משדר אולפן מיוחד – הסלמה 13.05 – כתבינו אליאור לוי
(צילום: סטס קופולו)

ביום הרביעי למבצע "שומר החומות" - נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה אל מרכז הארץ: בשעות הערב שוגרו רקטות לעבר אשדוד ואשקלון, וצה"ל תקף באופן נרחב ברצועת עזה. אחרי התקיפות נורה מטח לעבר יישובי המרכז. חיל האוויר הפיל ארבעה כלי טיס בלתי מאוישים שחדרו מרצועת עזה, שניים מהם ככל הנראה עם נפץ עליהם.
במקביל חוותה המשטרה אובדן שליטה על הפרעות ביישובים ערביים ובערים מעורבות – בלוד, בעכו, בבת ים, בוואדי ערה, בטבריה ועוד. בלוד הוטל עוצר גם היום אך דווח על ירי חי ופצועים, אחד מהם בן 19 נפצע באורח קל. ביפו הותקף חייל בן 19 ומצבו קשה. בתל אביב הותקף צוות עיתונאים. באום אל פחם חולצו הורים ושלושת ילדיהם שנקלעו בטעות לעיר.
פצוע ירי לאחר אירוע של יריות בלוד
פעילות חה"א במבצע "שומר החומות"
(צילום: דובר צה"ל)

