שוטרים חילצו ילד מדירה בוערת
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, החברה לביטחון ראשון לציון, כבאות והצלה, חדשות רחובות וראשון ניוז, החברה לבי)

שוטרי סיור ופקחים חילצו היום (רביעי) ילד בן 12 מדירה שעלתה באש בבניין מגורים בראשון לציון. הילד נפגע באורח בינוני ועוד חמישה אנשי ביטחון ורפואה נפגעו באורח קל. בסרטון שצולם בדקות הראשונות של האירוע והגיע לידי ynet נראה הילד עומד על המרפסת ומנסה להסב את תשומת ליבם של כוחות כיבוי האש שפעלו במקום בעודו צועק: "סליחה!". השוטרים והפקחים שהגיעו לזירה ברחוב קפלינסקי בעיר, זיהו את בן ה-12 בחלון הדירה אפופת העשן, כאשר להבות בוקעות מחלק מפתחי הבית.
3 צפייה בגלריה
הדירה הבוערת
הדירה הבוערת
הדירה הבוערת בראשון לציון
3 צפייה בגלריה
רז קינסטליך והילד שחולץ
רז קינסטליך והילד שחולץ
ראש העיר ראשון לציון עם הילד שחולץ
(צילום: עיריית ראשון לציון)
השוטרים הנחו את הילד לשמור על ראשו באוויר הצח, ובמקביל עלו על גג הבניין, ומשכו לגג בעזרת חבל את הילד דרך המזגן. במהלך מאמץ החילוץ שאפו השוטרים עשן ונזקקו לטיפול רפואי. הילד שחולץ פונה במצב בינוני לבית החולים אסף הרופא.
"אני והשותף שלי בדיוק היינו בשדרות הרצל בראשון לציון כאשר שמענו בגל קריאה על שריפה עם ילד לכוד", סיפר הפקח דניאל סוויט שנפצע קל באירוע. "הגענו למקום אחרי שתי דקות אולי, ישר רצנו למעלה. כוחות משטרה היו כבר במקום וניסו לפרוץ את הדלת, ניסינו לעזור להם בזמן שכל הבניין כבר התמלא בעשן. כשראינו שאנחנו לא מצליחים לפרוץ את הדלת, אחד השוטרים הצליח להגיע לילד דרך הפיר של דודי השמש. הם צרחו שהם תפסו את הילד, אני ישר רצתי לאיפה שהסולם והורדתי עם עוד מישהו את הילד. לאחר מכן הורדנו שוטר שהיה על הגג".
3 צפייה בגלריה
הדירה הבוערת
הדירה הבוערת
(צילום: חדשות ראשון לציון ניוז)
במד"א סיפרו כי קיבלו קריאה על האירוע בשעה 14:34, וחובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול לפצועים ופינו אותם לאסף הרופא. חובש בכיר במד"א אלחנן רוט, סיפר: "הגענו לבניין המגורים וראינו עשן סמיך מאוד יוצא מהדירה שבקומה החמישית. בתוך הדירה נלכד נער בן 12 ואנשים שהיו במקום עלו לחלץ אותו. לאחר שכולם יצאו מהבניין, הענקנו להם טיפול רפואי מתקדם בשטח ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם בינוני ועם סימני שאיפת עשן".
מבית חולים אסף הרופא נמסר כי הילד נפגע באורח בינוני וחמישה בני אדם נוספים נפצעו קל. ראש העיר הגיע בעצמו לבית החולים כדי להודות לשוטרים ולאזרח שעזר בחילוץ.