2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ברקע המשך טרור הבלונים ושיגור הרקטה השבוע לעבר שטח ישראל מרצועת עזה, קיים היום (ד') ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מפגש בלשכתו עם ראשי רשויות מהדרום - ורמז כי ייתכן שישראל תשוב למדיניות הסיכולים הממוקדים. כמו כן, גם בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דווח כי ישראל העבירה מסר דומה לחמאס.
במפגש עם ראשי הרשויות מהדרום נכחו שר החקלאות אלון שוסטר, המתגורר בעוטף עזה; מפקד אוגדת עזה תת-אלוף נמרוד אלוני, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש העיר אשקלון תומר גלאם, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני וראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.
גנץ אמר: "אנחנו יודעים לפגוע לא רק במבנים ומטרות - אלא גם במי שפועל מתוכם". גנץ פנה לראשי הרשויות ואמר להם: "ההתנהלות שלכם ראויה להערכה אדירה, ואנחנו נפעל לחזק את תושבי הדרום והיישובים.

שריפה בקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה

"שינינו את המשוואה בעזה. מאז שאני בתפקיד- אין הפרות ביטחוניות שלא מקבלות מענה. למדינת ישראל אין אינטרסים ברצועת עזה מלבד השבת הבנים ושקט מוחלט. אם שתי המטרות האלו יושגו - נוכל לפתח את עזה".
כפי שצוין, בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דווח כי במסר שהעבירה ישראל לחמאס דרך המתווכים המצרים, נאמר כי ייתכן שתחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים נגד מנהיגי הארגון שאחראים להסלמה, כמו מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, וסגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסא.
עוד דווח, כי חמאס הודיע למצרים כי הוא שוקל להחזיר את "צעדות השיבה" בתקופה הקרובה אם ישראל לא תעמוד ביישום הבנות ההסדרה.
בתוך כך, אחר הצהריים אותר חפץ חשוד מחובר לבלון סמוך לבית במועצה האזורית אשכול. חבלן משטרה הוזעק למקום. מוקדם יותר פרצה שריפה בתוך ישוב במועצה שכובתה על ידי אנשי הבטחון ביישוב.
לאורך היום טיפלו אנשי הבטחון של מועצת אשכול יחד עם כוחות הכיבוי וצוותים של רשות הטבע והגנים וקק"ל ביותר מ-28 שריפות שהתלקחו בשטח המועצה.
כמו כן, אמש אמרו גורמים פלסטינים כי ישראל דחתה את הדרישות שהציב חמאס תמורת הפסקת הפרחות בלוני התבערה לעבר דרום הארץ. כך דיווח ערוץ "אל ערביה". המשלחת המצרית עזבה את הרצועה ושבה לקהיר אחרי ששיחותיה עם הנהגת חמאס הסתיימו ללא תוצאות. עם זאת המשלחת צפויה להמשיך במאמצי התיווך כדי לנסות ולמנוע הסלמה.
2 צפייה בגלריה
 יחיא סינוואר
 יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
(צילום: AFP)
חמאס העביר שלשום שורה ארוכה של דרישות, ובהן התחייבות לאישור לבצע פרויקטים תשתיתיים-כלכליים גדולים שקשורים בחשמל ובמים, אישור ישראלי ליצוא ויבוא מהרצועה, הגדלת אישורי העבודה לפועלים מעזה ל-100 אלף, אישור למתן ביצוע פרויקטי העסקה של האו"ם, הגדלת מרחב הדיג ל-20 מייל ופתיחה רצופה של מעבר כרם שלום.
אתמול פרצו בעוטף עזה 39 שריפות מבלוני תבערה - וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראשי רשויות באזור. הוא אמר: "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה. אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים לחמאס".
נתניהו הוסיף: "לצערי, אנחנו נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה". עוד אמר: "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל".
"אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת", אמר רה"מ.
פורסם לראשונה: 17:49, 19.08.20