יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע הבוקר (שישי) כי "נסללה הדרך להארכת הסגר". לדבריו, בעקבות פנייתו לסיעות השונות בכנסת הוסרו ההתנגדויות לכינוס המליאה ביום ראשון כדי להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הקנסות. על פי הודעתו, המליאה תתכנס ביום ראשון בשעה 14:00. לפיכך, הממשלה צפויה להתכנס ביום ראשון ולדון בבקשת משרד הבריאות להאריך את הסגר.
מוקדם יותר הזהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין מפני האפשרות שהסגר לא יוארך. "נתוני החיסונים מצוינים, כמו שאפשר לראות. אבל עלול להתרחש כאן ביום ראשון בחצות משהו מסוכן - בגלל משחקים פוליטיים הסגר יסתיים, ההגבלות יוסרו כליל וההפקרות תחגוג", מסר בהודעה מטעמו. "כך תהפוך מדינת ישראל למדגרת קורונה בלתי נשלטת".
אדלשטיין הוסיף קריאה לציבור: "נותר לי רק לבקש מכם, חברים - תהיו אתם אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. תשמרו על עצמכם, על המשפחה, על החברים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בני גנץ
בנימין נתניהו, בני גנץ
נתניהו וגנץ. כיפופי ידיים
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי)
המחלוקת בין כחול לבן והליכוד בסוגיית העלאת הקנסות החלה מיד לאחר שהחוק אושר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. יו"ר כחול לבן בני גנץ טען כי הליכוד מנסה למסמס את הצעת החוק ממניעים פוליטיים. אתמול דרש גנץ מיו"ר הכנסת לוין לכנס את המליאה לשם הצבעה על אישור החוק, אולם לוין הבהיר כי יאפשר זאת רק אם לא תהיה התנגדות מצד סיעות הבית.
בכחול לבן אמרו בתגובה להבהרה של לוין אתמול כי מדובר ב"תחמנות ליכודית קלאסית". בעקבות כך העלה אתמול לוין הצעת פשרה: הסגר שאמור לפוג ביום ראשון בחצות יוארך ביום אחד, וביום שני תתכנס המליאה על העלאת הקנסות. גם הצעה זו נדחתה על הסף בכחול לבן.
לפני כשלושה חודשים, כשהתברר שתלמודי תורה בחרו לפתוח את המוסדות, העבירה הממשלה תיקון לחוק הקורונה אשר מחייב גם הגדלת קנס על מוסד חינוכי שייפתח מ-5,000 ל-10,000 שקלים. במקביל הוכנס גם סעיף תיקון המאפשר למשטרה ולפקחי העירייה להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך שפתחו את שעריהם.
3 צפייה בגלריה
מוסדות חינוך במודיעין עילית פתוחים כרגיל
מוסדות חינוך במודיעין עילית פתוחים כרגיל
מוסדות חינוך במודיעין עילית פתוחים כרגיל
(צילום: שמוליק דודפור)
גנץ באולפן ynet: "לא בטוח שצריך להאריך את הסגר"
(צילום: משי בן עמי)

ועדת החוקה אישרה אתמול לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק על העלאת הקנסות בגין הפרת מגבלות הקורונה. לאחר שההתנגדויות לכינוס המליאה הוסרו, תיערך כאמור ביום ראשון ההצבעה על החמרת הקנסות. לאורך כל המאבק בנושא אמרו בכחול לבן כי "אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".
בריאיון אתמול באולפן ynet הביע גנץ הסתייגות מכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את עמדת משרד הבריאות ולהאריך את הסגר. "לא בטוח שהסגר הזה נדרש", אמר גנץ. "ראיתי את העקומות, אני רואה שיש תחילה של מגמות ירידה בתחלואה, אני רואה שהצפי לתחלואה קשה הולך ויורד, החיסונים במספרים הולכים וגדלים".
לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים, אתמול אובחנו 7,083 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. ביממה החולפת בוצעו כ-76 אלף בדיקות - שיעור החיוביים עומד על 9.3%. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, ועומד הבוקר על 0.87 בחברה החרדית, 0.85 בחברה הערבית ו-0.97 בציבור הכללי.
מהנתונים עולה עוד כי בבתי החולים מאושפזים 1,199 חולי קורונה במצב קשה, ומהם נזקקים לסיוע של מכונות הנשמה 328 חולים. אתמול נפטרו 47 ישראלים מסיבוך של מחלת הקורונה, היום עוד תשעה, ומתחילת השבוע עומד מספר הנפטרים על 311. מפרוץ המגפה נפטרו 4,696 חולי קורונה.
אתמול הגיע מספר המתחסנים ל-208 אלף. מתחילת מבצע החיסונים קיבלו 2,932,454 ישראלים את המנה הראשונה ו-1,624,074 כבר קיבלו את המנה השנייה.
3 צפייה בגלריה
טיסת חילוץ של ישראייר יצאה לפרנקורט מישראל
טיסת חילוץ של ישראייר יצאה לפרנקורט מישראל
מטוס החילוץ של ישראייר
(צילום: חו"ל מהודר)
בתוך כך, הלילה יצאה מישראל טיסת חילוץ מיוחדת של ישראייר לפרנקפורט שבגרמניה במטרה לאפשר לישראלים לצאת לחו"ל ובמקביל לאפשר לישראלים שתקועים בחו"ל לשוב לארץ. על הטיסה בכיוון הלוך היו פחות מ-50 נוסעים שקיבלו אישור מוועדת חריגים. לטיסה בדרך לישראל כ-30 נוסעים.
עשרות נוסעים ניסו להגיע לפרנקפורט מארה"ב, אולם הם לא קיבלו אישור לעלות על מטוס לגרמניה ועדיין תקועים בארה"ב. רבים נוספים לא הצליחו להיערך בהתראה קצרה עם המסמכים הנדרשים וביצוע בדיקות קורונה לפני העלייה למטוס.
ביום ראשון אמורה להמריא טיסת חילוץ נוספת. נכון לעכשיו רשימת הטסים כבר מלאה.