3 צפייה בגלריה
עידו אביגל
עידו אביגל
"אחד הקצינים אמר לי את השם שלו, והרגשתי כאב בטן חזק". עידו אביגל
(באדיבות המשפחה )
רס"ן א' קיבלה את בשורת האיוב על מותו של עידו אביגל, אחיינה בן החמש, בעת ששהתה בתוך הבור בקריה בתל אביב ועסקה בפעילות חיל הים ברצועת עזה. בתוך כל המתח והלחץ בחדר המבצעים, חיילת צעירה, פקודה של רס"ן א', נכנסה לחדר וסיפרה שילד נהרג מפגיעת רקטה בשדרות.
אביו של עידו ספד לו: "חבל שאתה הולך כל כך מוקדם"

"היא אמרה שילד בן שש נהרג, שזה מה שדיווחו. זה תפס לי את האוזן, אבל ידעתי שעידו בן חמש אז כנראה זה לא קשור אליי. למרות זאת משהו הציק לי. יצאתי מהחדר וצילצלתי לאחי, אסף, אבא של עידו. הוא לא ענה לי. חייגתי לאמא שלי. גם היא לא ידעה במה מדובר. הנחתי את זה בצד וחזרתי לחדר המבצעים.
"כעבור שעתיים נכנס אחד הקצינים ואמר שבן הזוג שלי מחפש אותי דחוף. הוא לא אמר לי יותר מדי. הוא רק אמר לי את המילה: עידו. פתאום הרגשתי כאב בטן ממש חזק. אמרתי לעצמי, לא יכול להיות, זה לא תואם. לא יכול להיות, איך מכולם למה דווקא עידודו שלנו. לא יכולתי לעמוד על הרגליים. לא האמנתי שזה קורה לי".
3 צפייה בגלריה
רס"ן א בת דודתו של עידו אביגל
רס"ן א בת דודתו של עידו אביגל
"היו רגעים שמחים, נהנינו מכל רגע", רס"ן א', דודתו של עידו אביגל
(צילום: יובל חן)
כבר חודשים ארוכים שרס"ן א' (30), קצינת מבצעים בחיל הים, בקושי מצאה זמן פנוי לבלות עם המשפחה שלה, ובפרט עם אחיינה האהוב, עידו. אבל בשבת אחת לפני חודש וחצי היא התפנתה מכל עיסוקיה והגיעה לבקר את המשפחה בשדרות. רס"ן א', עידו, אחותו תהל ועוד בני משפחה יצאו לפיקניק ביום נעים ושטוף שמש, במרחבים הירוקים שמחוץ לשדרות.
"אלו היו רגעים שמחים, שקטים, שיחקנו בכדור. נהנינו מכל רגע", נזכרה אתמול רס"ן א'. מאז היא עוד הספיקה לראות את עידו כמה וכמה פעמים במפגשים משפחתיים בסופי שבוע. זו הייתה תקופה שמחה למשפחת אביגל. האחות הצעירה אמורה להינשא בעוד שבועיים, רס"ן א' עתידה להינשא בחודש יולי הקרוב. "שתינו בחרנו שבטקס החתונה עידו יהיה זה שיביא לנו את הטבעת לחופה", מספרת א'.
3 צפייה בגלריה
עידו אביגל
עידו אביגל
עידו אביגל
אבל את כל התוכניות האופטימיות קטעה לפני ימים אחדים רקטת קסאם ששיגר חמאס לשדרות. עידו נהרג במקום לאחר שאחד הרסיסים חדר את לוח הפלדה של הממ"ד בבית. אמו שני ובן דודו נועם נפצעו קשה אבל מאז מצבם השתפר. "עידו היה ילד של אור ואהבה. הייתה לו אינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה. הוא ידע להעניק אהבה, ילד של ערכים", מספרת דודתו בעצב.
"אמו סיפרה לי לא מזמן שכשהוא חזר מהגן הוא אמר לה, 'אמא, היה לי ויכוח בגן עם הילדים. הם אמרו שאין ערבים טובים, ואני אמרתי שיש ערבים טובים. כאלו שעובדים איתך ויש להם ילדים והילדים שלהם הולכים לגן'. הוא סיפר לה, 'אמא, הצלחתי לשכנע את כל הילדים שיש ערבים טובים'. אתה מבין איזה ילד זה? כמה חוכמה וכמה רגישות".
הפגיעה בשדרות ישראל שכנו של עידו אביגל
(צילום: בראל אפרים, ירון ברנר)

רס"ן א' עדיין לא חזרה ליחידה שלה בחיל הים, אבל בימים הקרובים היא כבר תשוב לפעילות מבצעית מלאה. "אני מרגישה שאני רוצה לחזור. זו תהיה הדרך שלי להתמודד. תמיד שאלו אותי למה את בצבא. אני עושה את זה מתוך שליחות ואמונה, מתוך אהבה למדינה. כשאני בעשייה יש לי פרפרים בבטן. זה קורה תמיד אחרי סגירת מעגל מבצעית או פעילות חשובה אחרת. עכשיו, אחרי שעידו נהרג, לפרפרים האלה שיש לי בבטן יש שם אחד – עידו. הכל למענו".