3 צפייה בגלריה
חטיבת ביניים רבין קריית מוצקין
חטיבת ביניים רבין קריית מוצקין
חטיבת הביניים רבין בקריית מוצקין
(צילום: שמיר אלבז)
עשרות ערים ויישובים צפויים להיות מוכרזים היום (רביעי) על ידי משרד הבריאות כיישובים כתומים או אדומים - ובעקבות זאת בתי הספר שבהם אמורים להיסגר לתלמידי כיתות ה' ומעלה לפי החלטת קבינט הקורונה. ההורים ביישובים הללו מודאגים ומתוסכלים משובו של הזום ואומרים כי הילדים מתקשים לעקוב אחר החומר בשיטת הלמידה מרחוק.
אחת הערים שצפויות לחזור ללמידה מרחוק היא עפולה, ותושבת העיר מיטל קמחי אומרת: "רק בשבוע שעבר הבן שלי חזר כביכול ללמידה בבית הספר. זה רק יומיים בשבוע וכל השאר בזום. אני מאוד בחשש כי הלמידה היא לא כמו בכיתה מול מורה. ואני לא מאשימה את הצוות החינוכי, הם באמת עושים ככל יכולתם".
אולפן ynet: ריאיון עם ראש שירותי בריאות הציבור
(צילום: גיל יוחנן, שחר גולדשטיין)

קמחי מספרת: "הילדים מתקשים בזום. הבן שלי הוא תלמיד מצטיין, אבל אני רואה שיש לו קשיים. הוא בא מציונים מאוד גבוהים, ויש ירידה בציונים. כתוצאה מזה אני נותנת לו שיעורים פרטיים. הוא אומר לי שהוא מתקשה במתמטיקה, וזה 100 שקל לשיעור פרטי. מה יעשו הורים שלא יכולים להרשות לעצמם? ככה הפערים מתרחבים".
לפי החלטת קבינט הקורונה מלפני שבועיים, פתיחת מערכת החינוך עבור שכבות הגיל מכיתה ה' עד י"ב תבוצע בהתאמה לצבעי הרמזור. לפי ההחלטה שכבות אלה יוכלו להיפתח רק ביישובים בצבע ירוק וצהוב.
ההכרזה על צבע הרמזור של היישובים בארץ נעשית במשרד הבריאות מדי יום רביעי, וההגבלות נכנסות לתוקף למחרת. המשמעות היא שביישובים שיוכרזו היום כאדומים או כתומים יישארו הכיתות סגורות לפחות עד יום חמישי הבא. המסגרות לגיל הרך וכיתות א' עד ד' יישארו בינתיים פתוחות בכל רחבי הארץ, ללא קשר לצבע הרמזור.
3 צפייה בגלריה
אמיתי פלס מצפת בן 11 תלמיד כיתה ו' ואחיו אריאל בן 10 תלמיד כיתה ה'
אמיתי פלס מצפת בן 11 תלמיד כיתה ו' ואחיו אריאל בן 10 תלמיד כיתה ה'
"לפעמים כולם מתחברים יחד והאינטרנט נופל". אמיתי ואריאל פלס מצפת, שיחזרו ללמוד מרחוק
(צילום: חגית פלס)
גם התלמידים בצפת לא ישובו בשבוע הבא מחופשת החנוכה. לתושבת העיר חגית פלס שלושה בנים בכיתות ה', ו' ו-י"א, שכולם צפויים לחזור ללמוד בזום בלבד. "זה יהיה קשה מאוד, כי לפעמים כולם מתחברים יחד והאינטרנט נופל, החיבור מתנתק. לא חסרות בעיות בלמידה מרחוק. הילד הגדול שבכיתה י"א נמצא בתקופת בגרויות והוא צריך את שיא הלמידה והקשב. אני מאחלת לו שיצלח את התקופה הזאת", היא אומרת.
לדבריה, "הילדים מקבלים קשה את החשש לחזור ללמידה בזום, בדיוק דיברנו על זה בארוחת הערב. עד שהם התרגלו מחדש לאיזו שגרה, לחברים, למחברות. זו מציאות לא פשוטה".
