מחוסנים ולא מחוסנים ייבחנו באותו חדר ללא מסכות: הסטודנטים בחוג לתקשורת של המכללה למנהל בראשון לציון חוששים בימים האחרונים מהמבחן המתקרב - ולא בגלל החומר הנלמד. המוסד האקדמי קבע כי המבחן המסכם באחד הקורסים ייערך באופן פרונטלי, כשבכיתה יישבו זה לצד זה מחוסנים ולא מחוסנים ללא מסכות. עם זאת, מדובר בנוהל שסוכם בין משרדי החינוך והבריאות בדומה למתווה הבגרויות.
המבחן, שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב, יימשך לפי הסטודנטים כשלוש שעות וחצי שבהם ישבו זה לצד זה כל הסטודנטים ללא חובת מסכות למרות החלטת הממשלה שמחייבת עטיית מסכות בעקבות התפשטות זן הדלתא שמשפיע גם על מחוסנים.
1 צפייה בגלריה
מבחן באוניברסיטת ת"א
מבחן באוניברסיטת ת"א
סטודנטים נבחנים. ארכיון
שלומית, שלומדת בפקולטה לתקשורת ומנהל, אמרה כי רק בשבוע שעבר התגלה סטודנט מאומת וחלק מסובביו נאלצו להיכנס לבידוד, אך זה לא מנע מהנהלת המכללה לשלוח מייל שבו הודיעו כי אין חובת עטיית מסכות. לדבריה, למרות שהקורס המדובר נערך השנה במתכונת זום, במכללה סירבו לוותר על הגעת הסטודנטים למבחן הסופי. "כל מה שקורה פשוט לא מעניין אותם, רק שנגיע למכללה ונהיה בשיעורים", סיפרה ל-ynet.
סמדר, שגם היא לומדת בקורס, סיפרה על התרעומת בקרב חבריה: "אם כל הקורס התנהל בזום, זה לא תלוש מהמציאות שגם המבחן הסופי ייערך בו. פנינו לממונים והסברנו שבעקבות התחלואה שעולה אנחנו לא רוצים לקחת סיכון".
לדברי הסטודנטיות, לא רק שהבקשה לא התקבלה - אלא במכללה הודיעו להם כי המבחן ייערך ללא מסכות למי שיבחר בכך ולא תהיה הפרדה בין מחוסנים ללא מחוסנים. "ביקשנו להפריד בין הסטודנטים שהתחסנו לאלה שלא, ואמרו לנו שלא צריך", אמרו השתיים. "אני לא רוצה לשבת בכיתה שלוש שעות עם מסכה, הלוואי שהיה לי את האומץ להגיד שלא אבוא, אבל אני חייבת לבוא אבל בגלל שאין מועד ב'", ציינה סמדר.
שלומית הוסיפה כי סטודנטים רבים כמוה מתלבטים אם להגיע למכללה ביום הבחינה. "הרבה סטודנטים פנו להנהלה ולדיקן, אבל הם אמרו שכל עוד משרד הבריאות לא הנחה שאי אפשר להגיע, הם פועלים לפי מה אפשר".
במכללה למנהל מסרו בתגובה כי "המוסדות האקדמיים במדינת ישראל פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה, לפיהן אין חובת עטיית מסכות במהלך בחינות פרונטליות. יודגש כי לאחר פקיעתן של תקנות הקורונה בישראל וביטול מרבית מגבלות הקורונה, לא נעשה בעת הזו שימוש בתו הירוק, בין היתר בכניסה למוסדות תרבות וספורט סגורים, דוגמת בתי קולנוע ואולמות כדורסל, בהם אין הפרדה בין מחוסנים ללא מחוסנים ואף אין אפשרות חוקית לבצע הפרדה כזאת. יצוין כי המכללה למינהל שומרת על קשר רציף מול משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה, וערוכה ליישם את ההנחיות המתעדכנות מעת לעת".