בתום דיון סוער: אושרו מגבלות הסגר השלישי
(צילום: ערוץ כנסת )

דיון סוער על מגבלות הסגר: ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (שני) את מגבלות הסגר השלישי שהחל אתמול, ברוב של שמונה מול שבעה. שני נציגי כחול לבן בוועדה, ח"כ איתן גינזבורג ותהלה פרידמן הצביעו בעד אישור המגבלות. במהלך הדיון הסכימה הממשלה להגביל לשבוע את ההגבלות על ה"טייק אוויי" (איסוף עצמי) ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר כי בעוד שבוע ייבחן חידושו. זאת בעקבות התנגדות קשה של חלק מחברי הוועדה להגבלה הזו.
בסיעת ימינה התנגדו בחריפות להגבלה על הטייק אוויי, וח"כ מתן כהנא אמר כי "הסגר הזה הוא כישלון נוראי" ודרש את ביטול ההגבלה. ח"כ אוסנת מארק (הליכוד) כינתה את חברי האופוזיציה "פופוליסטים" וטענה כי "מה שעושים פה חברי הכנסת מהאופוזיציה זה קרקס מבריאות הציבור". ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) תקף את חברי כחול לבן בוועדה ואמר כי "הסגר הזה על כחול לבן, כל הכבוד לכם". לאחר מכן צרח "תתביישו לכם".
6 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
הסכים לדון מחדש על הטייק אוויי בעוד שבוע. מיקי זוהר בדיון
(צילום: ערוץ כנסת )
6 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
"הסגר הוא כישלון נוראי". ח"כ מתן כהנא
(צילום: ערוץ כנסת )
תקנות הסגר, כולל האיסור על שירותי טייק אוויי כבר נכנסו לתוקף, אולם עדיין נדרשו את אישור ועדת החוקה. זו יכלה הייתה לבטל את חלקן או לשנות את תוקפן. ח״כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר בדיון כי "הסגר הזה הוא פוליטי ואין שום קשר בינו לבין בריאות הציבור. הסגר מזיק לבריאות הציבור". ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) לא נשאר חייב והשיב לו: "אז תשלח אותם לגרמניה ולמדינות אחרות באירופה. פופוליסט לא קטן".
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הודיע במהלך הדיון מספר פעמים על הפסקה של חמש דקות להתייעצות סיעתית לאחר שיו"ר הקואליציה ח"כ זוהר דרש מחברי האופוזיציה תשובות מדוע הם נגד הסגר ומיכאלי הודיע על הצבעה מידית; חברי האופוזיציה התנגדו להצבעה וביקשו התייעצות סיעתית.

6 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
ח"כ מיכאל מלכיאלי
(צילום: ערוץ כנסת )
6 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
(צילום: ערוץ כנסת )
6 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
ח"כ עפר כסיף
(צילום: ערוץ כנסת )

(צילום: שמוליק דודפור, משי בן עמי)

קודם לכן אמר זוהר: "מדוע האופוזיציה או מי שמרכז אותה מחליט להצביע נגד התקנות? האם המצב לא מצריך סגר? האם צריך לתת לתחלואה להתפשט? אם אתם באים שרירותית להצביע נגד עמדת הממשלה על אף שאתם יודעים שהסגר מתבקש אנחנו מבזבזים את זמננו אבל אם לא, חשוב שנבין את עמדתכם".
ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם) אמר כי "אם הקואליציה הייתה נמצאת פה אתמול היא הייתה מבינה בדיוק את הדברים. למה אנחנו צריכים לתת הסברים? בואו נצביע. הדיון הסתיים אתמול. נשאלו פה שאלות יסוד ומשרד הבריאות לא נתן תשובות, לגבי ההצדקה לסגר, לפסילת טייק אווי ועוד. לא קיבלנו תשובה למה מקום ירוק צריך להיות סגור, לגבי 1,000 מטר, לגבי נימוקים אפידמיולוגיים וברגע שפוליטיקאי מתחיל לדבר כמו רופאים ככה זה נראה".
מנכ"ל איגוד המסעדות, שי ברמן, תקף בעקבות אישור התקנות ואמר כי "ממשלת ישראל חיסלה את תעשיית המסעדות על סמך שיקולים פוליטיים. אישור תקנות הסגר בוועדת חוקה, שכוללות גם איסור למכירת טייק אוויי במסעדות, היא החלטה פוליטית שאין לה בסיס רפואי. צר לנו על 3,000 עסקים קטנים שפועלים באוויר הפתוח, שממשלת ישראל ירקה להם היום בפרצוף".

הסגר יימשך לפחות שבועיים - וצפוי להתארך

אין זו הפעם הראשונה שהממשלה מתקשה לגייס את הרוב הדרוש לאישור תקנות הסגר השלישי. אתמול אישרה ועדת החינוך את השארת כיתות ה' עד י' פתוחות במהלך הסגר, וזאת לאחר שהממשלה החליטה שהתלמידים בשכבות אלו יישארו בבית. ועדת החינוך בראשות ח"כ רם שפע הפכה את ההחלטה בתמיכת יתר חברי הכנסת של כחול לבן והיו"ר בני גנץ. כעת מערכת החינוך תפעל באופן מלא ביישובים ירוקים וצהובים, ובערים כתומות ואדומות התלמידים בשכבות ה'-י"ב ילמדו בזום.
6 צפייה בגלריה
שוק הכרמל
שוק הכרמל
שוק הכרמל, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי )
קצת יותר מחודשיים אחרי סיום הסגר השני, נכנסה אתמול מדינת ישראל לסגר שלישי שנועד להפחית את העלייה בשיעור הנדבקים בנגיף קורונה
הסגר יימשך לפחות שבועיים, אך צפוי להתארך אם מספר הנדבקים היומי לא יירד אל פחות מ-1,000 ומקדם ההדבקה R יישאר גבוה מ-1. לפי התקנות, ניתן לצאת יותר מקילומטר מהבית, בין היתר, לצורך טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או מסגרת חינוכית שפעילותם מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית מילה, בכפוף למגבלת ההתקהלות.
אתמול אובחנו 3,498 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה ושיעור החיוביים עומד על 4.9% - גבוה מהממוצע לשבעת הימים האחרונים שעמד על 4.45%. מספר הבדיקות אתמול היה נמוך יחסית ועמד על כ-71,500.
(צילום: גיל יוחנן, רועי עידן, משי בן עמי)

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,056 חולי קורונה, 590 מהם במצב קשה. 144 חולים מחוברים למכונות הנשמה. 671 נדבקים נמצאים במלוניות והיתר בבתיהם. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,226 חולי קורונה, שישה מהם אתמול.
בינתיים, מבצע החיסונים "לתת כתף" נכנס אתמול לשבוע השני שלו וצובר תאוצה: 379 אלף בני אדם התחסנו עד כה בישראל והקצב מתחיל לעלות. אתמול התחסנו כמעט 100 אלף בני אדם.