רעננה צפויה לחזור גם כן ללמידה מרחוק. "הבת שלי מסתדרת טוב בזום, אבל הדבר היחידי שנפגע זה הקטע החברתי עבור הרבה ילדים", אומרת תושבת העיר ענת מנדלוביץ'. "מזל שיש טכנולוגיה. אני מקווה שהחיסונים יחזירו אותנו לעולם הנורמלי והטוב".
בקריית מלאכי, שנמצאת גם היא בדרך להגבלות חדשות, תושבים מעידים על זלזול בכללים ובהגבלות שנועדו למנוע את התפשטות הקורונה. "המצב פה חמור מאוד, בעיר לא שומרים על ריחוק, לא עוטים מסכות. אני רואה את זה בשוק - אנשים מסתובבים שם כאילו אין קורונה בעולם", מספר תושב העיר רמי עטיה.
הוא מוסיף: "אין הקפדה, אנשים רק מחכים לחיסון. אבל זה לא המצב, אנחנו עדיין במלחמה. כל יום אני שומע על עוד אירוע, על התקהלויות אסורות. ואין אכיפה. אף אחד לא עושה כלום, ובסופו של דבר הילדים משלמים את המחיר. הם לא ילכו לבית הספר, וההורים יאלצו לשבת בבית".
בקריית מלאכי מתלוננים על מחסור בעמדות בדיקה. מדי שבוע מגיעות לעיר ניידות בדיקה כדי לתגבר את העמדות שמפעילות קופות החולים. אך השבוע ניידות הבדיקה לא הגיעו לעיר. בתחילת השבוע הגיעו נציגי פיקוד העורף לפגישה עם ראש העיר, אליהו (ללו) זוהר, שדרש מהם להגביר את הבדיקות בעיר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: עמית הובר, שמיר אלבז, שאול גולן, EPA)
"אמרו לנו שהוחלט להחליף את החברה שמבצעת את הבדיקות וייקח עוד זמן עד שהם ייכנסו לעבודה, זה אבסורד", אמר גורם בעירייה. הוא התייחס לחזרה ללימודים מרחוק ואמר: " להורים קשה מאוד. הם לא רוצים לחזור למצב הקודם".
אלו כל היישובים האדומים, נכון לאתמול בבוקר: קריית ביאליק, סאג'ור, מסעדה, טמרה, מג'דל שמס, יאנוח-ג'ת, אבו גוש, פקיעין, סכנין, משהד, בוקעאתא, עין קנייא, פסוטה, כאבול, טורעאן, דליית אל כרמל, שעב, בענה, קלנסווה, כסרא-סמיע, כפר כנא, אעבלין, בועיינה-נוג'ידאת, ג'ת, ג'לג'וליה, באקה אל גרביה, שפרעם, עספיא, נחף, דייר אל-אסד, יפיע, דיר חנא, כפר קאסם, בסמ"ה, עראבה, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, כפר קרע, עין נקובא, סולם, רווחה, כפר מצר.
זו רשימת 48 היישובים הכתומים, נכון לאתמול בבוקר: ירושלים, רעננה, אשקלון, כפר סבא, קריית מוצקין, שדרות, נוף הגליל, מודיעין עילית, קריית מלאכי, עפולה, קריית שמונה, צפת, דימונה, אור יהודה, מעלות תרשיחא, קריית גת, נצרת, קריית ים, אום אל פחם, מבשרת ציון, מג'ד אל כרום, ג'דיידה-מכר, אבו סנאן, ראמה, חורפיש, מעלה עירון, ג'סר א-זרקא, פוריידיס, כפר מנדא, אכסאל, בית ג'ן, ירכא, תל שבע, דבוריה, בסמת טבעון, מעילים, זכריה, סלמה, דמיידה, עין ראפה, ברכה, חואלד, אלון שבות, כפר חב"ד, כוכב יעקב, ישעי ונווה דניאל.
פורסם לראשונה: 22:56, 15.12.20