עדכונים שוטפים - דקה אחר דקה

22:26 - צה"ל תקף את מטה מנגנון ביטחון הפנים של לחמאס
22:13 - אזעקות באזור לוד
22:05 - גורם פלסטיני לעיתון לבנוני: "ארגונים פלסטיניים אחראים לשיגור הרקטות מלבנון" גורם פלסטיני אישר לעיתון הלבנוני ״א-נהאר״ כי ארגונים פלסטיניים אחראים לשיגור הרקטות מלבנון . "הם רצו להעביר מסר שההתנגדות היא אחת - בלבנון ובפלסטין", ציין הגורם.
22:02 - אזעקות באשדוד ובאזור אשקלון
21:49 - דיווח בלבנון: משגרי הרקטות לעבר ישראל נתפסו בעיר צור בלבנון דיווחו שכוחות הביטחון במדינה תפסו את משגרי הרקטות לעבר ישראל בעיר צור. על פי דיווחים אחרים, ארגונים פלסטיניים עומדים מאחורי השיגור. בלבנון חוקרים את האירוע. מדובר צה"ל נמסר כי לפני זמן קצר זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר הים, מול חופי הגליל.
21:47 - הוסר החשש בחוף אשקלון, תושבים לא נדרשים להסתגר בבתיהם ולנעול דלתות הוסר החשש ביישוב נתיב העשרה שבחוף אשקלון. מוקדם יותר הונחו תושבי היישוב להסתגר בבתיהם ולנעול דלתות בשל המצב הביטחוני.
21:44 - צה"ל מאשר: שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר הים, מול חופי הגליל
21:35 - דיווחים ערביים על ירי רקטות מלבנון לעבר ישראל באל ג'זירה דווח כי שלוש רקטות שוגרו מדרום לבנון לעבר צפון ישראל. בגליל המערבי נשמעו הדי פיצוצים.
21:24 - תושבי חוף אשקלון התבקשו להסתגר בבתים
21:17 – חיל האוויר, ספינות חיל הים וסוללות ארטילריה של צה"ל תוקפות ברצועת עזה
21:14 - שמונה בני אדם נעצרו בחיפה בחשד כי הפרו סדר ויידו אבנים
42 צפייה בגלריה
משטרה בלוד
משטרה בלוד
משטרה בלוד
(צילום: AFP)
21:02 - אזעקות בעוטף עזה ובאזור אשקלון
21:00 - צה"ל תקף בצפון הרצועה וברפיח, לפחות שישה נהרגו ארבעה בני אדם נהרגו בעזה כתוצאה מתקיפת חיל האוויר בצפון הרצועה. עשרות פצועים במקום. בנוסף, צה"ל תקף בית ברפיח ולפחות שניים נהרגו.
20:57 - בני משפחה הותקפו באום אל פחם וחולצו על ידי המשטרה; מצבם קל המשטרה חילצה משפחה שהותקפה באום אל פחם לאחר שהגיעה אליה בטעות. אזרחים השתתפו גם הם בפעולות החילוץ. בני המשפחה - זוג הורים ושלושה פעוטות - פונו לבית החולים העמק בעפולה בליווי משטרתי. מצבם מוגדר קל.
42 צפייה בגלריה
נערכים למהומות הערב ברמלה
נערכים למהומות הערב ברמלה
נערכים למהומות הערב ברמלה
(צילום: יאיר שגיא)
20:43 - אוטובוס נרגם באבנים בחיפה, אין נפגעים רעולי פנים רגמו אוטובוס באבנים ברחוב שבתאי לוי בחיפה. אין נפגעים.
20:25 - מקרון על ההסלמה הביטחונית בישראל: "קורא לאיפוס מוחלט של המו"מ בין הצדדים" נשיא צרפת עמנואל מקרון הביע דאגה מההסלמה הביטחונית בישראל ומהלחימה עם הפלסטינים, וקרא ל"איפוס מוחלט" של המשא ומתן בין הצדדים. לשכתו של מקרון מסרה כי הוא שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכי ישוחח בהמשך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
20:22 - ארה"ב דחתה בקשה לקיים ישיבה בדלתיים פתוחות של מועצת הביטחון בעניין ישראל ארה"ב דחתה את בקשת נורבגיה, סין ותוניסיה לקיים מחר ישיבה בדלתיים פתוחות של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון בהסלמה. כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס, שציטטה דיפלומטים. הדיפלומטים אמרו כי וושינגטון הסבירה את סירובה בכך שנעשים מאמצים דיפלומטיים לקידום הסדר, ושכינוס ישיבה כזו יהיה בלתי מועיל. עם זאת, לדבריהם ארה"ב הותירה על הפרק את האפשרות לערוך ישיבה כזו ביום שלישי.
42 צפייה בגלריה
שוטרים בלוד
שוטרים בלוד
שוטרים בלוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
20:15 - התובעת מהאג: עשויים לחקור פשעי מלחמה גם מהסבב הנוכחי בין ישראל לפלסטינים התובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הזהירה כי גורמים המעורבים בסבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לפלסטינים עלולים למצוא עצמם נחקרים על ידי בית הדין, במסגרת אותה החקירה שהוא מנהל כעת בנוגע למעשי הצדדים בסבבי לחימה קודמים. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס הדגישה התובעת פאטו בנסודה כי תמשיך לקדם את החקירה גם אם ישראל - המאשימה את לשכתה בהטיה על בסיס אנטישמי ואינה מכירה בסמכותו של בית הדין - תסרב לשתף פעולה. בריאיון לרויטרס אמרה בנסודה על סבב הלחימה הנוכחי: "אלה אירועים שאנחנו בוחנים ברצינות רבה. אנחנו עוקבים מקרוב מאוד, ואני מזכירה שנפתחה חקירה ושהתפתחות האירועים האלה יכולה להיות גם היא משהו שנבחן".
42 צפייה בגלריה
פינוי פצוע הירי מאירוע היריות בלוד
פינוי פצוע הירי מאירוע היריות בלוד
פינוי פצוע הירי מאירוע היריות בלוד
(צילום: AFP)
20:03 - ביידן קורא לרגיעה: "רוצה לראות הפחתה משמעותית ברקטות שמשוגרות מעזה" נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קרא לרגיעה באלימות בישראל ובעזה, ואמר כי הוא רוצה לראות הפחתה משמעותית ברקטות שמשוגרות לעבר ישראל מהרצועה. ביידן, ששוחח עם עיתונאים בבית הלבן, אמר כי הוא מצפה לקיים שיחות נוספות עם מנהיגים באזור.
19:53 - צה"ל תקף אתר מרכזי של חמאס לייצור רקטות ומוצב צבאי של הכוח הימי של הארגון מטוסי קרב של צה"ל תקפו אתר מרכזי של חמאס לייצור רקטות, מוצב צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור, המהווה גם הוא אתר מרכזי לייצור רקטות. שני האתרים הותקפו במרכז רצועת עזה.
19:44 - צוות עיתונאים של כאן 11 הותקף בתל אביב על ידי פעילי ימין קיצוני צוות עיתונאים של כאן 11 הותקף באלימות בשכונת התקווה בתל אביב על ידי פעילי ימין קיצוני. הצלם נחבל בראשו וציוד הצילום הושחת. שני גברים בשנות ה-30 לחייהם נעצרו בחשד לתקיפה. בתוך כך, המשטרה פיזרה תהלוכה לא חוקית שהתקיימה במקום וצעדה לכיוון יפו.
42 צפייה בגלריה
המשטרה פיזרה תהלוכה לא חוקית בשכונת התקווה בת"א
המשטרה פיזרה תהלוכה לא חוקית בשכונת התקווה בת"א
המשטרה פיזרה תהלוכה לא חוקית בשכונת התקווה בת"א
(צילום: דוברות המשטרה)
19:42 - אזעקות בעוטף עזה
19:35 - חייל בן 19 הגיע לבית החולים וסיפר שעבר לינץ' ביפו, מצבו קשה מבית החולים איכילוב בתל אביב נמסר כי החייל בן ה-19 שהובל מוקדם יותר לחדר המיון נפצע באורח קשה. זאת לאחר אבחון ובדיקות הדמייה בחדר המיון. מוקדם יותר נמסר מבית החולים כי מצבו קל. עוד נמסר כי החייל הגיע למיון לאחר שעבר לינץ'. הוא סובל משברים בגולגולת ומדימומים מוחיים ועבר לחדר ניתוח.
19:31 - גבר נורה בלוד, מצבו בינוני
19:29 - בנוסף ל-7,000 שכבר אושרו: גנץ אישר לצה"ל לגייס עוד כ-9,000 חיילי מילואים שר הביטחון בני גנץ אישר לצה"ל לגייס עוד כ-9,000 חיילי מילואים, בנוסף לאישור שנתן מוקדם יותר לגיוסם של 7,000. זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית. אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע "שומר החומות", והם יוצבו בפיקוד הדרום, המרכז והצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.
42 צפייה בגלריה
נערכים למהומות הערב ברמלה
נערכים למהומות הערב ברמלה
נערכים למהומות הערב ברמלה
(צילום: יאיר שגיא)
19:21 - שלושה נערים נעצרו בעפולה; הגיעו למקום בעקבות פוסט שקרא לאלימות נגד ערבים שלושה נערים בני 14, 15 ו-17 נעצרו בבית העלמין בעפולה כשברשותם שוקר חשמלי, גז פלפל ואלה. ככל הנראה הם הגיעו למקום בעקבות פוסט שפורסם ברשתות החברתיות, שקרא להפגנה אלימה נגד ערבים.
19:18 - צה"ל: כ-160 שיגורים זוהו מרצועת עזה לשטח ישראל מ-07:00 מצה"ל נמסר כי החל מהשעה שבע בבוקר זוהו כ- 160 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. עוד נמסר כי כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה, וכי לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות.
19:15 - מחשש לעימותים ביפו: המשטרה חוסמת את המעברים לעיר מבת ים כוחות גדולים של המשטרה חוסמים את המעברים בין בת ים ליפו מחשש לעימותים בין יהודים לערבים. כ-200 יהודים, חלקם רעולי פנים, נצפו נעים מטיילת בת ים לכיוון יפו. "אנחנו הולכים להגן על העיר מפני הנקמה של ערביי יפו על אתמול", אמרו.
19:03 - חייל בן 19 הותקף ביפו, מצבו קשה מבית החולים איכילוב נמסר כי לחדר המיון הגיע חייל בן 19 לאחר שהותקף באלימות ביפו. הוא במצב קשה וסובל מדימום מוחי.
42 צפייה בגלריה
פינוי פצוע הירי מאירוע היריות בלוד
פינוי פצוע הירי מאירוע היריות בלוד
פינוי פצוע הירי מאירוע היריות בלוד
(צילום: אלעזר ריגר)
18:56 - הליכים משמעתיים נפתחו נגד עובדי מדינה שפרסמו ברשת קריאות גזעניות ואלימות נציבות שירות המדינה פתחה בהליכים משמעתיים נגד עובדי מדינה שפרסמו בימים האחרונים התבטאויות גזעניות ותמיכה בגילויי אלימות ברשתות החברתיות. הנציבות גם פרסמה הנחיות בנושא להנהלות משרדי הממשלה, והבהירה כי לאור המצב הביטחוני הנוכחי תנקוט בחומרה כלפי כל עובד מדינה שיפרסם התבטאויות כאלה.
42 צפייה בגלריה
תותח צה"ל יורה לעבר רצועת עזה
תותח צה"ל יורה לעבר רצועת עזה
תותח צה"ל יורה לעבר רצועת עזה
(צילום: AFP)


