הותר לפרסום: רס"ן בועז אנקרי מפיקוד העורף הוא הקצין שנחשד בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות בפקודות
(צילום: יואב זיתון)

רב סרן בועז אנקרי מפיקוד העורף הוא הקצין החשוד בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות בקצינה ובחיילת ששירתו תחתיו. כך התירה לפרסום בימים האחרונים המשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים בקריה, השופטת תת אלוף אורלי מרקמן. זאת, לבקשת ynet ולבקשת אחת הקצינות שהתלוננו נגדו, סגן ש'. השופטת קבעה כי אנקרי לא עמד בנטל ההוכחה כי הפרסום יגרום לו לנזק חמור. בזמן ההליך נגדו, חיילת נוספת פנתה למצ"ח בתלונה עליו.
3 צפייה בגלריה
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי החשוד בהטרדה מינית של שתי פקודות
(מתוך פייסבוק)
הליך התרת הפרסום נמשך כחודש ימים, בשבעה דיונים שונים שנעו בין שתי ערכאות - בבית הדין הצבאי ביפו ובבית הדין הצבאי לערעורים שבמחנה הקרייה בתל אביב. במהלך הדיונים בבית הדין טען עו"ד עידן דביר, שמייצג את הקצינה, כי חיילת נוספת פנתה למצ"ח וטענה כי אנקרי הטריד מינית גם אותה. עורך הדין פז מוזר ותהילה קייסרמן ממשרד עוה"ד ליבליך-מוזר-גליק ייצג את ynet בפנייה.
בימים אלה מתקיים שימוע בפרקליטות הצבאית לרס"ן אנקרי, ששירת במחלקת הרפואה של מטה פיקוד העורף ברמלה, לאחר שבתום החקירה נגדו במצ"ח התגבשה תשתית ראייתית להעמידו לדין פלילי. הוא חשוד גם בעבירות של ניצול יחסי מרות והתנהגות בלתי הולמת. לדיונים בבתי הדין הגיעה גם הקצינה עצמה, סגן ש', ובאופן חריג ניצבה כמתלוננת מול הקצין שלכאורה תקף אותה מינית, במשך חודשים של שירות משותף.
3 צפייה בגלריה
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
טען כי הפרסום יגרום לו לטלטלה שתפגע בהליך רפואי. אנקרי
(מתוך פייסבוק)
אנקרי דרש לאסור לפרסום את זהותו, באמצעות עורך דינו אשר הלפרין, מטעמים רפואיים אישיים, אך בסופו של דבר בקשתו נדחתה. גם התביעה הצבאית תמכה בהתרת הפרסום ונציגיה אף ציינו כי קיים פוטנציאל לתלונות נוספות נגד רס"ן אנקרי.
אנקרי טען כי ייגרם לו נזק חמור אם פרטיו ייחשפו והטלטלה שיעבור תפגע בהליך טיפולי שהוא עובר בעת הזו. נשיא בית הדין ביפו, אל"מ שחר גרינברג, דחה טענה זו, אל מול החשיבות שקבע המחוקק בערך פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת, בדגש על עבירות מין.
הקצין ערער על ההחלטה ובבית הדין לערעורים קבעה תא"ל מרקמן כי "אנקרי לא עמד בנטל הכבד להראות כי פרסום פרטיו עלול לגרום לו לנזק חמור, מעבר לנזק האינהרטי, שנלווה לעצם היותו חשוד בעבירות".
הקצינה שאנקרי הטריד מינית משחזרת

השופטת הוסיפה כי "נסיבות הפרשה מלמדות על העניין הציבורי המובהק, ברובד הכללי וברובד הפרטיקולרי, בפרסום פרטי הפרשה, לרבות פרסום פרטי הקצין והן אף מצביעות על קיומו של האינטרס הציבורי במקרה של חשוד בעבירות מין, שעניינו בעידוד נפגעות עבירה נוספות, ככל שישנן, להתלונן על מעשים דומים. התביעה הודיעה כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד אנקרי".
בריאיון ל-ynet שפורסם לפני כחודש תיארה הקצינה את מסכת ההטרדות המיניות הסדרתיות, שכללו חדירה לחייה האישיים והאינטימיים לצד נגיעות פיזיות במצבים בלתי נמנעים מהתחמקות, בתוך הבסיס.
"זאת הייתה התעללות מינית-פסיכולוגית, לא תקיפה חד פעמית", תיארה. "כמעט בכל בוקר הוא היה שולח לי בווטסאפ בוקר אור עם לבבות, אז עם הזמן, כשפתאום נגיד הוא הפסיק עם זה, הרגשתי שאני עשיתי משהו לא טוב".
3 צפייה בגלריה
הקצינה
הקצינה
גרם לרגשות אשם. הקצינה שהתלוננה
(צילום: יואב זיתון )
"עם הזמן הוא ניסה להתקרב יותר, שאל אותי על חיי המין עם בן הזוג שלי, ממש שרטט לי על דף את עמדותיו על נושאים אינטימיים ואמר לי כמה אני סקסית למרות שהוא יכול להיות בגיל של אבא שלי. הוא שלח לי הודעות שבהן כתב שאני חסרה לו והוא מתגעגע, שהוא אוהב אותי", תיארה.
"הוא היה אהוב על כולם ומוערך, ונגע בי רק במקריות, בצורה אגבית, בלי שיש דרך לעצור זאת, כמו בנוכחות אחרים, או במשרד שאני מול המסך והוא רוכן מאחורי ומנשק אותי בעורף בלי שיש לי איך לזוז. בתורנויות לילה הוא היה נשאר איתי לשיחות ארוכות. הרגשתי אשמה שלא עצרתי אותו בזמן אמת", סיפרה.