א' בריאיון לאולפן ynet. התלוננה נגד אברג'יל כבר לפני חמש שנים
(צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)

"הוא נעמד מאחוריי, החזיק לי את החזה והזיז את האגן שלו. לא יכולתי לחיות עם עצמי אחר כך": א' סיפרה היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי כבר לפני חמש שנים היא התלוננה במשטרה נגד הקצין רום אברג'יל בטענה שהוא נגע בה בצורה מינית בלתי מקובלת.
סגן אברג'יל, קצין שלישות בבסיס צאלים, נעצר בשבוע שעבר בחשד שצילם יותר מ-1,000 תמונות וסרטונים חושפניים של חיילות. לאחר שהדבר נחשף ב-ynet, פנו למצ"ח עוד נשים החוששות שצולמו על ידו ללא ידיעתן. מוקדם יותר היום הוחלט בבית הדין הצבאי להאריך את מעצרו עד 1 בדצמבר.

2 צפייה בגלריה
סגן רום אברג'יל
סגן רום אברג'יל
סגן רום אברג'יל. צילם יותר מ-1,000 תמונות וסרטונים אינטימיים
"אני הייתי חברה טובה של רום", סיפרה א', "הכרנו בחטיבת הביניים והקשר נהיה חברי יותר לקראת התיכון. הייתי בזוגיות אז והקשר היה אפלטוני. ערב אחד יצאנו למסעדה, אני וכמה חברים. הייתי במצב רוח ירוד, יצאנו משם ורום החליט לנסות להצחיק אותי. הוא נעמד מאחוריי, החזיק לי את החזה והרים אותי תוך כדי שהוא מזיז את האגן שלו. הייתי בשוק, והתחלתי לבעוט באוויר ולצעוק, ואז הוא שחרר אותי".
א' שיתפה כי רצתה להגיש תלונה במשטרה מיד לאחר האירוע, אבל חבריה שכנעו אותה לא לעשות זאת. "לא התלוננתי באותו הרגע כי החברים שכנעו אותי לא לעשות את זה, אמרו שזה יהרוס לו את החיים. כששאלתי מה עם החיים שלי, כולם השתתקו. אחרי שהחלפתי קבוצת חברים, תמכו בי יותר ועטפו אותי. ואז הלכתי להתלונן, שנה לאחר מכן, הרגשתי שיש לי את הכוח ואת התמיכה".
הארכת מעצרו של הקצין החשוד
(צילום: בראל אפרים)

א' שיתפה בתחושות שחוותה באותה תקופה: "הסיפור השפיע עליי בצורה מאוד רעה, היו לי סיוטים ודיכאונות, הידיעה שהוא עשה לי דבר כזה ולא דיווחתי - עשתה לי רע. לא יכולתי לחיות עם עצמי, היה לי ברור שהוא יעשה משהו למישהי אחרת, לא יכולתי לחיות עם המחשבה הזאת.
"הוא לקח ממני משהו", המשיכה, "הצלחתי לשרת בצבא רק מספר חודשים, לא סיימתי שירות מלא. שחררו אותי והתחלתי טיפול מאוד אינטנסיבי כדי לשים את זה מאחוריי".
לאחר כשנה, כאמור, א' התלוננה במשטרה. "אמרתי שגם אם לא ייצא מזה כלום, לפחות אדע שהתלוננתי ושעשיתי מה שאני יכולה כדי למנוע את המקרה הבא. שום דבר לא קרה מאז. אני חושבת שקראו לו לחקירה אבל לא אמרו לי שום דבר. פשוט ראיתי שהזמן עובר, ואני מניחה שהתיק נסגר", סיפרה.
לאחר שקראה את חשיפת ynet על מאגר הצילומים האינטימיים של עשרות חיילות שאברג'יל ניהל, היא הבינה שנבואת הזעם שלה התממשה. "עורכי הדין שלו אמרו שאין תלונה על מגע וזה כל כך הכעיס אותי", אמרה, "אני לא מצפה שהוא ייענש על מה שהוא עשה לי אחרי חמש שנים, אבל אני חושבת שצריכים לדעת שהוא עשה כזה דבר".
2 צפייה בגלריה
הקצין רום אברג'יל
הקצין רום אברג'יל
"לא יכולתי לחיות עם עצמי". הקצין החשוד רום אברג'יל
(צילום: בראל אפרים)
- איך הרגשת באותם רגעים? "בעיקר חוסר אונים, כעס ועצבות. היה לי חבר באותה תקופה, וזה הרגיש כמו בגידה. הוא הכיר אותו גם".
- הוא התנצל בפניך או הביע איזושהי סליחה? "לא שזכור לי".
א' לא הופתעה מדבר חשיפת התלונות נגד אברג'יל, אך לא ציפתה להיקף שכזה. "לא חשבתי שזה יגיע לרמה כזאת, אבל לא הופתעתי שהוא עשה משהו כזה לבנות אחרות. הכתובת הייתה על הקיר".
- התיק שלך בזמנו נסגר בסופו של דבר, זו הייתה מילה שלך מול מילה שלו. "נכון. זה מאוד אכזב אותי כי אמרתי את האמת, ולא היה לי קל לגשת למשטרה. היחס שם הרגיש מזלזל. אפילו לא אמרו לי שהתיק נסגר".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ב-17 בנובמבר 2020 נעצר על ידי מצ"ח ימ"ר דרום, סגן רום אברג'יל. הקצין נעצר בחשד לכך שבמשך פרק זמן ממושך תיעד בסתר חיילות רבות בסיטואציות אינטימיות, תוך פגיעה חמורה בפרטיותן, לשם סיפוק וגירוי מיני. לבקשת התביעה הצבאית, ב-18 בנובמבר האריך בית הדין הצבאי את מעצרו עד היום, כאשר היום החליט בית הדין הצבאי, בהסכמת באי כוחו של הקצין, להאריך את מעצרו עד 1 בדצמבר להמשך החקירה.
"צה"ל מוקיע את המעשים המיוחסים לקצין, וגורמי אכיפת החוק יפעלו למיצוי הדין עמו. המפקדים מלווים את נפגעות העבירה ומסייעים להן", נמסר.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.