אור ירוק לתוכנית הרכש, אחרי שנים של עיכובים: ועדת השרים להצטיידות אישרה הערב (יום א') את תוכנית הרכש של צה"ל, בדגש על חיל האוויר. התוכנית נתקעה במשך שלוש שנים, וכוללת רכישת מטוסי תדלוק ומסוקי תובלה חדשים וכן חימושים כבדים ומדויקים. כל זאת, בהיקף של תשעה מיליארד דולר, מתוך 41 מיליארד דולר של תוכנית הסיוע לעשור.
מדובר באישור עקרוני לתשלום תשעה מיליארד דולר לרכש מטוסי תדלוק KC-46 של בואינג כחלופה לראמים (בואינג 707) בני השישים של חיל האוויר, מסוקי תובלה (שחיל האוויר יבחר בין הצ'ינוק של בואינג לסופר יסעור של לוקהיד מרטין) כחלופה ליסעורים בני החמישים וגם חימושים חדישים למטוסי הקרב, ככל הנראה פצצות חודרי בונקר. בנוסף אושר לרכוש לפחות טייסת נוספת של F-35.
במערכת הביטחון עלה חשש להגבלות קווי הייצור של כלי הטיס החדשים, אם ישראל תמשיך ותדחה את הזמנותיה במסגרת הרכש. החשש התגבר לאור הבחירות שבפתח, שהיו אמורות לדחות עוד יותר את קידום המהלך על ידי הדרג המדיני. שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי דחקו בוועדת השרים להתכנס ולאשר לפחות את מנגנון הרכש.
32 המיליארד האחרים בתוכנית הסיוע כבר מומשו בהתחייבויות של מערכת הביטחון עם פתיחת עשור התוכנית, שהחלה ב-2018. מנגנון הרכש שאושר היום כולל ככל הנראה קניית כלי טיס חדשים מארה"ב גם על ידי הלוואות שישראל תיקח כדי לזרז את ייצור המטוסים והמסוקים. זאת מאחר שמרגע הזמנת כלי טיס חדש זמן הייצור אורך שנתיים-שלוש לכל הפחות.
במשרד האוצר התנגדו לכך מאחר שלא נקבע מי יספוג בשנים הבאות את הריבית של ההלוואות הללו, שעתידות להיות משולמות על ידי ישראל, בהיקף מאות מיליוני שקלים. זה היה גם הרקע לדחייה באוקטובר האחרון של ישיבת ועדת השרים, שהייתה אמורה לדון באותו נושא.
אז נאמר כי התעוררו "קשיים משפטיים" בנוגע לבקשה לאישור תוכנית הרכש המיליארדים, לאחר שמ"מ מקום ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס הביע התנגדות נחרצת לבקשה של מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל לקבלת תוספת תקציב.
במערכת הביטחון טוענים שהמהלך אושר על ידי היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט. בחיל האוויר התריעו לא אחת כי העיכובים במימוש הרכש צפויים להשאיר את חיל האוויר עם סד"כ חלקי, מאחר שלא תהיה ברירה אלא להוציא משימוש חלק מהמסוקים ומהמטוסים המזדקנים.