2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת הקורונה בבית חולים זיו בצפת
(צילום: EPA)
נמשכת המגמה החיובית במצב תחלואת הקורונה בישראל. אתמול (ב') אובחנו 2,003 נדבקים חדשים ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 2.4%. מקדם ההדבקה ממשיך לרדת ועומד כעת על 0.72. כך גם מספר החולים שמאושפזים במצב קשה, 602 בני אדם – הנתון הנמוך ביותר מאז סוף דצמבר.
13 בני אדם נפטרו אתמול כתוצאה מהנגיף וסיבוכיו, ומניין המתים הכללי מאז פרוץ המגיפה בישראל עומד על 6,037 בני אדם. יותר מ-5.2 מיליון ישראלים קיבלו כבר לפחות מנת חיסון אחת, מתוכם כ-4.3 מיליון שקיבלו את שתי מנות החיסון.
מוקדם יותר היום, הובאה אל המרכז הרפואי גליל בנהריה נדבקת בת 16, תושבת עכו, במצב קשה ובסכנת חיים. היא סובלת מדלקת ריאות קשה על רקע סיבוכי המחלה והועברה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. בבית החולים הדגישו כי המקרה ממחיש את חשיבות ההתחסנות בקרב נערים בני 16 ומעלה.
2 צפייה בגלריה
ביקור במרכז הרפואי לגליל בנהריה
ביקור במרכז הרפואי לגליל בנהריה
המרכז הרפואי לגליל בנהריה. בת 16 נמצאת בסכנת חיים
(צילום: אביהו שפירא)
על רקע הירידה במספר הנדבקים, הממשלה אישרה אתמול הקלות נוספות למקומות העבודה ובהן: פתיחת חדרי אוכל במקומות עבודה, קיום כנסים ואימון בחדרי כושר לבעלי תו ירוק בדומה לחדרי כושר מחוץ למקומות העבודה. בנוסף, תנאי התו הסגול במשק הוארכו ב-28 יום נוספים עד 14 באפריל.
התדרוך של אלרעי פרייס אתמול
(צילום: לע"מ )

כמו כן, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה אתמול שביטול הקפסולות במוסדות החינוך אפשרי כרגע רק בכיתות יא'-יב', שם התלמידים מחוסנים ומתחסנים: "ברור לנו שהאתגר בבתי הספר הוא גדול שכן יש בהם אוכלוסיה לא מחוסנת. אנחנו עובדים על מתווה כדי לאפשר לתלמידים להיות בבתי הספר כמה שיותר ובעיקר מתכוננים לשנה הבאה כדי לתת ודאות להורים ולשלטון המקומי".