גורמים המעורים בחקירה שמנהלת המשטרה בנוגע לאונס הקבוצתי באילת, שזעזע את המדינה והוביל להפגנות נרחבות, אמרו אמש (ו') כי ההערכה שלהם היא כי באונס לא מעורבים עשרות גברים כפי שדווח קודם לכן, אלא "בודדים".
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת שבו אירע האונס לפי החשד
(צילום: חיים דוד)
הפגנות מחאה בעקבות האונס הקבוצתי באילת
(צילום: שחר גולדשטיין, מנחם גנץ)

בידי המשטרה נמצאות מצלמות האבטחה של מלון הים האדום באילת שבו לפי החשד אירע האונס הקבוצתי של הנערה בת ה-16. צוות החקירה פועל בימים האחרונים לסרוק את מרבית המצלמות במקום ולעבור על החומרים ולהרכיב את זהותם של המעורבים - שחלק מהם כבר זוהו ואף נעשתה אליהם פניה לבוא ולמסור עדות על מה שהתרחש בחדר במלון ועל מידת מעורבותם.
במשטרה טרם אספו ראיות על מעורבות באונס מעבר לשני החשודים שכבר נעצרו, אך החקירה צפויה להימשך עוד ימים ארוכים עד שיצליחו חוקרי מרחב לכיש לפענח בדיוק מה התרחש ביום רביעי שעבר, החל משעות אחר הצהריים ואל תוך הלילה בחדרה של הנערה.
כפי שפורסם ב-ynet, חברתה של הנערה ערכה שלשום עימות עם אחד החשודים, ודבקה בגרסתה לאירועים. החוקרים התרשמו כי היא דוברת אמת ומתארת בצורה ברורה את מה שהתרחש. במוצאי שבת או בתחילת שבוע הבא צפויה המתלוננת לקיים עימות נוסף, עם שני החשודים שכבר במעצר. גורמים במשטרה אמרו כי בקרוב יעצרו עוד גברים שנכחו במסדרון שליד חדרה של הנערה.
בתוך כך, ובעקבות השיח האלים ברשתות החברתיות שהתעורר בעקבות פרסום הפרשה, המשטרה החליטה אתמול לערוך סיורים סביב בית הנערה, שמצבה הנפשי לפי מקורבים קשה ביותר.
3 צפייה בגלריה
מחאה עקב אונס הקטינה בת ה16 באילת
מחאה עקב אונס הקטינה בת ה16 באילת
מדינה שלמה הזדעזעה. הפגנה בחדרה
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
מיצג מחאה באשדוד עקב אונס הנערה באילת
מיצג מחאה באשדוד עקב אונס הנערה באילת
מיצג מחאה באשדוד עקב אונס הנערה באילת
(צילום: טל אקוקה)
אחרי שאלפים הפגינו שלשום במחאה על האונס ועל מה שהם טוענים כאזלת ידן של הרשויות במאבק בפגיעה בנשים, גם אתמול היו הפגנות בחדרה - שם מתגורר אחד החשודים - ובאשדוד. באשדוד הוצג מול בניין העירייה מיצג מחאה בן 30 דקות, שבו השתתפו תושבים וסגנית ראש העיר, שרון מרק. המיצג כלל 30 מתושבי העיר - כמספר החשודים לפי הדיווחים הקודמים - שהחזיקו סרטים שחורים בצורת קורי עכביש, ובמרכזו רקדנית המנסה לצאת מהסבך.
"ואנחנו מייצגים כאן את כל תושבי העיר, חברי המועצה והנהלת העיר שמוחים נגד האלימות בחברה הישראלית", אמרה מרק. "לא ייתכן שנשים ירגישו לא בטוחות במרחב הציבורי או אפילו בבית שלהן. יש להוקיע את ההתנהגות הזו. הכול מתחיל בחינוך".
אתמול יזמה ענת לב אדלר, עיתונאית "ידיעות אחרונות" ופעילת זכויות נשים, קמפיין גיוס המונים בפלטפורמת "ג'אמפסטרטר" לטובת הנערה, במטרה לאסוף עבורה 180 אלף שקלים כדי שתוכל להתמודד בזירה המשפטית והנפשית. היום, פחות מ-24 שעות מפתיחתו של הקמפיין, הוא הגיע ליעד המינימלי בהצלחה, לאחר שהציבור התגייס באופן מיידי, והתרומות ממשיכות לזרום.
פורסם לראשונה: 19:44, 21.08.20