משרד ראש הממשלה ניצל את תקופת הקורונה כדי לשפץ ולמגן את חדר ישיבות הממשלה, חדר הקבינט והחדרים הסמוכים להם בעלות של לא פחות משבעה מיליון שקל. העבודות בוצעו בתקופה האחרונה כיוון שהדיונים מתקיימים בשיחות וידאו והחדרים היו פנויים. רוב הסכום הוקצה לעבודות מיגון וסייבר וכ-500 אלף שקל הוקצו לשיפוץ עצמו שכלל החלפת מיזוג, עבודות חיפוי עץ על הקירות, החלפת כל כיסאות השרים, שטיח, חידוש המנורות וצביעת השולחנות.
1 צפייה בגלריה
אולם ישיבות הממשלה וחדר הקבינט שופצו
אולם ישיבות הממשלה וחדר הקבינט שופצו
אולם ישיבות הממשלה וחדר הקבינט שופצו
(צילום: לע"מ)
במהלך עבודות השיפוץ התפוצץ צינור ונעשו גם עבודות אינסטלציה וסניטציה בחדרי השירותים הסמוכים. כמו כן הותקנה מערכת מחשוב לשיחות ווידאו וכן בוצעו תיקונים נוספים. עבודות המיגון נדרשו במשך שנים והוזכרו גם בדו"חות של מבקר המדינה וגורמי אבטחה.
לאחר הקפאת פרויקט בניית משרד ומעון חדש לראש הממשלה - משרד רה"מ ימשיך להישאר בבניין הישן עוד לפחות חמש עד שבע שנים והשיפוץ הזה אמור לאפשר את המשך התפקוד עד בניית המשרד החדש והמעבר. גורמים במשרד רה"מ מציינים כי העבודות שנעשו הן רק קצה קצהו של מה שצריך היה לעשות. "זהו מבנה מאוד ישן בן עשרות שנים ולא מתאים לדרישות המיגון והאיומים העכשוויים והיה צורך לעשות את זה", אמרו גורמים במשרד.
ממשרד רה"מ נמסר: "בהתאם להנחיות שב"כ וכמענה לדו"חות ביקורת המיגון משנת 2018 שהוגשו לאגף הביטחון והחירום במשרד רה"מ, הושלמו כל הפערים הביטחוניים הנדרשים. כמו כן בוצעו תיקוני תשתיות חשמל, אינסטלציה, צבע, התקנת מערכת מחשוב לשיחות וידאו והתקנת חיפוי עץ על הקיר".