1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר הורים חשודים ב קשירת ביתם בת ה-5 התעללות הזנחה קשים בלוד
הארכת מעצר הורים חשודים ב קשירת ביתם בת ה-5 התעללות הזנחה קשים בלוד
ההורים בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
דרישה לעונשים כבדים על ההורים שהתעללו בבתם הקטנה: בית המשפט המחוזי בלוד התיר היום (א') לפרסם כי פרקליטות מחוז מרכז מבקשת לגזור על זוג הורים מלוד שהורשעו בהתעללות ובתקיפה של בתם בת ה-7 עונש מינימום של לפחות 10 שנות מאסר. בשלב הטיעונים לעונש שנערך באחרונה, דרשה הפרקליטות לגזור על האב בין 11 ל-15 שנות מאסר ועל האם בין 10 ל-14 שנות מאסר.
המקרה נחשף באוגוסט 2019, עת שקולות בכי של ילדה נשמעו בוקעים מדירה בלוד. שוטרים שהגיעו למקום מצאו את הילדה קשורה בחבל במקלחת בתוך שלולית מים, בתנאי הזנחה קשים ובמצב בריאותי רע. היא פונתה אז לבית החולים אסף הרופא בצריפין במצב שהוגדר בינוני. בדיקות רפואיות שנערכו אז לילדה חשפו כי היא חסרה את ציפורני רגליה ועל גופה ופניה צלקות שמקורן בכוויות ובנגעי עור קשים.
אוגוסט 2019: חשיפת הפרשה
(צילום: שמוליק דודפור)

בדצמבר האחרון הורשעו ההורים בהתעללות חמורה בבתם בתקופה ממושכת, בעיקר בשנים 2018-2019. לאחר שנחתם הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז מרכז, ההורים הורשעו בהסכמת המדינה בעבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי יחד, תקיפת קטין הגורמת חבלה חמורה על ידי אחראי, הזנחת קטין על ידי אחראי וכליאת שווא ביחד. האב הורשע גם בעבירת ריבוי נישואין. עם זאת, הסדר הטיעון לא כלל הסכמה על העונש, שאותו תקבע בהמשך השופטת דנה מרשק.

"התעללות שהתאפיינה באכזריות רבה"

עו"ד הינד נאבלסי מפרקליטות מחוז מרכז טענה בדיון הטיעונים לעונש: "הנאשמים לכאורה היו הוריה של הקטינה, אך הורים הם לא היו בעבורה. כתב האישום מגולל סיפור חייה של ילדה קטנה, גיבורה שורדת, מתאר את הזוועות שאותן חוותה במהלך השנה שבה שהתה בבית הוריה. שנה רצופה בייסורים, כאב ואכזריות כלפיה. האלימות, ההתעללות וההזנחה הרגשית והפיזית הן מהחמורות שבית משפט ידע וראה, מדובר בהתעללות שכוונה כלפי ילדה חסרת ישע, התעללות ממושכת אינטנסיבית, שנמשכה על פני כשנה והתאפיינה באכזריות רבה.
"הנאשמים השחיתו את נפשה, את התמימות שלה, את הילדות שלה, מחקו את קיומה כאדם וכילדה, צילקו את נפשה וגופה וגזלו ממנה את הזכות לקיום - הזכות לאכול, לשחק ולקבל חום ואהבה, זכויות שכל ילד זוכה להן מצד הוריו. קשה להתייחס לנאשמים כבני אנוש בעלי רגשות ומצפון, אשר מסוגלים לגלות חמלה ויחס אנוש לזולת. התיאורים המופיעים בכתב האישום עולים על כל דמיון, ויש בהם כדי ללמד על מידת האכזריות ואטימות הלב שגילו הנאשמים בהתעללות הקשה בבתם".
ההורים הודו בשורה של אירועי אלימות, התעללות והזנחה שכללו בין היתר תקיפות בידיהם ובאמצעות חפצים. עוד נקבע כי ההורים התעללו בילדה בכך שכלאו אותה בחדר השירותים וכפתו אותה באמצעות חבל עד אשר נגרמו לה חבלות חמורות. הם מנעו ממנה אוכל, לא דאגו לא לטיפולים רפואיים נאותים והותירו אותה לבדה בבית ללא השגחת אחראי.
עו"ד פאדי חמדן, שייצג את האב מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקש לגזור על ההורים מאסר של בין שנה וחצי לשלוש שנים. לדבריו, "מדובר במקרה מצער וכואב. ההורים הביעו חרטה עמוקה ואנו מקווים שבית המשפט יתייחס לנסיבות החיים המורכבות של בני הזוג".