18:47 - עזה: 87 בני אדם נהרגו מאז תחילת המבצע, מתוכם 18 ילדים מעזה דווח כי 87 בני אדם נהרגו ברצועה מאז תחילת מבצע "שומר החומות", מתוכם 18 ילדים ושמונה נשים. עוד דווח כי 530 בני אדם נפצעו מאז תחילת המבצע.
18:51 - גנץ: "המנהיגות המקומית חייבת לסייע בהרגעת השטח" שר הביטחון בני גנץ קיים שיחת זום עם יותר מ-40 ראשי מועצות אזוריות מרחבי הארץ, ודן איתם באתגרים הביטחוניים והאזרחיים. "המנהיגות המקומית חייבת לסייע בהרגעת השטח", אמר גנץ. "זו העת של כל ההנהגה לקחת אחריות, להרגיע את השטח ולעשות פעולות חינוך והסברה בין יהודים לערבים, כדי שלא ניגרר למלחמת אזרחים". בשיחה השתתפו יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים מיכאל ביטון, ראש רח״ל יורם לרדו, ראש היחידה להתיישבות נוחי מנדל ורמ״ט פיקוד העורף תא״ל איציק בר.
42 צפייה בגלריה
מיירט בבאר שבע
מיירט בבאר שבע
מיירט בבאר שבע

18:45 - עוד מטחים לנגב: אזעקות בבאר שבע ובנבטים
18:39 - פיקוד העורף: הגבלת התקהלות של 10 אנשים בשטח פתוח באזורים רבים ברחבי הארץ מהשעה 18:00, ועד ליום שבת בשעה 20:30, תחול הגבלת התקהלות של 10 אנשים בשטח פתוח ושל 100 אנשים במבנה, באזורים הבאים: עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, שפלה, דן, ירקון ושרון". באזורים אלה לא ניתן לקיים פעילויות חינוכיות. במקומות עבודה ניתן לקיים פעילות רק במקום שממנו אפשר להגיע למרחב מוגן.
18:34 - צה״ל תקף את דירתו המבצעית של מפקד מערך הכטב"ם של חמאס מטוסי קרב תקפו את דירתו המבצעית של מפקד מערך הכטב"ם בחמאס, סאמר אבו-דקה, ששימשה למטרות צבאיות. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי הדירה הותקפה בעבר.
42 צפייה בגלריה
תקיפת חיל האוויר ברפיח
תקיפת חיל האוויר ברפיח
תקיפת חיל האוויר ברפיח
(צילום: AFP)
18:31 - גורם ביטחוני: "5 שעות חשמל בעזה, המצב שם קשה יותר מבצוק איתן" תחנת הכוח ברצועה ירדה מארבע טורבינות לטורבינה אחת בגלל המחסור בדלק, כך נמסר מגורם ביטחוני. גם אספקת המים ירדה לאחת לארבעה ימים. בשבת ייגמר להם מאגר הדלק, ובעזה יעברו לארבע שעות חשמל ביממה, כמו במבצע צוק איתן ב-2014. עוד נמסר מאותו גורם כי קיים חשש ממשי ברצועה, ורוב תושביה נשארים בבית בשל הנפילות מהשיגורים הכושלים ומתקיפות צה"ל. תשתיות רבות ברצועה נפגעו, וגורמים אזרחיים בעזה אומרים שהמצב קשה והתקיפות עוצמתיות יותר מבצוק איתן.
18:26 - עוד אזעקה בבאר שבע
18:20 - מאות תושבי עמק יזרעאל, יהודים וערבים, בעצרת מחאה: "מסרבים להיות אויבים" מאות בעצרת בצומת נהלל, על רקע אירועי האלימות בימים האחרונים. הם קוראים להנמיך את הלהבות מכל הצדדים: "לא ניתן לפגוע ברקמת החיים המשותפת והעדינה שלנו כאן".
42 צפייה בגלריה
ירי מעזה
ירי מעזה
ירי מעזה
(צילום: AFP)
18:00 - המטחים מעזה נמשכים: אזעקות באשקלון, להבים ורהט
17:50 - אזעקות רבות ביישובי עוטף עזה
17:45 - ריבלין לראשי מועצות: "תמו הימים שבהם חמאס פותח באש ומחליט מתי היא תשקוט" על רקע המצב הביטחוני, נשיא המדינה ראובן (רובי) נפגש עם ראשי מועצות אשכול, שדרות ושער הנגב בעוטף עזה."תמו הימים שבהם חמאס פותח באש וגם מחליט מתי היא תשקוט", אמר להם ריבלין. "על ארגוני הטרור להבין שכל מי שיפתח באש נגד אזרחינו יספוג את האש של כוחותינו, ואנחנו נשתמש בה ככל שיידרש בנחישות ובאחריות - עד אשר נבטיח את ביטחון אזרחינו".
17:42 - צה"ל תקף מתחם צבאי של מטה המודיעין של חמאס מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתחם צבאי של מטה המודיעין של חמאס. כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, במוצב נמצא חמ"ל התצפיות הראשי של ארגון הטרור. בעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים.
42 צפייה בגלריה
הריסות בניין העזה
הריסות בניין העזה
הריסות בניין בעזה
(צילום: AP)
17:29 - אזעקה באשקלון
17:28 - צה״ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדי חמאס בעזה צה״ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדי חמאס בעזה. כך נמסר מדובר צה"ל. בהודעה נמסר כי כלי טיס תקפו דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בלייה של ארגון הטרור בצפון הרצועה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות. בנוסף, צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות: של מפקד פלוגה בגדוד סג'עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה.
17:20 - שבעה צעירים נעצרו בעכו בחשד למעורבות בכמה הצתות בעיר בימים האחרונים המשטרה עצרה שבעה תושבי עכו בשנות ה-20 לחייהם, שעל פי החשד אחראים לכמה הצתות בימים האחרונים ברחבי העיר, בין היתר הצתת מסעדת אורי בורי ומלון האפנדי. בית משפט השלום האריך את מעצרם עד מחר. במקביל אירעו בעיר הצתות נוספות, כולל של מרכז השימור בעיר העתיקה.
42 צפייה בגלריה
ההתפרעויות בעכו
ההתפרעויות בעכו
ההתפרעויות בעכו
(צילום: שרון צור)
17:18 - גנץ והיועמ"ש סיכמו: עדיפות עליונה תינתן לחקירת אירועי האלימות, שב"כ יסייע שר המשפטים בני גנץ סיכם עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מ"מ פרקליט המדינה עמית איסמן ובכירים נוספים כי תינתן עדיפות עליונה לחקירת אירועי האלימות שמתחוללים ברחבי הארץ. זאת בתום דיון חירום שניהלו על רקע ההתפרעויות בערים רבות בישראל. עוד סוכם כי פרקליטי המחוזות יחתרו למגע עם כוחות המשטרה והשב"כ כדי להביא לאכיפה אפקטיבית. סוכם כי בשל המצב ייעשו מאמצים למיצוי הדין במהירות האפשרית כלפי חשודים שבעניינם תימצא תשתית ראייתית להעמדה לדין. זאת תוך הגברת אפקטיביות האכיפה, לרבות שימוש במעצרי יום, מדיניות מחמירה גם עם קטינים ועבודה צמודה עם שירות הביטחון הכללי. "אנו עומדים בפני אירוע חירום לאומני שמצריך נקיטה בצעדים מיוחדים ובמדיניות בלתי מתפשרת", אמר גנץ בתום הישיבה.
42 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: משה מזרחי)
17:13 - נתניהו על ההתפרעויות בלוד: "ניתן להכניס חיילים לעיר ולבצע מעצרים מנהליים" נתניהו ביקר במטה מג"ב בלוד ואמר לכוחות הביטחון: כי "ניתן לכם את כל הכלים להגן על עצמכם. אל תחששו. יש שיתוף פעולה בין שב"כ, המשטרה וגורמים משפטיים. ויש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים. ניתן להכניס גם חיילי צה"ל לעיר, זה נעשה במדינות אחרות ורבין עשה זאת".
בנימין נתניהו, קובי שבתאי ואמיר אופנה בבסיס מג"ב בלוד
(צילום: משה מזרחי)
17:01 - גם הלילה: עוצר בלוד
16:33 - מפקד אוגדת עזה: "תקפנו מנהרה של חמאס, 20 פעילים של ארגון הטרור נהרגו" מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, כתב באיגרת ללוחמיו כי במהלך המבצע צה"ל תקף מנהרה של חמאס וקבר בתוכה למוות כ-20 פעילים של ארגון הטרור, רגע לפני שנכנסו לשטח ישראל. "הפכנו את המנהרות למלכודת מוות", כתב מפקד אוגדת עזה. "לא ביקשנו את המערכה הזו, אך לאחר שפתחנו בה נבצע את משימתנו בחדווה ובלהט עד שהניצחון יהיה ברור".
16:30 - אזעקות בעוטף עזה
16:28 - שני רחפנים עם מטען נפץ אותרו בשער הנגב בשעה האחרונה; הם נוטרלו, אין נפגעים מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר כי בשעה האחרונה אותרו בשטחה שני רחפנים עם מטען נפץ. שניהם נוטרלו על ידי חבלנים. בשני המוקדים אין נפגעים או נזק לרכוש.
42 צפייה בגלריה
תקיפת מטרת עוצם - בניין תקשורת (12 במאי)
תקיפת מטרת עוצם - בניין תקשורת (12 במאי)
תקיפת מטרת עוצם - בניין תקשורת (12 במאי)
(צילום: דובר צה"ל)

