זירת התקרית במתחם הקפיטול
(צילום: רויטרס, מתוך טוויטר )

דרס שוטרים בקפיטול ונורה למוות

תקרית בוושינגטון: רכב התנגש אתמול בעוצמה במחסום שנמצא 90 מטרים מהכניסה לסנאט. שני שוטרים נדרסו, אחד מהם נהרג. הנהג נורה למוות לאחר שיצא מרכבו עם סכין שלופה.
3 צפייה בגלריה
התוקף מהקפיטול והכוחות הצבאיים באיזור
התוקף מהקפיטול והכוחות הצבאיים באיזור
התוקף מהקפיטול והכוחות באזור
(צילום: AFP, AP)
פורץ המחסום הוא נואה גרין, בן 25 מאינדיאנה, תומך של הארגון האפרו-אמריקני הקיצוני "אומת האיסלאם". הוא נהג לצטט ולשתף ברשת סרטונים של מנהיג הארגון לואיס פרחאן, שנודע בשל אמירותיו האנטישמיות. בנוסף טען גרין שהממשל האמריקני רודף אותו ומנסה לשלוט לו במוח.

ביידן מסיר את הסנקציות על בית הדין בהאג

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הודיע אתמול על הסרת הסנקציות מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - חודש לאחר ההודעה על פתיחת החקירה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה. "אנחנו עדיין מתנגדים נחרצות להחלטות של בית הדין בנוגע לסוגיה הפלסטינית ולאפגניסטן, ועומדים על כך שלבית הדין אין סמכות שיפוטית במדינות שלא חברות בו", כתב בלינקן, שעדכן את שר החוץ גבי אשכנזי על ההחלטה.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
ביידן מסיר סנקציות על האג ודוהר למו"מ עם איראן. נתניהו? איבד את היכולת להשפיע
(צילום: AP)
ההחלטה מצטרפת לכוונה האמריקנית לחזור למשא ומתן עם איראן, ולהעברת הכספים לפלסטינים - ומראה שישראל איבדה את יכולת ההשפעה על וושינגטון. זו תמונת מצב ביחסים בין וושינגטון לירושלים.

חג של טיולים

כ-1.2 מיליון איש טיילו במהלך ימי חג הפסח וחול המועד בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים ברחבי הארץ, יותר מ-2 מיליון מטיילים ורוכבי אופניים פקדו את הפארקים ויערות קק"ל. אלו האתרים המובילים.
סוף חג בטבע: שבת של טיולים

קר במימונה. משלישי - שרב

בחגיגות המימונה הערב מזג האוויר קר, בעיקר בהרים. לא צפוי גשם. מחר תורגש עלייה בטמפרטורות ומזג האוויר יהיה נעים ונוח. ביום שני כבר תחול התחממות מאוד משמעותית ויהיה חם. בימים שלישי ורביעי יהיה שרבי עם יותר מ-30 מעלות באזורים רבים. ביום חמישי תורגש התקררות קלה. בטווח הרחוק נראה כי בסוף השבוע הבא תחול התקררות נוספת. זו התחזית המלאה.
3 צפייה בגלריה
הרשקו בפעולה
הרשקו בפעולה
רז הרשקו בפעולה
(צילום: אורן אהרוני)

בטורקיה: זהב ישראלי בג'ודו

שבת של הישגים לג'ודו הישראלי. רז הרשקו, המתחרה בקטגוריית המשקל של יותר מ-78 ק"ג, זכתה לראשונה בקריירה במדליית זהב בסבב העולמי, כשניצחה באיפון בגמר גראנד סלאם אנטליה.
כשעה לפני כן זכה לי קוכמן (עד 90 ק"ג) במדליית ארד באותה תחרות. לקרב על המדליה לאחר שיריב מאלג'יריה לא עלה לקרב מולו בבית הניחומים. הן הרשקו והן קוכמן התקרבו מאוד להופעה במשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הקרוב, והמדליות שצברו מקרבות גם את ישראל להופעה בתחרות הקבוצתית בג'ודו, שתתקיים השנה לראשונה באולימפיאדה.