1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ  משתתף בראיון בעקבות הדיון הנשיאותי הרפובליקני במילווקי, ויסקונסין
דונלד טראמפ  משתתף בראיון בעקבות הדיון הנשיאותי הרפובליקני במילווקי, ויסקונסין
דונלד טראמפ
(צילום: AFP)
משהו קצת דפוק אצלנו, סליחה על הביטוי. נכון, הוא איש בוטה. נכון, הוא לא מנומס. נכון, היו לו התבטאויות מעוררות פלצות. ועדיין, קרוב ל-50% מהאמריקנים תומכים בו, ואחוז גדול יותר של ישראלים מכירים לו טובה. לא בטוח שהם צודקים. לו הייתי אמריקני, ספק אם הייתי מצביע לו. אבל נדמה שעכשיו, דווקא עכשיו, כשהוא יורד מהבמה, צריך לומר לדונלד טראמפ עוד מילה: תודה.
וזה מרגיז, משום שמרגע שנודע על כך שג'ו ביידן הוא הזוכה, הרושם שנוצר באולפני הטלוויזיה וברוב ערוצי התקשורת בישראל הוא שאויב העם היהודי ירד מהבמה. במשך שעות ארוכות בקושי נשמע קול שמציג עמדה אחרת. אנחנו יודעים שהתקשורת רחוקה מאיזון, אבל קצת נסחפנו. משום שללא טראמפ לא היינו מגיעים לשלום עם שלוש מדינות ערביות, וללא טראמפ לא הייתה הכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל, וללא טראמפ לא הייתה הכרה בריבונות ישראל בגולן.
ולאלה בינינו שנמצאים בצד הקצת יותר יוני במפה הפוליטית: ללא טראמפ ממשלת נתניהו הייתה מובילה אותנו לאסון הסיפוח. ובזכות יוזמת טראמפ לשלום, הבלתי מושלמת, גם הימין הישראלי נאלץ לעכל את העובדה שהפלסטינים ראויים למדינה לפחות על 70% משטחי יהודה ושומרון, וכן לתוספת של שטחים מישראל. אז כן, בזכות טראמפ הימין אמור להבין שגם הידיד הגדול ביותר של ישראל בעולם לא קונה את החזון של התנחלויות ללא הפסקה שיובילו למדינה אחת.
אבל לפי מה שהשתקף בתקשורת הפכנו לכפויי טובה. הסכם הגרעין שבישלו ג'ון קרי ופדריקה מוגריני העניק לאיראן אישור להמשיך בחתרנות האזורית, בחימוש חיזבאללה, בפיתוח טילים בליסטיים, ובעיקר ‑ להמשיך לאיים על עצם קיומה של מדינת ישראל. ובתמורה ‑ לזכות באינספור הקלות והטבות.
ולאלה שנמצאים בצד היוני: ללא טראמפ ממשלת נתניהו הייתה מובילה אותנו לאסון הסיפוח. ובזכות יוזמת טראמפ גם הימין הישראלי נאלץ לעכל את העובדה שהפלסטינים ראויים למדינה
אפשר להתווכח על הדרך הנכונה כדי להתמודד עם האיום האיראני, אבל ברור שהפייסנות שהפגין המערב, משני צידי האוקיינוס האטלנטי, הייתה רעה לעולם הערבי, רעה לישראל ורעה לשלום העולמי. אז טראמפ הוא הבעיה?
ביידן זכה ב-75 מיליון קולות. ועדיין, טראמפ זכה ב-70 מיליון, אבל הם לא נחשבים. עד לפרוץ מגפת הקורונה הוביל טראמפ מדיניות כלכלית שדווקא עזרה לצמצום פערים. נכון, הוא שיקר ללא הפסקה, אבל הוא לא המציא שום דבר. הרי דווקא החוגים הפרוגרסיביים, שטראמפ הפך לאויב שלהם, המציאו את תרבות השקרים הרבה לפניו.
הרי רוב תקופת כהונתו של טראמפ בבית הלבן התנהלה תחת צילן של חקירות, בעיקר זו שהתחילה עם ג'יימס קומי והמשיכה בחקירה הרשמית של רוברט מולר בנוגע לבחישה הרוסית, כאשר המטרה הייתה מסומנת מראש. וההר הוליד עכבר. כך שהנשיא היוצא של ארה"ב בסך הכל הצטרף לתרבות השקרים, הוא לא המציא אותה.
מותר וצריך לבקר את טראמפ שהחפיץ נשים, וקצת קשה לדבר בשבחו של מנהיג שמסרב לכבד את תוצאות הבחירות. נדמה שרוב ערוצי התקשורת טרחו להזכיר שוב ושוב את המגרעות של האיש המוחצן הזה. אבל התקשורת בישראל התעלמה כמעט לחלוטין מהדברים הטובים שעשה האיש. כך שמותר להזכיר שלמרות הכל ואחרי הכל, טראמפ לא היה רק ידיד אישי של בנימין נתניהו, הוא עשה כמה דברים טובים. ידיד גדול של ישראל יורד מהבמה. מותר וצריך לומר לו תודה.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com