לקראת סיום המנדט, מאיץ יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את המגעים להרכבת "ממשלת השינוי" - אף שלפי שעה, אין לו רוב. בצהריים (יום ו') פרסמו יש עתיד ומפלגת העבודה כי הושג הסכם קואליציוני שבמסגרתו תכהן מיכאלי כשרת התחבורה או השרה לביטחון הפנים ובנוסף תהיה חברה בוועדה למינוי שופטים. בנוסף תקבל מפלגת העבודה את תיק התפוצות, שני שרים יהיו חברי קבינט. העבודה תקבל גם את ראשות ועדת העבודה והרווחה.
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בפגישה עם מרב מיכאלי להקמת גוש השינוי
יאיר לפיד בפגישה עם מרב מיכאלי להקמת גוש השינוי
יאיר לפיד ומרב מיכאלי
"במסגרת המשא ומתן הגיעו הצוותים להסכמה על עיקרי קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים", נמסר משתי המפלגות. "בין היתר הסכימו כי הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של כל האזרחיות והאזרחים, תחזק את המשטרה ותוסיף לה תקני כוח אדם ותקים יחידות למיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובחברה הערבית.
יקודמו פתרונות חדשניים להתמודדות עם פקקי הענק הפוגעים באזרחי המדינה ובמשק הישראלי, פתרונות אלו ייתנו דגש לתחבורה מודרנית ונקייה תוך שיפור והשקעות בתחבורה השיתופית והציבורית.
הוסכם כי הממשלה תקים יחידות ייעודיות לטיפול בעבירות מין במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט ותיישם במלואו את דו"ח ברלינר להגנה על נפגעות ונפגעים.
כן תיישם הממשלה במלואן את מסקנות הוועדה הבין-משרדית למניעה ולטיפול בתופעת האלימות נגד נשים ואלימות במשפחה ובכלל. כמו כן הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה".