קובי פינקל מספר על אשתו שמרית שנהרגה בתאונת דרכים אמש בתל אביב
"שמרית חלמה לעשות שינוי, ולא רק חלמה, גם הצליחה". כך ספד היום (שני) קובי פרקול-פינקל לאשתו ד"ר שמרית פרקול-פינקל, שנהרגה אתמול בתאונת דרכים בתל אביב כשרכבה על קורקינט. ד"ר פרקול-פינקל, ביולוגית ימית ויזמית, תושבת העיר בת 45, הותירה אחריה שלוש בנות – דניאלה (15), מאי (13), ואוריאן (5). "התשוקה שלה הייתה לגרום לשינוי בעולם", סיפר הבעל.
"אני לא צריך לספר מה זה אישה בעולם העסקים עם משפחה, יזמית ומנכ"לית, שמחליטה שהיא טסה לחו"ל לעשות עסקה ולגייס כסף", סיפר קובי על אשתו. "היא תמיד הצליחה. כמובן היו כישלונות שהיא למדה מהם כדי להתרומם. כשהיא החליטה היא עשתה בלי לוותר למשפחה ובלי לוותר על העבודה".
על דרכה המקצועית סיפר ש"היא התחילה באוניברסיטת תל אביב תואר ראשון שני שלישי ועשתה פוסט דוקטורט באיטליה. כתבו עליה בספר שהיא אישה משפיעה, ובשנת 2020 היא הוכרזה כאחת הנשים המשפיעות בעולם. היא רצתה להשפיע".
2 צפייה בגלריה
שמרית פרקול פינקל
שמרית פרקול פינקל
ד"ר פרקול-פינקל ובעלה קובי
(באדיבות המשפחה)
2 צפייה בגלריה
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה בתאונה עם משאית ברחוב המסגר בתל אביב
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה בתאונה עם משאית ברחוב המסגר בתל אביב
זירת התאונה בתל אביב
(צילום: יעקב רפאלי, תיעוד מבצעי מד"א)
על התאונה, שבה התנגשה במשאית שעה שרכבה על קורקינט חשמלי ברחוב המסגר, סיפר: "היא הייתה צריכה לאסוף את הילדה ב-16:30, ואז התקשרו אלי מהמשטרה ואמרו לי להגיע הביתה. שאלתי מה קרה - אמרו הכול בסדר תגיע הביתה. צלצלתי לבנות, הייתי בטוח ששמרית שמה את הילדה אצל חברה והיא בסדר. היא לא ענתה לי וחשבתי שהיא בשיחה, אבל הפעם זה היה הסוף. כשבאתי הביתה אחרי שהתעכבתי בעבודה קיבלנו את הבשורה".
"באזור שם יש שבילי אופניים שאפשר לרוץ בהם, אבל באזור המסגר אין שבילים ועל המדרכות יש מוסכים ויש שם הרבה אתרי בנייה. ראיתי את המשאית - פול טריילר. זה אזור בעייתי מועד לפורענות", הוא מזהיר. "היא אהבה לנסוע על קורקינט ויש לזה יתרונות, אבל זה כלי מסוכן, נקודה".
"שמרית דחפה לשינוי בתפיסה העולמית. ישראל הייתה קטנה עליה, רוב העסקים שעשתה היו בחו"ל. שמרית רצתה לתרום, לעזור ולשנות"
הבעל סיפר כי "ביום שבת תיכננו ולנקות אותו אחרי מה שקרה עם זיהום הזפת. שמרית דחפה לשינוי בתפיסה העולמית. ישראל הייתה קטנה עליה, רוב העסקים שעשתה היו בחו"ל. הקונספט שלה היה שמה שנכנס למים צריך להיות ירוק ולעזור לים. שמרית רצתה לתרום, לעזור ולשנות. לפני הקורונה טסה הרבה לחו"ל, ובכל פעם לפני יציאה הכינה לי רשימות ומסנג'רת את האחות שתעזור לי... כששמרית הייתה נוסעת היא דאגה שלא יהיה חסר כלום לילדות".