(צילום: אורי דוידוביץ)
"התעוררתי עם תחושת הקלה", כך אמרה הבוקר (רביעי) לאולפן ynet ניקול מאייר, אחת מקורבנותיה של מלכה לייפר, אחרי החלטת העליון כי לייפר תוסגר לאוסטרליה. העליון הכריז על המנהלת שהואשמה בעשרות מקרים של תקיפות מיניות ומעשי אונס כבת הסגרה לאוסטרליה וכעת נדרשת רק חתימת שר המשפטים אבי ניסנקורן לסיומה של הפרשה.
"כל יום היה מאבק למען הצדק", סיכמה מאייר את הקרב המשפטי שנמשך שש שנים. "זו בהחלט תחושה מאוד שונה להתעורר אליה הבוקר. היו פעמים שחשבנו אם זה באמת שווה את זה. נאבקנו מול התנגדות עצומה, התערבויות פוליטיות והרבה מחסומים. אבל אמרנו שאנחנו עושות את זה לא רק בעבור עצמנו, אלא גם בעבור אחרים".
2 צפייה בגלריה
מלכה לייפר
מלכה לייפר
מלכה לייפר. בת הסגרה לאוסטרליה
(צילום: עמית שאבי)
מאייר אומרת כי ההסגרה תאפשר סגירת מעגל, "למרות שהפוסט טראומה והתסמינים יכולים להמשיך שנים על גבי שנים. ניתן רק לקוות שזה יעזור לחתום את הפרק הזה מאחורינו".
"אנחנו מקוות שהיא תעלה על מטוס חזרה לאוסטרליה בקרוב, שיתקיים משפט הוגן באוסטרליה, ולראות מה השופטים וחבר המושבעים יפסקו", הוסיפה המתלוננת. ההחלטה התקבלה לאחר שהעליון דחה את ערעורה של לייפר, שלושה חודשים לאחר שגם המחוזי דחה את ערעורה בעניין מצבה הנפשי, וקבע כי היא כשירה לעמוד להליך הסגרה.
"אני מברך על פסק הדין של העליון שמכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה", כתב אתמול ניסנקורן, והודיע שיחתום ללא דיחוי על הצו. "לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר. בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי".
2 צפייה בגלריה
האחיות דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר
האחיות דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר
האחיות דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר, המתלוננות נגד לייפר
(צילום: EPA)
שופטת העליון ענת ברון כתבה בפסק הדין: "מעת שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז על המערערת כבת הסגרה לאוסטרליה, חלפו יותר משש שנים. הסגרתה נתבקשה על מנת להעמידה לדין שם, בגין עבירות מין חמורות שנטען שביצעה בתלמידותיה בהיותה מורה ומנהלת בית ספר תיכון בעיר מלבורן במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה".