פעילות כוחות הביטחון בתיעוד פלסטיני

כוחות הביטחון כבר קיוו שהשלימו את המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח - והתבדו: בעקבות מידע מודיעיני על מיקום המחבל במבנה בכפר עקרבא שליד שכם, כוחות הביטחון הטילו עליו הבוקר (יום ד') "כתר" וכרזו ליושבים בו לצאת. במקביל החל נוהל "סיר לחץ", הכולל השלכת רימונים וירי לעבר קירות המבנה. אחרי כשעתיים, וירי גם בתוך המבנה, הכוחות התקפלו ועזבו את המקום.
למרות האינדיקציה שהובילה לפעולה, נראה כי המחבל, מונתסר שלבי, לא הסתתר במבנה באותה העת. מוקדם יותר הוצבו מחסומים באזור, ובתמונות שפורסמו ברשתות נראה עשן שהיתמר אחרי שנשמעו קולות נפץ. בפעילות השתתפו הימ"מ וסיירת גבעתי בפיקוד סא"ל נתנאל שמכה.
4 צפייה בגלריה
צה"ל בכפר עקרבא
צה"ל בכפר עקרבא
כוחות צה"ל ליד המבנה שבכפר עקרבא, הבוקר
4 צפייה בגלריה
צה"ל בכניסה כפר עקרבא
צה"ל בכניסה כפר עקרבא
כוח צה"ל שהציב מחסום בכניסה לכפר עקרבא, הבוקר
4 צפייה בגלריה
המחבל מצומת תפוח מונתסר שלבי פלסטיני בן 47 מהכפר תורמוס עיא
המחבל מצומת תפוח מונתסר שלבי פלסטיני בן 47 מהכפר תורמוס עיא
מונתסר שלבי
תיעוד: פיגוע הירי בצומת תפוח

המבנה שכותר לשעתיים ממוקם בלב שטח פתוח בחלקו המזרחי של הכפר, שהיה מוקד לפעילות צה"ל בימים האחרונים. מקורות פלסטיניים אמרו ל-ynet כי המבנה שייך לפלסטיני בשם עימאד פתחאללה בני מניה, המזוהה עם חמאס, והוא משמש לצרכים חקלאיים ולא למגורים. בני מניה נעצר במסגרת המצוד אחר שלבי שחשוד בביצוע הפיגוע.
לפי הפרסומים, המחבל שלבי, בן 47, מגיע מהכפר תורמוס עיא. בימים האחרונים נעצר ונחקר בשב"כ בנו אחמד. במהלך הלילה האחרון נעצרה גם אשתו, סנאא שלבי, וקרוב משפחה נוסף. היא שוחררה במהלך הבוקר.
שלבי ירה לפי החשד ביום ראשון האחרון לעבר שלושה תלמידי ישיבה, ופצע אחד מהם באורח אנוש ושני באורח קשה. הם עדיין מאושפזים בבית החולים בילינסון. המכונית שבה השתמש לפי החשד הועלתה באש לאחר שננטשה בעקרבא.
נזכיר כי גם במרדף אחר אשרף נעאלווה, שביצע את הפיגוע בברקן ב-2018 והסתתר במשך 68 יום - נרשמה התרחשות דומה. בימי המצוד הראשונים פשטו כוחות הביטחון על בית ספר, מרפאה ומקומות נוספים, ובדיעבד התברר שהמחבל היה בהם - ונמלט שעות בודדות קודם להגעת הכוחות.
פורסם לראשונה: 10:49, 05.05.21