16:11 - צה"ל: גיוס של 7,000 חיילי מילואים, עוצר יציאות מלא במערך הלוחם צה"ל הודיע על גיוס של 7,000 חיילי מילואים להשלמת אגדי הארטילריה שעוסקים בסוללות כיפת ברזל, כמו גם לאגף מבצעים. כמו כן, הוטל עוצר יציאות מלא במערך הלוחם, כולל בהכשרות. "מאז הבוקר תקפנו 4 חוליות נ"ט בשטח ועוד 4 משגרי נ"ט בתוך מבנים בדרום הרצועה", נמסר מצה"ל, שהוסיף כי 25 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר גוש דן בצהריים.
16:01 - התרעות חדירת כטב"מים בבארי, נחל עוז ועלומים שבעוטף עזה התרעות הופעלו בבארי, נחל עוז ועלומים שבעוטף עזה מחשש לחדירת כלי טיס בלתי מאוישים. תושבי קיבוץ עלומים הונחו להישאר בבתיהם וקרוב למרחבים המוגנים.
15:55 - צה"ל הפיל כטב"מ שחדר משטח עזה, התרעה מחדירת כלי טיס נוספים צה״ל הפיל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. כך נמסר מדובר צה"ל. כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה.
15:44 - גנץ: "נמשיך לתקוף עד שהאש תופסק, לא נגלה שום סובלנות לאנרכיה" שר הביטחון בני גנץ אמר בביקור שערך במערך הכטמ"ם של חיל האוויר בבסיס פלמחים כי "אנחנו נמשיך להגן ונמשיך לתקוף עד שהאש תופסק ונבטיח שקט ארוך טווח. אין לנו מגבלת זמן, יש לנו עוד הרבה מאוד יעדים. בעוד שלאויבנו יש מטרה לפגוע באזרחים, לנו יש בנק מטרות עמוק ואיכותי של יעדי טרור". על האלימות בערי ישראל אמר גנץ: "אנחנו צריכים לחיות ביחד, מותר לכל אדם למחות אבל אנחנו לא נגלה שום סובלנות לאנרכיה". שר הביטחון הוסיף: "זה הזמן למנהיגות, לאיפוק ולאחריות לאומית. ביחד נתמודד גם עם האתגר הזה".
42 צפייה בגלריה
ראש הממשלה מבקר בכיפת ברזל
ראש הממשלה מבקר בכיפת ברזל
ראש הממשלה מבקר בכיפת ברזל
(צילום: קובי גדעון לע"מ)
15:35 - רחפן עם מטען נפץ אותר בשער הנגב, חבלן נטרל אותו; אין נזק או נפגעים באחד מיישובי שער הנגב שבעוטף עזה אותר רחפן שאליו קשור מטען נפץ. הרחפן נוטרל על ידי חבלן. אין נזק לרכוש ואין נפגעים בגוף.
15:34 - צה"ל תקף משגר נ"ט נוסף בדרום הרצועה לוחמי מגלן תקפו משגר נ"ט של חמאס שהיה ממוקם בבניין מגורים רב-קומות בדרום רצועת עזה.
15:33 - מחשש למתקפת סייבר: תושבים בעוטף עזה התבקשו לנתק מצלמות אבטחה תושבים בעוטף עזה התבקשו לנתק מצלמות אבטחה בבתים ובעסקים, זאת מחשש לפיו חמאס מפעיל לוחמת סייבר, משתלט על המערכות ועלול לאסוף מידע מודיעיני. עוד התבקשו התושבים לנתק את המערכות מרשת האינטרנט.
42 צפייה בגלריה
כתב"מ שנפל בשטח מועצה אזורית שדות נגב
כתב"מ שנפל בשטח מועצה אזורית שדות נגב
כתב"מ שנפל בשטח מועצה אזורית שדות נגב

