הריאיון של אלון דוידי
(צילום: שחר גולדשטיין)

ראש העיר שדרות אלון דוידי, שקיבל את המקום השלישי ברשימת ימינה לכנסת ה-24, אמר היום (ראשון) בריאיון באולפן ynet כי הוא מעריך את ראש הממשלה בנימין נתניהו - אך לדבריו, הגיע זמנו לסיים. "הוא צריך להעביר את המטה למישהו שיוכל להוציא את ישראל מהמשבר", טען דוידי. עם זאת, הוא סירב לפסול ישיבה של ימינה תחת נתניהו בממשלה, ולא פסל גם את המפלגות החרדיות.
"בכל מערכת בחירות מפלגות מחרימות אחת את השנייה", אמר דוידי. "אנחנו באים בצורה ישירה ומאמינים שהדבר המרכזי שתושבי ישראל עסוקים בו הוא מי יחלץ אותנו מהכאוס הזה. אני איש ליכוד לשעבר, וגם אני החלפתי בשדרות מישהו שלא הצליח להוציא את העיר מהמשבר - והיום שדרות נמצאת במקום אחר".
3 צפייה בגלריה
אלון דוידי באולפן ynet
אלון דוידי באולפן ynet
"תקראו את התוכנית של בנט". דוידי
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"יהיה שינוי באחוזי ההצבעה לליכוד בשדרות". נתניהו
(צילום: יריב כץ2)
דוידי תקף את ניהול המשבר הנוכחי בממשלה: "קבינט הקורונה לא מתנהל, תראו מה קרה במדינה בשבועיים האחרונים. כל מה שאנחנו שומעים מהקבינט זה את מי להאשים. אלה מאשימים את אלה, ואלה מאשימים את אלה. צד אחד אומר תיקחו אחריות, וצד שני אומר תיקחו אתם את האחריות. אני מציע לאנשים לקרוא את התוכנית של נפתלי בנט שלפיה צריך להגיע לאפס הדבקה. יש פה דרך ברורה".
הייתם פותחים את המשק? "במצב שאליו הגיעה ישראל, צריך לעשות דברים בצורה זהירה. מצד שני היה צריך במשך חודש שלם - לא עכשיו - לדבר על השלושה מיליון מחוסנים ולתת להם מוטיבציה. היה צריך להסביר גם לאלה שלא התחסנו למה כדאי להם להתחסן".
אתם נותנים לנתניהו ציון אפס במשבר, אבל לא מוכנים להגיד שלא תתנו לו שוב את ההגה. "אנחנו לא מתעסקים עכשיו בהרכבת קואליציות. הסיפור המרכזי שתושבי מדינת ישראל שואלים את עצמם מדי בוקר הוא מי המנהיג שיוכל להוציא את מדינת ישראל מהמשבר, למי יש את הניסיון, היכולת, החשיבה מחוץ לקופסה והדרך. האזרחים לא עוסקים עכשיו בהרכבת קואליציה כזו או אחרת, נגיע לשלב הזה בסוף. ראינו אצל כחול לבן, אצל גדעון סער, אצל יאיר לפיד ואצל ליברמן את ה'כן ביבי, לא ביבי'. לא נגיע ככה לשום דבר".
3 צפייה בגלריה
אביר קארה
אביר קארה
אביר קארה. ימינה מסתירה אותו?
(צילום: גיל יוחנן)
דוידי טען גם כי הוא מעריך ששדרות, עיר שמסורתית מצביעה באחוזים גדולים לליכוד, יכולה להעביר את תמיכתה לימינה. "אני חושב שקרה משהו", טען. "ודאי שבשדרות יהיה שינוי. ודאי שבמדינת ישראל יהיה שינוי. הסיבה היא פשוטה - האזרחים רואים שאין כאן ניהול או תהליך נכון של קבלת החלטות. אין תוכנית ואין עתיד לכל אדם ואדם - בין אם הוא מובטל, בין אם הוא בעל עסק ובין אם יש לו ילדים. כולם קמים בבוקר לרולטה של חוסר הבנה".
כשנשאל מדוע עדיין לא התפטר מתפקידו כראש העיר שדרות, השיב: "כשאשבע לכנסת בעזרת השם אתפטר גם מהעירייה. גם היום בסדר היום שלי אני עוסק בכל מה שקשור לשדרות. עשיתי את הדברים בצורה טובה בשבע השנים האחרונות, ואעשה אותם גם בחודשיים הקרובים".
כשנשאל מדוע המפלגה "מסתירה" את אביר קארה, מנהיג השולמנים שלאחר הצטרפותו נחשפו תכתובות וואטסאפ שבהן הוא משתמש בשפה בוטה ומאיים, השיב דוידי: "הוא אדם מצוין שמדבר על אותנטיות ודברים אמיתיים. הוא מביא אלינו ולידיעת הציבור את הזעקה העצומה של האנשים. אני גאה שאחד כמוהו נמצא בנבחרת שלנו".