2 צפייה בגלריה
המסתננים שנתפסו שחצו את גבול לבנון
המסתננים שנתפסו שחצו את גבול לבנון
שני המסתננים הטורקים לאחר מעצרם
כוחות גדולים של צה"ל לכדו אחר הצהריים (שני) את שני המסתננים שחדרו אמש מלבנון לשטח ישראל. המצוד אחר השניים, אזרחי טורקיה, החל אמש בסביבות השעה 21:30.
השניים אותרו מסתתרים במטעים חקלאיים ליד שלומי. אחד מהם סיפר: "חדרתי לישראל כדי למצוא עבודה". עם מעצרם, הועברו השניים לחקירת כוחות הביטחון.
2 צפייה בגלריה
חיפושים אחר מסתננים שחצו מלבנון, אין הנחיות מיוחדות לתושבים
חיפושים אחר מסתננים שחצו מלבנון, אין הנחיות מיוחדות לתושבים
החיפושים אחר המסתננים
(צילום: מועצה מקומית שלומי)
שגרה לצד סריקות אחר חשודים שחצו את הגבול מלבנון: דיווח של כתבנו הצבאי יואב זיתון
(צילום: נדב אבס, אורי דוידוביץ)

מיד לאחר זיהוי החדירה לתוך שטח ישראל, הונחו תושבי חניתה ושלומי בגליל המערבי להישאר בבתיהם. במקביל, חלק מהכבישים נסגרו ולאורך הגזרה המערבית נורו פצצות תאורה במקביל לסריקות צה"ל באזור.
דובר צה"ל עדכן אמש כי "כוחות צה"ל קפצו מיד לנקודה וביצעו סריקות. מטעמי ביטחון וכחלק מהנהלים תושבים במספר יישובים סמוכי גדר הונחו להישאר בבתיהם".
בצה"ל ידעו לומר הבוקר כי הממצאים מצביעים על כך שלא מדובר במחבלים, אך יחד עם זאת ציינו כי האירוע יתוחקר. ראש מועצת שלומי גבי נעמן הודיע עוד לפני תפיסת המסתננים כי בהתאם להנחיית הצבא, היישוב חוזר לשגרה מלאה וכי ניתן לצאת לעבודה ולמסגרות החינוך.

"מדובר במחדל מסוכן"

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר קו העימות משה דוידוביץ התריע בפני סכנה מוחשית לתושבי הצפון: "18 שעות ארוכות ומתוחות עברו על תושבי האזור מאז חדרו מסתננים לשטח ישראל ללא הפרעה. העדפתי להחריש בשעות האלה ולא להעביר ביקורת על מנת לתת לצבא לעשות את עבודתו, אך הגיע הזמן לומר את האמת: מדובר במחדל מסוכן והכתובת על הקיר- גבול הצפון מופקר, הסכנה נמצאת מול עיננו ותוכנית 'מגן לצפון' לא מתוקצבת. אף אחד לא יוכל להגיד בוועדת החקירה הבאה שהוא לא ידע".
במרכז למדיניות הגירה ישראלית טענו כי מדובר בחוסר הרתעה מדינית. "אם מדינת ישראל לא תפיק לקחים, הטפטוף יהפוך לשיטפון. מדובר במקרה חמור, מכיוון שרק כמעט יממה אחרי שהעמידו אמש את הגזרה ואת תושבי היישובים סמוכי הגדר על הרגליים - המסתננים נתפסו. יש להעמיד אותם לדין בהקדם בהתאם לחוק למניעת הסתננות".