3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי
קובי שבתאי
"מינוי מפכ"ל קבוע - צורך לאומי". שבתאי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הממשלה תתכנס ביום ראשון בשעה 10:30 באמצעות הזום כדי לאשר את מינויו של קובי שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ההחלטה על כינוס הממשלה התקבלה לאחר שלשכתו של שר הביטחון והמשפטים, בני גנץ, פנתה למזכירות הממשלה בדרישה לקיים את הישיבה - גם ללא הסכמות נוספות על סדר היום.
לדברי גנץ, "מינוי מפכ"ל קבוע בעת הזו למשטרת ישראל הוא צורך לאומי. צריך לשים את המחלוקות בצד ולאשר את המינוי לאלתר". ישיבת הממשלה לאישור המינוי של שבתאי הייתה אמורה להתקיים כבר שלשום, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל אותה בשל חילוקי דעות עם כחול לבן על סדר היום של הממשלה בנושאים אחרים.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
דרש לאשר את מינוי המפכ"ל. גנץ
(צילום: אלעד מלכה)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
נתניהו
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
על רקע השיתוק במינוי הבכירים, הודיע אתמול גנץ כי החליט למנות את פרקליט מחוז חיפה, עו"ד עמית איסמן, לממלא מקום פרקליט המדינה. גנץ אמר כי "אני עושה הערב צעד נוסף למען שלטון החוק, בשאיפה להפוך אותו לצעד משמעותי ליציבות מערכת המשפט ושלטון החוק. מדינת ישראל צריכה לתפקד - מערכת המשפט חייבת לתפקד ואף אחד לא ימנע ממנה לתפקד. העובדה שאין פרקליט מדינה, היא אות קלון לממשלה ולעומד בראשה. לכן, עד שנביא לממשלה את מינוי הקבע, החלטתי למנות את עו"ד איסמן כממלא מקום בכדי שיחל בביצוע התפקיד".
הסיור האווירי של שבתאי והשר אוחנה
(צילום: דוברות המשטרה)

מעט לפני שנתניהו החליט על ביטול הישיבה שלשום, גנץ כינס מסיבת עיתונאים שבה תקף אותו על שלא קיים את ההסכם הקואליציוני עם כחול לבן והוביל לבחירות. גנץ טען כי "בזמן שעשרות אלפי עסקים קרסו ומאות אלפי אזרחים נשארו ללא פרנסה - ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במיליונים. בזמן שהסבים והסבתות שלנו חגגו לבדם את ליל הסדר - ביבי המשיך להתנהג כאילו שהחוקים של כולנו לא חלים עליו".
גנץ המשיך: "בזמן שמגפה אמיתית וקטלנית משתוללת בחוץ ומאיימת על החיים של כולנו - ביבי ממשיך להסית, לפלג, לסכסך, ולפרק אותנו מבפנים. רק כי זה משרת את האינטרס האישי שלו. רק כדי שהוא יוכל להימלט מאימת בית המשפט. שוחד, הפרת אמונים, מרמה. הוא רימה אותי. הוא רימה אתכם. הוא רימה פעם אחת יותר מדי. מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה למדינת ישראל. כשר הביטחון ושר המשפטים אני הולך להילחם לצד תושבי ישראל כדי להוציא אותו מתוכנו".