2,483 בני אדם בישראל מתו עד כה ממחלת הקורונה. אחד מהם הוא רחמים מויאל (63), תושב באר שבע, שנפטר אתמול (שלישי) בבית החולים סורוקה לאחר שהיה מאושפז כשלושה חודשים במחלקה לטיפול נמרץ לחולי קורונה. מויאל אובחן בתחילת אוגוסט כחולה קורונה, התאשפז, וזמן קצר לאחר מכן הידרדר מצבו והוא הורדם והונשם.
3 צפייה בגלריה
רחמים מויאל ז"ל
רחמים מויאל ז"ל
"הוא הקפיד על כל ההנחיות". רחמים מויאל
( באדיבות המשפחה)
"הוא היה בין חיים למוות, הרופאים נלחמו על חייו ונתנו לו את כל מה שיכלו", סיפרה בתו מורן מרגולין. "הוא היה מורדם ומונשם במשך 56 ימים, ראינו אותו דרך הזום. כשאדם חולה נמצאים ליד המיטה שלו, אבל אנחנו יכולנו לראות אותו רק דרך מסכים. זה לא משהו שנתפס. אבא שלי נלחם עד הדקה האחרונה, הוא היה אדם חזק ותמיד נלחם".
מויאל הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. במשפחה לא יודעים כיצד נדבק רחמים בקורונה, אבל הם משערים שזה קרה בבית הכנסת. "הוא הקפיד על כל ההנחיות, עטה מסכה ושמר על ריחוק חברתי, אבל לצערנו הוא נדבק. הוא חשש מהנגיף ותמיד נשמר", סיפרו במשפחה.
3 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוק רשתות חברתיות
פוסט פייסבוק רשתות חברתיות
בתו של מויאל נפרדת מאביה
אחרי 56 ימים בהם היה מורדם ומונשם, מצבו של מויאל השתפר והוא חזר להכרה. "הוא היה מטושטש ומבולבל והחל לתקשר עם המשפחה רק לאחר מכן. העבירו אותו למחלקה הפנימית, ושם עשינו משמרות וישבנו לידו, כל פעם היה מלווה עם מיגון מאסיבי. היינו איתו ולא עזבנו אותו לרגע, והוא היה ער ותקשר איתנו.
"לפני שבוע דיברתי איתו בפעם האחרונה לפני שחזר לטיפול נמרץ. הוא היה אופטימי ואמר שהכל יהיה בסדר, הצוות הרפואי היה שואב ממנו כוחות, וגם אנחנו. הוא האמין שייצא מזה, עד שאתמול הגיע לקריסת מערכות", סיפרה בתו.
מויאל היה פנסיונר של חברת מקורות, אב לארבעה ילדים, אחד מהם נכה. מויאל טיפל במסירות בבנו. "הוא הקדיש את עצמו לטיפול במשפחה", סיפרו קרובים. "הוא היה ירא שמיים, תמיד הייתה לו אמונה והוא היה חזק. למרות הקשיים הוא קיבל הכל באהבה".
מורן סיפרה על רגעיו האחרונים של אביה ועל הקשיים שעברה המשפחה. "עברנו מסע כואב. כתוצאה מהקורונה היה לו קריש דם ברגל, והרופאים ממש נלחמו עליו וניסו להציל את הרגל שלו. במהלך האשפוז הוא נדבק בחיידק, ומרוב כאבים הוא קיבל מורפיום והיה בהזיות. הוא לא יכול היה להזיז את הידיים ואת הרגליים. הוא סבל כל כך, אפילו מים הוא לא יכול היה לשתות מחשש שזה ייכנס לו לריאות", סיפרה.
"היה כואב לראות אותו מחובר למכשירים ולצינורות. למרות הכל הוא אמר לי 'הכל יהיה בסדר'. לרגעים הוא היה איתנו ואז לא. הוא אמר 'רק שאני לא אמות', הוא פחד מהמוות".
3 צפייה בגלריה
רחמים מויאל ז"ל
רחמים מויאל ז"ל
"הייתה לו עוד הרבה עשייה בעולם הזה". רחמים מויאל
( באדיבות המשפחה)
מורן ביקשה להעביר מסר לציבור. "אנא הישמעו להנחיות ואל תזלזלו, זה יכול להציל חיים והחיים הם מעל לכל. המוות של אבא שלי היה מיותר, אילולא הנגיף הוא היה עדיין איתנו. תכבדו את ההורים שלכם ותשמרו עליהם. אני מקווה שהמוות שלו יוכל להציל אחרים, שייזהרו ויישמרו. זה מוות טראגי, הייתה לו עוד הרבה עשייה בעולם הזה".