15:30 - ריבלין לראשי רשויות בנגב בעקבות ההתפרעויות: "לא לתת לקיצוניים להכתיב את הטון" נשיא המדינה ריבלין שוחח עם ראשי הרשויות הערבים והיהודים מאזור הנגב בעקבות ההתפרעויות בימים האחרונים, והצטרף לקריאתם להימנע מאלימות. "המאורעות האלימים שצפינו בהם אתמול, הם סכנה אמיתית לריבונות הישראלית. אסור לנו לתת לכך יד אפילו לא בשתיקה, אלא להשמיע קול ברור שמביע מחויבות לשלטון החוק הישראלי, ולחיים המשותפים שלנו. אסור לנו לתת לקיצוניים להכתיב את הטון, ולתת לאלימות לנצח - אנחנו הרוב המתון, יהודי וערבי, שרוצה להמשיך לחיות יחד", אמר ריבלין.
15:27 - בשל הפרות סדר: הופסקה תנועת הרכבות מת"א ההגנה ללוד בשל הפרות סדר בסמוך למסילה בלוד, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות ת"א ההגנה ולוד. עקב כך נסגרו זמנית תחנות כפר חב"ד, לוד גני אביב, וראשון לציון הראשונים.
42 צפייה בגלריה
נפילה בתל אביב
נפילה בתל אביב
נפילה בתל אביב
(צילום: שמוליק דודפור)
15:23 - חמאס: שלחנו כטב"מ מתאבד, התרעה הופעלה בעלומים שבנגב המערבי הזרוע הצבאית של חמאס טענה כי שיגרה כטב"מ מתאבד לעבר ישראל. התרעה מפני חדירת כלי טיס הופעלה באזור עלומים.
15:19 - רשות שדות התעופה: הפעילות בנמל התעופה רמון לא שובשה רשות שדות התעופה הודיעה כי שדה התעופה רמון פעיל כרגיל וכי אין עצירה או שינוי בפעילותו. לא נשמעה אזעקה בשדה, למרות הטענה של חמאס כי ירה רקטה לעבר השדה.
15:11 - ילד נפצע בינוני כשמעד בדרך למרחב מוגן, שתי נשים נפצעו קל ילד בן 7 נפצע באורח בינוני בגפיים בעת שמיהר למרחב מוגן במישור החוף. הוא פונה לבית החולים שיבא תל השומר בהכרה מלאה. בנוסף, במועצה האזורית לכיש, צוות מד"א פינה אישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות, אישה כבת 40 שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב המוגן ואישה נפגעת חרדה.
42 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי בני ברק
יירוטים בשמי בני ברק
יירוטים בשמי בני ברק
( צילום: שמעון ברוך)
15:09 - רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשטח פתוח בחבל אילות - ליד אילת רקטה שנורתה במטח מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח באזור המערבי של המועצה האזורית חבל אילות הסמוכה לאילת. במועצה אמרו כי הפגיעה הייתה רחוקה מאוד מכל אזור מיושב - ולא הופעלה אזעקה. מאוחר יותר התברר כי היא נחתה במועצה האזורית רמת נגב.
15:06 - אזעקה בעוטף עזה
14:45 - מנכ"ל מד"א עדכן במשדר ynet על שני פצועים קל כנראה מרסיסים ביישוב זוהר שבאזור קריית גת
14:28 - מתקפת טילים נרחבת על הדרום, בית שמש וגוש דן. חמאס: ירינו לנמל התעופה רמון לקראת 14:30 שיגרו ארגוני הטרור ברצועה מטח רקטות כבד לעבר דרום הארץ, גוש דן, אזור בית שמש ועוד. חמאס טוען ששיגר רקטה בעלת טווח של 250 ק"מ לכיוון נמל התעופה רמון שבערבה, שאליו הוסטו טיסות לאחר סגירת נתב"ג. הרקטה נקראת "עיאש 250" על שם יחיא עיאש. עם זאת, לא נשמעה התרעה ולא ידוע על נפילות באזור.
על פי צה"ל, 10 רקטות יורטו בשמי גוש גן על ידי כיפת ברזל, ורסיסים נפלו בשטחים מיושבים.
יירוטים בשמי תל אביב, בצהריים

