האזינו: השיחה למד"א
(צילום סטילס: שאול גולן )

הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע היום (רביעי) בפתח תקווה הוא הרב שי אוחיון, תושב העיר בן 39, נשוי ואב לארבעה ילדים בני 4, 9, 11 ו-13. צו איסור פרסום הוצא על פרטי חקירת הפיגוע עד 24 בספטמבר.
7 צפייה בגלריה
הרב שי אוחיון
הרב שי אוחיון
הרב שי אוחיון וזירת הפיגוע בפתח תקווה
(צילום: באדיבות המשפחה, AP)
עופר כרז, חמיו של הרב, אמר: "הוא היה חתן מצוין, אבא טוב לילדים ובעל טוב לאשתו. הוא היה כמו הבן שלי, העביר שיעורי תורה. ראיתי בטלפון את הדיווחים על האירוע, שמעתי שהפצוע דתי וקפצתי. הרגשתי שזה הוא. התקשרתי אליו והוא לא ענה. התקשרתי לבת שלי והיא אמרה שהוא דיבר עם אחד הילדים ומאז לא עונה.
"ניסיתי שוב להתקשר אליו והטלפון כבר היה לא זמין. דרך חבר שלו ידענו שזה הוא. הבת שלי לא מעכלת, קשה לי לחשוב עליו בלשון עבר. כל יום יש דקירה, לפני כמה ימים היה אירוע דקירה בראש העין. צריך לטפל בזה".

"אבדה כבדה"

קרוב משפחתו סיפר כי היה "בעל מושלם, אבא מושלם וחתן מושלם. אשתו בבית לא מעכלת, היא בהלם. זה לא נתפש".
הוא סיפר כי אוחיון היה מעביר שיעורי תורה במושב שער אפרים, שם המשפחה התגוררה עד לפני שנתיים. "כולם היו באים לשמוע את השיעורים שלו. הוא ידע להגיע ולגעת בכל אחד בשיעורים. זו אבדה כבדה".
תיעוד לכידת החשוד בדקירה
(צילום: דיווחים בזמן את פייסבוק,מסעדת סושי מרקט)

יוסף דוד, חבר קרוב של הנרצח, נסע יחד עימו באוטובוס מהכולל בכפר סבא שבו הם לומדים אל צומת סגולה - שם התרחש פיגוע הדקירה. "הוא למד וגם עבד ופרנס את משפחתו בכבוד", סיפר. "היו לו כרטיסים לאומן והוא חיכה לראות אם ניתן יהיה לטוס לשם. הוא היה צדיק, איש מדהים".
דוד הוסיף: "הקדוש ברוך הוא לקח אדם קדוש, הוא נהרג על קידוש השם. קשה לי לעכל. זו אבידה קשה. המשפחה שלו לא מעכלת". הרב אוחיון הותיר אחריו את אשתו סיוון ואת ילדיהם טוהר (13), הלל (11), שילה (9) ומלאכי (4). הרב תכנן לנסוע לאומן שבאוקראינה עם בנו הלל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לנרצח: "בשעה קשה זו אני שולח נחמה למשפחת אוחיון לאחר קבלת הבשורה האיומה על הרצחו של הרב שי בידי מחבל נאלח. אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו".
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת הפיגוע בפתח תקווה
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
(צילום: שאול גולן)
עדי ראייה לפיגוע הדקירה סיפרו מוקדם יותר כי השוטרים שהגיעו לזירה היססו לירות במחבל. אחד מעדי הראייה, מימון דיין, ציין: "אם לא היה אזרח גיבור שרץ אחרי המחבל - הוא היה דוקר עוד כמה. באותו זמן שמעתי את אחד השוטרים אומר לשני 'תיזהר'. מה זה השטויות האלה?".
החשוד ברצח הוא חליל דויכאת, בן 46 מאזור שכם ואב לשישה. ככל הידוע לכוחות הביטחון, דויכאת לא משתייך לארגון טרור, הוא בעל אישור תעסוקה בישראל וללא עבר ביטחוני. מבדיקה ראשונית עולה כי לדויכאת בעיות נפשיות, הוא טופל באחרונה על ידי גורמי בריאות ורווחה ברשות הפלסטינית.
המחבל נתפס בתום מרדף שרץ אחריו עם אלה. לפי עדי ראייה, האזרח צעק "מחבל, מחבל" ולבסוף לכד אותו. שוטרים עצרו את המחבל, והוא עבר בהמשך לחקירת שב"כ.
חברו של הרב אוחיון מספיד
(צילום: עמית הובר)

עד הראייה דיין סיפר עוד: "עמדתי פה עם הרכב וראיתי אותו רץ. לא עם סכין, עם חרב. זו בושה. אזרח שרץ עם נבוט השתלט עליו, והשוטרים פוחדים. אין לי טענה נגדם. הם מפחדים ממח"ש. איך הגענו למצב שהשוטרים מפחדים לירות? לא יודעים מאיזה כיוון חלילה יצלמו אותם. היו צריכים לירות בו, הוא מולם, מה זה טייזרים מרחוק? מה זה? צריך לחסל אותו".
הוא הוסיף: "בשביל מה צריך את המחבל? לבג"ץ? שידונו להרוס לו את הבית, לא להרוס לו. הוא הרג בן אדם, הוא הרג משפחה. אנחנו מידרדרים. אני מצביע ימין אבל הליכוד לא יקבלו את הקול שלי יותר. יקבל את הקול מי שיהיה חזק".
7 צפייה בגלריה
הסכין איתו דקר החשוד את ההרוג
הסכין איתו דקר החשוד את ההרוג
הסכין ששימשה את המחבל
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
קובי פוקס, שירד מאוטובוס בצומת סגולה לאחר האירוע, תיאר את ההתרחשות וטען כי לא מדובר היה במרדף של ממש. לדבריו, "אני רואה שרודפים אחרי מישהו. הוא הלך רגיל, אפילו לא ברח, ותוך כדי אני שומע צרחות של 'משטרה' ו'מחבל', ואז עצרו אותו".
לדבריו, לאחר שהאוטובוס שממנו ירד חלף, הוא ראה את הפצוע והציע לו עזרה. "הוא נדקר בבית החזה פעמיים. התחלתי לדבר איתו, הצעתי עזרה. הוא אמר לי 'אני דקור, אני דקור, אני דקור'. הייתי עם עוד שני אנשים. סימנו לצוות ההצלה, הגיע אמבולנס של איחוד הצלה והתחיל לטפל בו. לאחר מכן הגיעו שאר צוותי הצלה וטיפלו באירוע".
עדי ראייה לפיגוע הדקירה
(צילום: נדב אבס, שאול גולן, רענן בן צור)

פרמדיק מד"א אילן מועלם והחושב חזי גוטמן סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה מחוסר הכרה וסבל מפציעות מדממות בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה מתקדמות. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במצב קריטי תוך פעולות החייאה לבית חולים". זמן קצר לאחר פינויו של הרב אוחיון לבית החולים בילינסון בעיר, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג אמר: "התבשרנו על אירוע קשה שבו נרצח תושב העיר על ידי מחבל בן עוולה. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה ולחזק אותה בשעתם הקשה. אני מודה לכוחות הביטחון וההצלה על פעילותם המהירה ועל תפיסת המחבל המתועב".