גלנט: "פועל לקיצור חופשת הפסח"
(צילום: משי בן עמי)

שר החינוך יואב גלנט פועל להמשך בית הספר של החגים גם בחופשת הפסח. בריאיון באולפן ynet הבוקר (ב') אמר גלנט: "אני פועל להביא מתווה שיאפשר את קיצור חופשת הפסח והגעה למצב שגם בפסח יתקיים בית הספר של החגים". לדבריו, "אנחנו ניתן פתרון לתלמידים הצעירים בגנים ולחלק מהכיתות ביסודי, לחלק ניכר מתוך שלושת השבועות בחופש".
גלנט הבהיר: "אני לא מדבר על חול המועד עצמו. אנחנו מתחילים במגעים ואני חושב שהאוצר ישתף פעולה כפי שהיה עד כה. זה נוח ונכון לכולם. היעד שלי הוא לתת יציבות לתלמידים ולהורים וכבר אני מסמן להם שבעוד שלושה חודשים - פסח הוא בסוף מרץ - יהיה להם פתרון". שר החינוך ציין כי "יש לנו ניסיון מאוד מוצלח מהקיץ. זאת הייתה יוזמה שהנענו. זה מאוד חשוב להורים, למשק, והקשר הזה הוא כזה שאסור לנתק".
5 צפייה בגלריה
יואב גלנט באולפן ynet
יואב גלנט באולפן ynet
"בית הספר של החגים - קשר שאסור לנתק". גלנט באולפן ynet
(צילום: אבי מועלם)
יש סיכוי שגם ארגוני המורים יצטרפו ליוזמה הזו לשם שינוי? "אנחנו על כל דבר יכולים לדבר. קודם כל אנחנו נערכים במה שנתון בידינו, אם תהיה אפשרות אני אשמח לשתף פעולה עם הארגונים. הדברים מונחים על השולחן, בחנוכה הייתה התנגדות נחרצת וכתוצאה מכך הפעלנו את המנגנון שלנו מבלי להסתייע בהם. אני מקווה שנוכל לשתף פעולה בהמשך".
השר מהליכוד גם התייחס להחלטת הקבינט להשיב את כל התלמידים בהמלצתו ואמר כי "מדינת ישראל עשתה נכון כשקיבלה את המלצתי לשים את הלימודים והתלמידים בראש סדר העדיפויות. ברור לגמרי שסדר העדיפויות הלאומי הוא בראש ובראשונה העתיד שלנו, הילדים שלנו והחזרתם של שניים וחצי מיליון תלמידים למסגרת, גם אם באופן הדרגתי".
5 צפייה בגלריה
 "אשמח לשתף פעולה עם ארגוני המורים"
 "אשמח לשתף פעולה עם ארגוני המורים"
"אשמח לשתף פעולה עם ארגוני המורים"
(צילום: מוטי קמחי, אורי דוידוביץ', עידן ארבל)
5 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
גלנט על סוגיית תורי הענק בנתב"ג: "מחפשים אשמים"
גלנט נשאל לגבי מחדלי השבים מחו"ל, תורי הענק בנתב"ג וההחלטה להשאיר מדינות בעייתיות מבחינת תחלואה, כמו איחוד האמירויות, ירוקות ואמר כי מדובר ב"חוכמה בדיעבד". לדבריו, "בציבור יש הרבה קבלנים לעבודות גמורות. אחרי שאתה עושה את העבודה הם מסבירים מה היה אפשר לשפר. יש פה התמודדות, מדינת ישראל מתמודדת עם הקורונה טוב יותר מאשר רוב מדינות העולם ולראייה גם התוצאות בחולים, בוודאי בחללים".
"שיניתי את סדר העדיפויות במדינה. לפני חודשיים הסבירו שזה גורם התחלואה מספר אחת. זה היה שקר עז"
הוא השווה בין נושא הטיסות לנושא הפתיחה של מערכת החינוך: "הסבירו לפני חודשיים שגורם התחלואה מספר אחת זה מערכת החינוך, שזה שקר. זה היה שקר עז, זה היה ידוע למי ששיקר, ושיקרו. למה? כי רצו להטיל את האשמה על מישהו אחר". הוא טען: "אני אגיד דבר מאוד פשוט בתור לא מומחה בצד הרפואי – מי ששם מסכה לא נדבק".
5 צפייה בגלריה
בית ספר יסודי ב רמת גן
בית ספר יסודי ב רמת גן
"היום התובנה הכללית היא להשאיר את מערכת החינוך פתוחה בערים ירוקות". ארכיון
(צילום: AP)
אם אתה מעריך, מערכת החינוך בישראל לא תיסגר יותר? "אני חושב שבכל מקום שבו אנחנו נמצאים בעיר ירוקה, וזה ברוב המדינה, צריך להמשיך את מערכת הלימודים ולאפשר לבתי הספר לעבוד. אני חושב שהיום זו תובנה כללית. כל אחד שפותח את דבריו אומר - מערכת החינוך חייבת להישאר פתוחה ואני שמח ששיניתי את סדר העדיפויות במדינה".

