המשטרה עדיין לא מגדירה את אירוע הדקירה אתמול (יום ג') ליד בית החולים סורוקה בבאר שבע כפיגוע לאומני. זאת אף שהדוקר, בדואי תושב שגב שלום, זינק ממכונית ותקף בסכין יהודי בן 18 שהשתתף בהפגנה בעד המבצע בעזה שהתקיימה במקום ואחז בדגל ישראל. הדוקר נעצר במקום, ובמשטרה טוענים כי אף שהאירוע עדיין נחקר, מי שיקבע אם מדובר בפיגוע הוא שב"כ.
מי שסייע לצעיר שהותקף הוא אילן ממן, תושב נבטים שנכח במקום. "ירדתי בצומת של האוניברסיטה כדי להגיע לעבודה של אשתי בבית החולים", סיפר. "התלבטתי אם להגיע כי שלחו לי סרטונים על הפגנה שמתקיימת שם. חציתי את הכביש וראיתי שני נערים שעמדו שם עם דגלי ישראל. בשלב מסוים ראיתי מכונית עם מוזיקה בערבית בווליום גבוה נוסעת באיטיות לכיוון שלנו. הנהג הסתכל על שני הנערים עם הדגלים, זרק להם מילה ואז יצא עם סכין מטבח גדולה בצבע אדום. דחפתי את הנער אחורה והוא קיבל את הדקירה בכתף. הוא לא הרגיש את זה בכלל כי זה היה כל כך מהר".
ממן והנדקר הצליחו לדחוף את התוקף לתוך המכונית, אך הוא יצא שוב עם הסכין בידו. "אנשים קלטו את מה שקורה, אחד מהם שלף רובה אוויר וירה", המשיך ממן. "התחילו לתת לו מכות ולשבור לו את החלונות. ואז הנער שאל 'נדקרתי? נדקרתי?'.
"הדוקר יצא מהחלון של המכונית והתחיל לרוץ לכיוון השומר בבית החולים. רצתי אחריו וצעקתי לשומר 'תעצור, זה מחבל'. קפצתי על הדוקר וכופפתי אותו לרצפה. מישהו בא מאחור ובמקום לתת לו מכות - נתן לי. מישהו אחר הגיע עם גז פלפל והתיז עלינו. לא יכולתי להחזיק אותו יותר. כל הפנים שלי היו עם גז פלפל והגוף שרף לי. התקשרתי למשטרה ואמרתי שמחבל נכנס לסורוקה ורץ לכיוון המדשאות".
ממן הגיע למשרד של אשתו ונלקח לטיפול במיון, שם שהה גם הצעיר שנדקר. הדוקר נמצא לבסוף באחת המקלחות לאחר ששטף את עצמו וזרק את הסכין לפח.
ממן נשאר במיון עד הערב, ולאחר ששוחרר ועשה את דרכו הביתה נקלע להתפרעויות של תושבים בדואים בכביש 25. "זרקו שם אבנים ומקררים על הכביש והבעירו צמיגים", סיפר. "גם הבת שלי נסעה שם הביתה ובכתה כל הדרך. כשהיא התקשרה למוקד 100 אמרו לה שתיזהר שלא יעשו בה לינץ'. אנחנו לא יוצאים מהבית. בערבים אנחנו נצורים כי יודעים שלא ייתנו לנו לחזור".