13:56 - אחרי 10 שעות של שקט: אזעקה באשקלון צבע אדום גם בקיבוצים כרמיה וזיקים
13:43 - ישראל תקפה מתחם משגרי נ"ט צה"ל תקף מתחם צבאי ובו שלושה משגרי נ"ט של חמאס בדרום רצועת עזה. כך נמסר מדובר צה"ל.
13:40 - ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה במצב חברי ועדת החוץ והביטחון התכנסו לדיון במוכנות העורף ומצב החירום שהוכרז בלוד.
13:27 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס מעודד את המתפרעים ברחבי ישראל לקראת תפילות יום שישי מחר ויום הנכבה בשבת, דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה מסר הצהרה שבה שוב ניסה להלהיט את הרוחות סביב ירושלים ועודד את ההתפרעויות ברחבי ישראל. "ירושלים היא מרכז הסכסוך. היא הסמל הגדול שלנו. אנחנו מנהלים מערכה כהגנה על מסגד אל אקצא ועל תושבי שייח ג'ראח. כל הברכות לבני עמנו המתקוממים בירושלים, באל אקצא, בשטח ישראל ובגדה המערבית. אני קורא לכם לצאת ולהתקומם בכל מקום ואנחנו נתמוך ונהיה הגב שלכם".
42 צפייה בגלריה
הפרות סדר בעכו
הפרות סדר בעכו
שוטרים מסיירים בסימטאות ועכו
(צילום: AFP)
13:18 - אזעקות בנתיבות ועוטף עזה
12:49 - צבע אדום בכרם שלום
12:35 - צבע אדום במועצת אשכול
12:32 - המשטרה עצרה שני חשודים בלינץ' בבת ים תושב בת ים בשנות העשרים לחייו ותושב חולון בן 16 נעצרו בחשד לתקיפת ערבי מרמלה בלינץ' אמש בבת ים. הם נעצרו בעקבות צילומים מהמקום וממצאים נוספים. מהמשטרה נמסר כי היא ממשיכה בחקירה כדי לעצור חשודים נוספים.
42 צפייה בגלריה
חיילים בעמדה ליד שדרות
חיילים בעמדה ליד שדרות
חיילים בעמדה ליד שדרות
(צילום: AFP)
42 צפייה בגלריה
מסוק אפצ'י בשמי כרמיה
מסוק אפצ'י בשמי כרמיה
מסוק אפאצ'י בשמי קיבוץ כרמיה
(צילום: עידו ארז)
12:26 - הובאה למנוחות ההרוגה מפגיעת רקטה בבניין באשקלון בבית העלמין באשקלון הובאה למנוחות נלה גורביץ' (52) שנהרגה מפגיעת רקטה בבניין שבו התגוררה לפני יומיים. היא הותירה אחריה בעל, גרגורי. בהלוויה, שהתקיימה בנוכחות קומץ בני משפחה, נכחו שר הדתות יעקב אביטן וראש העיר אשקלון תומר גלאם.
נלה גורביץ'נלה גורביץ'
12:13 - רשת אל ערביה מדווחת: המשלחת הביטחונית המצרית הגיעה לתל אביב עוד דיווחה אל ערביה מפי גורמים מדיניים כי ישראל לא תשתף פעולה עם הפסקת אש לפני יום שבת.
12:06 - חופי הכינרת בטבריה נסגרו לרחצה עיריית טבריה הודיעה כי "לאור המצב הביטחוני והאירועים האחרונים בטבריה, ולאחר התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, אנו נאלצים לסגור את החופים העירוניים ובהם החוף הנפרד והחוף העירוני (גנים) עד הודעה חדשה".
11:56 - הפלסטינים: 83 הרוגים בתקיפות צה"ל, בהם 17 ילדים הרשויות בעזה עדכנו כי מתחילת תקיפות צה"ל ברצועה נהרגו 83 פלסטינים, בהם 17 ילדים ושבע נשים. בנוסף נפצעו 487 בני אדם.
42 צפייה בגלריה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה, הבוקר
(צילום: AP)
42 צפייה בגלריה
תקיפות בעזה
תקיפות בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
(צילום: AP)
11:54 - תוקנה התקלה, תנועת הרכבות באזור עכו תתחדש מרכבת ישראל נמסר כי תוקנו תקלות התקשורת שנגרמו מהפרות הסדר בעכו אמש. תנועת הרכבות בין תחנות נהריה ועכו תחודש בהדרגה החל מ-12:30.
11:45 - יהודי הותקף בעיר העתיקה בירושלים, 2 חשודים נעצרו אדם הותקף בידי כמה חשודים רכובים על קטנוע בעיר העתיקה בירושלים. הוא לא נזקק לטיפול רפואי. המשטרה מצאה את הקטנוע ועצרה שני חשודים.
11:42 - צה"ל תקף חוליית נ"ט נוספת בפעם השנייה תוך שעה, צה"ל תקף חוליית משגרי נ"ט שניסתה לשגר לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תקף וסיכל חוליית נ"ט של חמאס בעזה ומנעו ירי אל עבר ישראל".
11:32 - אזעקות במועצת חוף אשקלון ובעוטף עזה
11:30 - לוחם הנח"ל שנפל בגבול עזה הובא למנוחות בבית העלמין במושב אליקים הובא למנוחות סמל ראשון עומר טביב (21), לוחם הנח"ל שנהרג מפגיעת טיל נ"ט שירו הפלסטינים בגבול רצועת עזה. מאות אנשים ליוו אותו בדרכו האחרונה.
אמו של סמ"ר עומר טביב ספדה בדמעות: "שש שנים חיכינו לך"
(צילום: אביהו שפירא)

42 צפייה בגלריה
הלוויה
הלוויה
הלווייתו של סמ"ר עומר טביב
(צילום: EPA)
11:24 - צבע אדום בקיבוץ נחל עוז
11:18 - הערכה: הנזק למשק - 540 מיליון שקל בשלושה ימים נזקי מבצע "שומר החומות" למשק הישראלי עומדים עד כה על 540 מיליון שקל. כך לפי ניתוח שפורסם היום על ידי אגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים. הערכה זו מתייחסת לפגיעה בפעילות העסקים ומפעלי התעשייה בהתאם להנחיות פיקוד העורף, לפיהן ב-13-11 במאי לא התקיימה עבודה במלואה במחוזות דרום ומרכז.
11:17 - אזעקות בנתיבות ויישובי הסביבה
11:03 - צה"ל: הותקפה חוליית משגרי נ"ט בצפון הרצועה דובר צה"ל מסר שלפני זמן קצר הותקפה חוליית משגרי נ"ט של חמאס בצפון רצועת עזה. "החוליה הותקפה בעת שכיוונה ירי לשטח ישראל", נמסר.
11:01 - במחוז צפון נעצרו 232 איש, חלקם קטינים מהמשטרה נמסר כי במהלך הלילה נעצרו במחוז צפון 82 חשודים בהפרות סדר, ובסך הכול מתחילת האירועים נעצרו 232 בני אדם, רובם צעירים וחלקם אף קטינים בני 14-13. 76 חשודים יובאו היום לבית המשפט לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. "משעות הערב התמודדו שוטרי מחוז צפון עם עשרות אירועים של הפרות סדר", נמסר. "הובערו צמיגים וחפצים אחרים, הושלכו אבנים ונחסמו צירים.
אירועי ירי ביישובים ערביים וערים מעורבות, הלילה