"לא מודאג מבחירות, כחול לבן תימחק - אנחנו נזכה"

גלנט התייחס גם למשבר בקואליציה ופיזור הכנסת ה-23 שמתקרב בצעדי ענק. "אני אישית חושב שאנחנו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים על מנת למנוע בחירות. מצד שני אני לא מודאג מבחירות. אם תהיינה בחירות הליכוד יזכה", אמר.
הוא טען: "בסוף כשהציבור יבוא לתת את קולו אם חלילה נגיע לבחירות הוא ימחק את כחול לבן, היא לא תהיה קיימת יותר, והוא ייתן לליכוד רוב גדול ואנחנו נפגש כאן אם חלילה נגיע לזה". על מפלגות הימין שמאיימות על הליכוד בסקרים, ובייחוד על היריב החדש גדעון סער שפרש מהמפלגה והודיע על הקמת מפלגה נפרדת, הוא אמר: "מי שאומר 'רק לא הליכוד ורק לא ביבי' בסופו של דבר מתייג את עצמו כמי שמתחרה על מנדטים שלא נמצאים אצלנו".
5 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"אם יהיו בחירות נזכה. כחול לבן תימחק". גנץ
(צילום: EPA)
ח"כ זמיר: "נתניהו משעבד את ישראל לצרכיו"
(צילום: משי בן עמי)

לדבריו, "כחול לבן צריכים להבין שכשותף שהוא שווה זכויות ומקבל גם רוטציה וגם ממשלה פריטטית, הם צריכים לדעת להתנהג. אני מזכיר לך שהם הגיעו עם 15 מנדטים מול 36 של הליכוד". כשנשאל אם יקבלו את הרוטציה התחמק גלנט: "השרים שלהם כל הזמן דוקרים בצדיה של הממשלה, וכל הזמן מפריעים לפעולתה במקום לשתף פעולה. זה מאוד קשה לנהל מדינה ככה בוודאי בתנאי קורונה".
אבל מן הראוי לקיים הסכמים. "אני מסכים איתך לחלוטין, אבל תראי איך התהליך הזה מתנהל. קבעו וועדה למינויי בכירים, הוועדה הזאת לא הוקמה מעולם. קבעו שיועבר תקציב, התקציב הזה לא עבר. בא אליהם עכשיו שר האוצר ישראל כץ בחכמה רבה, אמר אני מראה לכם את התקציב לשנת 2020 ושנת 2021 בואו נעבוד. מה שאני מזהה זה ילדותיות בגישה בכחול לבן ואני מקווה שהם יתעשתו".
ח"כ אסף זמיר שהתראיין לפניו באולפן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלדבריו, "משעבד את המדינה לצרכיו האישיים בצורה צינית ועם להקת מעודדות". גלנט הגיב: "הוא רץ לראשות עיריית תל אביב, הוא אומר את הדברים שהקהל שלו רוצה לשמוע, כנראה שהוא עשה את ההחלטות האלה מבעוד מועד".