גבר ממוצא תוניסאי רצח ביום שישי עובדת מנהלה בכניסה לתחנת משטרה בפרברי פריז. הוא דקר את העובדת בגרונה, ובהמשך שוטרים ירו לעברו והרגו אותו במקום. הרצח בעיירה ראמבוייה זעזע את צרפת, והיום (א') אישרו במדינה את ההערכה שמדובר בפיגוע.
התובע ז'אן-פרנסואה ריקרד, מהיחידה ללוחמה בטרור, אמר שלפי החקירה הרוצח צפה בסרטוני ג'יהאד בטלפון לפני שדקר למוות את האישה בת ה-49 - סטפני, אם לשתי בנות.
זירת פיגוע הדקירה בראמבוייה בצרפת
(צילום: רויטרס)

4 צפייה בגלריה
ראמבוייה ליד פריז צרפת אדם דקר שוטרת ב תחנת משטרה
ראמבוייה ליד פריז צרפת אדם דקר שוטרת ב תחנת משטרה
ליד זירת הפיגוע בעיירה ראמבוייה, בפרברי פריז
(צילום: AFP)
"לפני המתקפה הוא צפה בשירים דתיים ובסרטונים שמהללים את הג'יהאד ואת השהידים", אמר ריקרד, שהוסיף שהדוקר צעק "אללהו אכבר" במתקפה. ממשלת צרפת קיימה אתמול ישיבת חירום, והמשטרה עיכבה לחקירה שלושה אנשים שהכירו את המחבל.
אחרי המתקפה, כשהרקע עוד לא פורסם, אמר הנשיא עמנואל מקרון שמדובר במתקפת טרור. ריקרד אמר שבחקירה צרפת משתפת פעולה עם הרשויות בתוניסיה.
הדוקר, ג'מאל גורשין, בן 36, לא היה מוכר למשטרה ולשירותי המודיעין לפני הפיגוע. גורם ביטחוני בצרפת אמר שג'מאל היה בעל אזרחות תוניסאית והתגורר בצרפת באופן חוקי.
צרפת, נזכיר, סבלה בשנים האחרונות מסדרת פיגועים איסלאמיסטיים - בראשם מתקפת הטרור בפריז ב-2015 שבה נרצחו 130 בני אדם. לסוגיית הטרור יהיה חלק מרכזי בקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2022.