החשודים מגיעים לבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

שני החשודים בתקיפת לוחם הקומנדו ובגניבת נשקו יישארו בשבוע הקרוב במעצר. בדיון שנערך לפני הצהריים (שני) בבית משפט השלום בעכו עלה כי אחד החשודים, מוחמד אבו קמיר (26) מהכפר איבטין, אף שירת בצה"ל. גם מעצרו של אמיר קוראת (26), קרוב משפחתו של אבו קמיר, הוארך עד יום ראשון.
השניים נעצרו הלילה בדירת מסתור באזור היישוב זובידאת, לאחר חקירה של ימ"ר צפון ויחידת הפשעים החמורים של מרחב גליל במשטרה. גם שב"כ היה מעורב בחקירה. המשטרה מייחסת לחשודים עבירות גניבת נשק, שוד מזוין בחברה, תקיפה וחבלה של ממש, קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאת נשק שלא כדין.
3 צפייה בגלריה
השלום עכו: הארכת מעצר לשני חשודים בשוד וחטיפת נשק של חייל
השלום עכו: הארכת מעצר לשני חשודים בשוד וחטיפת נשק של חייל
אחד החשודים עת שהובא להארכת מעצרו
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
השלום עכו: הארכת מעצר לשני חשודים בשוד וחטיפת נשק של חייל
השלום עכו: הארכת מעצר לשני חשודים בשוד וחטיפת נשק של חייל
חשוד נוסף
(צילום: אביהו שפירא)
סנגורם של שני החשודים בגניבת הנשק, עורך הדין תומר נווה, טען בדיון כי בניגוד למה שהצטייר בימים מאז האירוע, לא מדובר באירוע ביטחוני/לאומני, אלא פלילי. השניים, כך לדבריו, מכחישים את המיוחס להם למרות שאותרו הרחק מביתם. נציג המשטרה, שביקש להאריך את מעצרם ב-15 ימים, אמר כי מיקום הנשק עדיין בחקירה. מעצרם של שלושה חשודים אחרים, תושבי הכפר איבטין גם הם - עלי זובידאת, חאתם זובידאת וחייל בשירות סדיר החשודים בסיוע לחשודים המרכזיים, הוארך עד ליום חמישי.
במהלך הדיון התייחסו השופט ועורך הדין נווה בבדיחות הדעת לנושא היחידה המובחרת בה משרת החייל שהותקף, לאחר שעו"ד נווה תהה מדוע היה החייל בשטח לבדו. "החייל היה שם בניווטים, לא משהו חריג", אמר השופט סלאח. "הייתי בגולני, אותי לא שלחו לניווטים לבד", השיב הסנגור. השופט ציין כי "גולני זה משהו אחר מהיחידה הזאת".
המשטרה: החייל נאבק ובזכות זה הגענו לחוטפי הנשק
(צילום: משי בן עמי)

קצין אח"מ במרחב גליל, סנ"צ גיל משולם, אמר בתום הדיון כי זהות החשודים הייתה ידועה למשטרה כבר בסוף השבוע, זמן קצר לאחר התקיפה. הוא שיבח את התנהגותו של הלוחם שהותקף וציין כי תושייתו היא שהביאה לזיהוי החשודים. ל-ynet נודע בין היתר כי הלוחם סיפק ממצאים שאפשרו את ההתקדמות בחקירה, והקצין ציין כי כעת נבדק מקור התחמושת שנמצא במתחם שבו הסתתרו החשודים, והחיפושים אחר מקום הנשק הגנוב נמשכים.
עו"ד תומר נווהעו"ד תומר נווהצילום: אביהו שפירא
סלאח תהה בעת הסיכומים האם אין די בחומרת העבירות הפליליות. "הם ארבו לחייל, תקפו ושדדו את הנשק. זה לא מספיק?", שאל. "סוגיית החשד הסביר אינה במחלוקת", ענה עו"ד נווה. "האירוע לא נראה טוב, אבל צריך ביקורת שיפוטית".

השופט: "החברה הערבית סובלת ממגפת אלימות"

סלאח, כאמור, החליט להאריך את המעצר בשבעה ימים, עד ליום ראשון הבא, ומתח ביקורת על בני החברה הערבית שמסייעים לעברייני הנשק ומפריעים למשטרה. "חייל צה"ל מיחידה מובחרת מתהלך לו לבדו בשביליה של ארץ ישראל במסגרת מסע ניווט של יחידתו ליד העיר שפרעם", כתב השופט. "מפקדיו, וגם הוא, סברו כי לא נשקפת לו סכנה בשעה שהוא מתהלך בשביליה של ארץ ישראל, ולא כך היה המצב. שניים, או יותר, ארבו לו בחסות החשיכה, תקפו ושדדו את נשקו.
"אציין כי החברה הערבית במדינת ישראל סובלת ממגפת אלימות, לרבות אחזקה ושימוש בנשק שלעתים מקפד חיי אדם. בחברה הערבית יש הפגנות נגד אותה תופעה חמורה, ובצדק. החיצים מופנים בדרך כלל למשטרה בגין אוזלת ידה בטיפול בתופעה. הפניית החיצים למשטרה אינה בצדק, כאשר אני יודע את המאמצים הרבים שהמשטרה מפעילה נגד התופעה, חלקם בהצלחה וחלקם לא בהצלחה. חלק מהמקרים בהם אין הצלחה, היא בגלל אותם עבריינים שנהנים מסביבה אוהדת של מקום מגוריהם. כשהמשטרה עושה חיפוש, יש הפרעה לחיפוש לא רק מצד העבריינים ומשפחתם, אלא גם מהסביבה ומי שלא בסביבה".