10:58 - בגלל ההתפרעויות - תקלה במתקני מקורות בכסיפה תקלה של אספקת חשמל במתקני מקורות באזור כסיפה בעקבות ההתפרעויות בדואים בנגב. ללא חשמל לא ניתן לשאוב מים ולספק אותם. מקורות שולחת מכליות מים שישרתו את תושבי דרום הר חברון, כ-5,000 איש. במקביל יצאה חוליה בליווי משטרה לחדש עצמאית את אספקת החשמל על ידי הפעלת גנרטור.
10:35 - יהודי הותקף במזרח ירושלים, 5 חשודים נעצרו יהודי הותקף בדרך שכם במזרח ירושלים ונזקק לטיפול רפואי. המשטרה פתחה בסריקות ולבסוף עצרה חמישה חשודים.
10:33 - הארכת מעצר ל-32 חשודים בהתפרעויות בנגב משטרת ישראל תבקש הבוקר להאריך את מעצרם של 32 חשודים שנעצרו במהלך הלילה ולפנות בוקר בחשד להפרות סדר, יידוי ותקיפות שוטרים ביישובי המגזר הבדואי בנגב ובצירים. ראשי הרשויות יהודים ובדואים בנגב מקיימים הבוקר מפגש במועצה המקומית ערערה כדי לקרוא להפסקת האלימות והפרעות בדרום.
42 צפייה בגלריה
אלעד ברזילי
אלעד ברזילי
פצוע הלינץ' בעכו, אלעד ברזילי
(באדיבות המשפחה)
10:28 - שיפור במצבו של פצוע הלינץ' בעכו שיפור במצבו של אלעד ברזילי (37), מורה תושב עכו שנפל אמש קורבן ללינץ' מצד צעירים ערבים. מנהל המחלקה הנוירוכירורגית במרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' ז'אן סוסטיאל, אמר: "הפצוע הובא במצב קשה מאוד ועבר ניתוח מורכב ביותר, שלאחריו הועבר לאשפוז כשהוא מורדם ומונשם. אמנם ארוכה הדרך להחלמתו והוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים, אך בשלב זה ניתן לשמור על אופטימיות זהירה".
10:23 - הוצת מרכז השימור בעכו נמשכות הפרעות בעכו: ערבים שרפו מבנה בן שלוש קומות בעיר העתיקה, סמוך למגדלור, שבו שוכן מרכז השימור הבינלאומי של רשות העתיקות. האש התפשטה למבנה סמוך. בעירייה טוענים כי המשטרה וכוחות כיבוי האש לא נכנסים לשטחי העיר העתיקה.
בעל חנות תבלינים שהוצתה בעיר העתיקה סיפר שנאלץ לכבות את האש בדליים, משום שהכבאים לא הגיעו. דברים דומים סיפר אתמול אורי ירמיאס, בעל מסעדת "אורי בורי". בכיבוי אש אומרים כי על פי ההנחיות, העדיפות הראשונה היא הצלת חיי אדם ואחר כך שמירה על חיי הכבאים, לכן הדבר בא לעתים על פני הצלת רכוש. "ההנחיה של מפקד המחוז היא לשמור על חיי הכבאים במקרים כאלה, ולא להיכנס לאזורים הבעייתיים ללא ליווי משטרתי. לא נסכן חיי אדם בכדי לכבות כל פח", אמר דובר השירות במחוז חוף, אמיר סגייר. בהמשך ביקשו בכבאות להבהיר כי "אם מדובר בהצלת חיים, אנחנו לא מחכים לאף אחד ופועלים מיד".
42 צפייה בגלריה
הפרות סדר בעכו
הפרות סדר בעכו
הנזק למסעדת "אורי בורי" בהפרות הסדר בעכו
(צילום: AFP)
42 צפייה בגלריה
הפרות סדר בעכו
הפרות סדר בעכו
בפינה הימנית למטה: השף אורי ירמיאס
(צילום: AFP)
במשטרה אמרו כי כוח יס"מ נמצא כעת במקום. "אנחנו במלחמה. רק בחיפה היו אתמול יותר מ-400 אירועים, ולא יכולים לתת מענה לכל אירוע", אמר גורם משטרתי.
רק כעבור כשעה מהדיווח הגיעו שלושה צוותי כיבוי וטרקטורון כיבוי לכבות את האש. מבדיקה ראשונית עלה כי קיימת סכנת קריסה למבנה. לוחמי האש פועלים בסיוע התושבים המקומיים לכיבוי. עד כה לא דווח על נפגעים.
9:49 - שתי ניידות משטרה הוצתו בכפר קאסם
התפרעות אלימה הבוקר בכפר קאסם: שתי ניידות משטרה הוצתו בעיר, ונחסמה הכניסה לעיר מכיוון אורנית בשל יידויי אבנים של מתפרעים. שוטרים פתחו חפ"ק על הציר ומונעים מנהגים יהודים להיכנס לעיר.
42 צפייה בגלריה
ניידות משטרה הוצתו בכפר קאסם
ניידות משטרה הוצתו בכפר קאסם
הניידות שהוצתו בכפר קאסם
9:45 - פרטי שבעת ההרוגים מפגיעת טילים בישראל מבצע "שומר החומות" נכנס ליומו הרביעי, ואלה פרטיהם של שבעת ההרוגים בצד הישראלי. באשקלון מתו ביום שלישי סהומיה סנטוש ונלה גורביץ' בשני אירועים נפרדים – מפגיעות רקטה. בראשון לציון מתה באותו יום לאה יום טוב, גם היא מפגיעת רקטה. ביום רביעי לפנות בוקר מתו תושבי הכפר הבלתי מוכר דהמש שליד לוד חליל עוואד ובתו נדין. סמ"ר עומר טביב נפגע באותו יום מטיל נ"ט שנורה בעוטף עזה, ובמטח שנורה בערב לשדרות נהרג עידו אביגל בן החמש.
42 צפייה בגלריה
ההרוגים במבצע שומר החומות
ההרוגים במבצע שומר החומות
ההרוגים במבצע שומר החומות (מימין למעלה נגד כיוון השעון): נלה גורביץ', עידו אביגל, עומר טביב, נדין עוואד, סהומיה סנטוש ולאה יום טוב
42 צפייה בגלריה
צעיר יהודי נדקר ע"י צעיר ערבי בלוד
צעיר יהודי נדקר ע"י צעיר ערבי בלוד
היהודי שנדקר הבוקר ליד מסגד בלוד
9:29 - צעיר נדקר בלוד. מצבו בינוני צעיר יהודי נדקר הבוקר – לטענתו על ידי ערבי – ליד מסגד בלוד. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים אסף הרופא.
9:27 - צו גיוס לעשר פלוגות מג"ב נוספות שר הביטחון בני גנץ חתם על צו גיוס לעשר פלוגות מילואים נוספות של מג"ב בכדי לתגבר את כוחות המשטרה. ממשרד הביטחון נמסר כי לצד זאת קבע גנץ שאף חייל צה"ל לא יעסוק בפעולות שיטור שאינן חלק ממשימותיו של צה"ל.
9:17 - שיפור משמעותי במצב אחד הפצועים מתקרית הנ"ט מדוברות בית החולים סורוקה נמסר על שיפור משמעותי שחל במצבו של אחד החיילים שנפצע אתמול קשה מירי הנ"ט על גבול רצועת עזה. הוא נותח ואושפז במחלקה לניורוכירורגיה, ומצבו מוגדר כעת קל. כמו כן חל שיפור במצבו של תושב אשקלון שנפצע שלשום בראשו לאחר פגיעה ישירה של טיל בביתו.
8:55 - תושבי ערד נצורים בעיר המשטרה חסמה את כביש 31 בצומת תל ערד בעקבות התפרעויות של תושבים בדואים בלילה וסלעים וצמיגים שנותרו על הכביש ומסכנים את הנהגים. בשל כך תושבי ערד לא יכולים לצאת הבוקר מהעיר.
42 צפייה בגלריה
כביש 80 חסום
כביש 80 חסום
כביש 31 חסום, הבוקר
42 צפייה בגלריה
כביש 31 חסום
כביש 31 חסום
חסימה משטרתית בכביש 31
חסימות דומות מתבצעות בערבים האחרונים גם בגליל בשל מהומות של תושבי ערבים מהאזור: כביש 85 (עכו-כרמיאל) וכביש 874 בין כרמיאל למשגב סגורים בשעות החשיכה מאחר שפורעים מבעירים עליהם צמיגים ומיידים אבנים. גם בגליל התחתון יש חסימות ואלימות לאורך כבישים מרכזיים, בין השאר בצומת המוביל, בכביש 77 לכיוון טבריה, בכביש 79 לכיוון נצרת ועוד.
8:26 - שיפור במצבו של קורבן הלינץ' בבת ים חל שיפור במצבו של הנהג הערבי בן ה-33 שנפצע אמש באורח קשה בלינץ' בבת ים, והוא מוגדר כעת במצב בינוני. במשך הלילה הוא נתפר בפניו ובחלל הפה על ידי פלסטיקאים ומומחים תחת השגחה של צוות מרדימים. במהלך הבוקר הוא יעבור לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי.
7:52 - חברות זרות מבטלות טיסות לארץ קבוצת לופטהנזה ביטלה את טיסותיה מישראל ואליה היום ומחר. מדובר בטיסות לופטהנזה ואוסטריאן איירליינס מפרנקפורט, וינה ומינכן. הטיסות צפויות להתחדש ביום שבת, 15 במאי. נוסעים שטיסתם בוטלה יועברו לטיסות חלופיות. גם "בריטיש איירווייס" והחברות האמריקניות דלתא, יונייטד ואמריקן איירליינס ביטלו את טיסותיהן לישראל.
7:49 - נמשך הירי לדרום, 130 שיגורים מ-20:00 אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות ובאיבים. דובר צה"ל מסר כי מ-20:00 אמש ועד 06:00 הבוקר זוהו כ-130 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-24 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות.
7:44 - נתב"ג נסגר לנחיתות ברקע הירי הלילה לעבר גוש דן ויישובי השפלה, נסגר נתב"ג לנחיתות מטוסי נוסעים. הם מופנים בשלב זה לשדה התעופה רמון שבערבה. המראות יימשכו בשלב זה כרגיל. מטוסי מטען ממריאים ונוחתים כרגיל.
אובדן שליטה: לינץ' ביהודי בעכו

