1 צפייה בגלריה
ראש המוסד יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהן
(צילום: איתמר אייכנר )
סוכנות הידיעות של בחריין דיווחה היום (חמישי) כי ראש המוסד יוסי כהן ביקר אמש בממלכה. בדיווח נכתב כי בקבלת הפנים לכהן נכחו ראש מנגנון המודיעין הבחרייני, עאדל בן חליפה אל-פאדל, ראש מנגנון הביטחון האסטרטגי של המדינה אחמד בן עבד אל-עזיז חליפה ובכירים נוספים.
בדיווח נמסר כי שני הצדדים ציינו את חשיבות ההכרזה על הסכם השלום בין ישראל לבחריין, ועל התפקיד החשוב שהשלום הזה ימלא בחיזוק היציבות באזור ובפתיחת אופקים חדשים לשיתוף פעולה בין המדינות.
נתניהו שוחח עם יורש העצר של בחריין
(צילום: לע"מ)

באמצע החודש שעבר חתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד על המסמך המכונה "הסכם אברהם" – חוזה השלום שצפוי להסדיר את היחסים המדיניים והכלכליים בין המדינות, שבעשורים האחרונים קיימו קשרים בלתי רשמיים בלבד. עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני, נחתמה הצהרת שלום, משום שההסכם טרם גובש.
בעקבות שיחת הטלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אל-חליפה, משלחת ישראלית יצאה לפני כשבוע למנאמה, עיר הבירה, כדי להתחיל בשיחות גיבוש הסכם השלום בין המדינות.
כשבוע לאחר חתימת "הצהרת השלום" בבית הלבן, המשלחת יצאה בטיסה מיוחדת של חברת ישראייר, כאשר המטוס עבר מעל שמי סעודיה. המשלחת כללה את ממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, נציגים של המל"ל וכן נציג האגף המשפטי של משרד החוץ. הצוותים דנו בהקמת צוותי עבודה שידונו על סעיפי הסכם השלום בתחומים השונים, בדומה למתווה של ההסכם עם איחוד האמירויות.