במהלך הלחימה: פגיעה ישירה בבית בשדרות
(צילום: הרצל יוסף, תיעוד מבצעי מד"א, עמית בן ישראל)

ראשי רשויות בדרום הארץ מותחים ביקורת הלילה (בין חמישי לשישי) על אישור הפסקת האש מול חמאס אחרי 11 ימי לחימה. ההחלטה שהתקבלה פה אחד על ידי שרי הקבינט המדיני-ביטחוני, שלפיה הצדדים ינצרו אש בשעה 02:00, לא מרגיעה את מנהיגי האזורים הנמצאים בחזית העימות ובהם בעוטף עזה ויישובי הדרום.
4 צפייה בגלריה
תיעוד ירי הנ"ט לחיילי צה"ל
תיעוד ירי הנ"ט לחיילי צה"ל
תיעוד ירי הנ"ט על חיילי צה"ל באזור העוטף
4 צפייה בגלריה
הפגזות טנק בסמוך לרצועת עזה
הפגזות טנק בסמוך לרצועת עזה
הפגזות טנק סמוך לרצועת עזה
(צילום: רויטרס)
ראש העיר שדרות אלון דוידי מסר: "הפסקת האש שהוסכמה בין ישראל לבין ארגוני הטרור בעזה בתיווך המצרים - ללא תנאים - מוכיחה שלמרות הגיבוי, אורך הרוח והגבורה שתושבי הדרום מגלים זה 20 שנה, כנראה שראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל לא באמת רוצים להכריע את חמאס. הם מעדיפים שקט זמני לתושבי המרכז על חשבונם של תושבי עוטף עזה והדרום שימשיכו לסבול מהטרור".
4 צפייה בגלריה
אלון דוידי באולפן ynet
אלון דוידי באולפן ynet
"נתניהו מעדיף שקט זמני במרכז על חשבוננו". אלון דוידי
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
"מצפים לאופק מדיני". גדי ירקוני
"מצפים לאופק מדיני". גדי ירקוני
"מצפים לאופק מדיני". גדי ירקוני
לדברי דוידי, "מי שישלמו שוב את המחיר הם תושבי העוטף ושדרות. אם ישוגרו בזמן הקרוב רקטות לעברנו ותימשך מדיניות 'ההכלה', נתניהו ייזכר כמי שבתפקידו כראש הממשלה יצר במשך שנים על גבי שנים שתי מדינות - מדינת ישראל ומדינת עוטף עזה והדרום - שבה דמם של התושבים מופקר לחסדי חמאס".
ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, הגיב גם כן: "במשך 11 ימים תקף צה"ל ברצועה והביא הישגים מרשימים. ההישג האמיתי ייבחן בתקופה הקרובה - אם השקט בעוטף יישמר. לא נקבל את מציאות טפטופי הירי כפי שהייתה בעבר, אנחנו מצפים שאחרי מבצע שכזה יהיה שינוי עמוק ובעיקר אופק מדיני".
יצוין כי לצד ההסכמה על הפסקת באש, בירושלים טענו כי בקרב משתתפי הדיון בקבינט שמעתה ישראל תשנה את המשוואה ולא תבליג עוד על ירי לעוטף. גורם בקבינט אמר: "דין שדרות כדין תל-אביב ולא ירו עוד על דיונות ריקות".