כוחות צה"ל על גבול עזה
(צילום: דובר צה"ל )

תיעוד תקיפת מנהרת טרור ומבנים של חמאס
(צילום: דובר צה"ל )

6:54 - צה"ל: הושמד רוב מערך הייצור של חמאס דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, טען שהושמד רוב מערך הייצור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה. לדבריו, "הלילה מלמד על ההישג ועל סדקים ראשונים שאנו מזהים בצד השני לאור הנזקים האדירים שגם הציבור העזתי חש. רואים את זה לאור הניסיונות שלהם לקדם מתווה סיום".
6:50 - בית החולים אסף הרופא: "אישה ערבייה הרה נפצעה קשה במהומות בלוד" בית החולים אסף הרופא דיווח שקלט תושבת לוד ערבייה בשבוע ה-39 להריונה שנחבלה בראשה ונפצעה באורח קשה במהומות בלוד. היא יולדה בשלום.
ניידת משטרה הוצתה בלוד
(צילום: משה מזרחי)

קרב יריות בין יהודים לערבים במסגד בלוד

6:11 - 36 עצורים בג'סר א-זרקא, ואדי ערה וחדרה המשטרה דיווחה שעצרה במהלך הלילה 36 חשודים בהפגנות אלימות שאירעו בג'סר א-זרקא, ואדי ערה וחדרה. החשודים נעצרו בחשד ליידוי אבנים, ירי זיקוקים, הבערת פחים וצמיגים ותקיפת שוטרים. מהמשטרה נמסר כי "בהתאם לחומר הראיות שיעלה מחומר החקירה יוחלט האם לקיים הבוקר דיון בעניינם בבקשה להאריך את מעצרם".
5:57 - ילדים נפגעו בהצתת חניון בחיפה 59 בני אדם, מרביתם ילדים, נפגעו באורח קל משאיפת עשן, לאחר שיותר מחמישה כלי רכב נשרפו בחניון בבניין של שמונה קומות בחיפה. עשן רב טיפס במעלה הבניין, והכבאים הורו לדיירים להסתגר בדירות, בעודם מכבים את האש ומפזרים את העשן. צוותי מד"א ומתנדבים של איחוד הצלה טיפלו בנפגעים ששאפו את העשן. בשירותי הכיבוי פתחו בחקירת נסיבות השריפה.
4:57 - שיבושים ברכבת ישראל במהלך הפרות הסדר שאירעו באזור תחנת הרכבת בעכו, נפגעו תשתיות וכבלי התקשורת לניהול תנועת הרכבות. ברכבת ישראל הודיעו כי "לפיכך, ועד לתיקון הנזקים, רכבות באזור הצפון יסיימו ויתחילו את נסיעתן בתחנת עכו". לציבור הנוסעים יתאפשר שימוש במערך היסעים ללא תשלום בין תחנת נהריה לתחנה עכו.
שיגורים בשמי ישראל, הלילה
(צילום: קובי קואנקס, ידיעות מהשטח )

42 צפייה בגלריה
שריפה בבניין בפתח תקווה
שריפה בבניין בפתח תקווה
הנזק בפתח תקווה, בבוקר שאחרי
(צילום: AFP)
42 צפייה בגלריה
שריפה בבניין בפתח תקווה
שריפה בבניין בפתח תקווה
הנזק מהתפוצצות הרקטה בפתח תקווה
(צילום: AFP)
2:40 - לוחם מג"ב נפצע באום אל פחם לוחם מג"ב נפצע באורח בינוני כתוצאה מירי חי באום אל פחם. מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפרות הסדר נזרק בקבוק תבערה לעבר קבוצת שוטרים שעמדו בסמוך לתחנת המשטרה בעיר. בסריקות אחר משליך הבקבוק בוצע ירי לכיוון כוח השוטרים ולוחם מג"ב נפצע באורח בינוני". צוות מד"א פינה את השוטר למרכז הרפואי העמק, וגם חלונות האמבולנס שהוביל אותו לבית החולים נופצו.
2:31 - ירי לדרום במהלך הלילה ירו ארגוני הטרור מרצועת עזה ועוד ועוד מטחים על יישובי עוטף עזה והדרום. לא דווח על נפגעים.
1:01 - מטחים למרכז ולשפלה כשעה אחר חצות החלה סדרת מטחים של ירי רקטות מהרצועה לעבר יישובי גוש דן, השפלה והשרון הצפוני. רקטה שלא התפוצצה פגעה בבית בראשל"צ. בהמשך, התפוצצות רקטה גרמה לשריפה במרכז פתח תקווה, ובעקבות זאת פונו כמה שכנים שנפגעו משאיפת עשן.
פורסם לראשונה: 08:20, 13.05.21