדובר דווקא בדרישה להחמיר את רף הענישה במקרים כאלה, כאשר במקרים דומים העונש המרבי עמד עד כה על 11 שנות מאסר.
5 צפייה בגלריה
הרוכבים שבאו לתמוך במשפחות
הרוכבים שבאו לתמוך במשפחות
רוכבי אופניים הגיעו לתמוך. "ההסכם מקל את דינו של הדורס הבא"
(צילום: גלעד מורג)
התאונה הקשה אירעה ב-16 בדצמבר 2019 בשעות הבוקר. פדידה, בן 30 מאור עקיבא, נסע עם רכבו לעבודה כאשר פגע בוינשטין ולוגסי בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון. פדידה נהג תחת השפעת קנאביס ובגופו נמצא חומר פעיל בריכוז גבוה, כאשר במכונית הוא החזיק את הסם במשקל של 8.48 גרם. במהלך הנהיגה, כך לפי כתב האישום המקורי שהוגש נגדו כחודש לאחר מכן, הוא האיץ ועקף שני כלי רכב לפניו במהירות כפולה מהמותר של כ-160 קמ"ש, ותוך כדי העקיפה הגיע לעקומה.
בהיותו בעקומה וכשהוא בנתיב הנגדי, הוא הבחין ממרחק קצר ברכב שהגיע מולו ובתגובה לכך - סטה ימינה בחדות בחזרה לנתיב שבכיוון נסיעתו. אז הוא איבד שליטה על הרכב, סטה לנתיב הנגדי, ופגע עם חזית המכונית במעקה הבטיחות. כתוצאה מכך הסתחרר רכבו, פגע בוינשטין ובלוגסי - והרג אותם. פדידה הואשם אז בהמתה בקלות דעת של רוכבי האופניים, בנהיגה בשכרות, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בקלות ראש והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.
ההרוגים התגוררו ברחובות סמוכים ביישוב קדימה-צורן, וגם נטמנו זה לצד זה בבית העלמין ביישוב. וינשטין, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. לוגסי הותיר אחריו גם כן אישה ושלושה ילדים.