2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד, האיום על חב"ד והסערה שעורר
(צילום: קובי קואנקס )
סערה בעקבות האיומים של לפיד נגד חב"ד. דבריו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שפרסם נחום ברנע במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות", ושלפיהם הוא איים על חב"ד שמא יתמכו במפלגת הציונות הדתית, הובילו לתגובות סוערות בקרב הציבור והקשת הפוליטית.
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב לדברים ואמר כי "תנועת חב"ד מקפידה לא להזדהות פוליטית, היא אוהבת ומסייעת לכל יהודי באשר הוא ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מיאיר לפיד. אני בטוח שבחב"ד ימשיכו לאהוב את לפיד, לקרב ולארח אותו בשמחה גם אחרי האיום הזה. כי כאלה הם החב"דניקים כבר יותר מ-200 שנה".
2 צפייה בגלריה
סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות
סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות
סמוטריץ' ובן גביר, שאמר: "אנחנו הסיוט של לפיד"
איתמר בן גביר הגיב גם הוא: "לפיד רואה בסקרים הפנימיים כי בזכותנו תהיה ממשלת ימין, וזה יגנוז ממנו את החלום להיות ראש ממשלה. הוא בלחץ ולכן הוא משתולל ומאיים על אנשי חב"ד הנפלאים. אנחנו הסיוט של יאיר לפיד".
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פרסם תמונה עם נציגי חב"ד וכתב בין היתר: "נקשרתי בנפשי לחסידות ולאנשיה מאירי הפנים, הראשונים לחלץ בעת צרה ולסייע. יצביעו למי שיצביעו - אמשיך לאהוב אותם".
לפיד מצדו כתב בהמשך בטוויטר: "אני רוצה להבהיר - איני רודף ולא ארדוף אף אחד, בוודאי לא את חבריי הטובים מתנועת חב"ד, תנועה רבת זכויות שרק אהבת ישראל ואהבת הארץ עומדות לנגד עיניהם.
"יחד עם זאת, אני מביע דאגה עמוקה מכך שאיתמר בן גביר וחסידי הרוצח ברוך גולדשטיין ייכנסו לכנסת. אני אמשיך להילחם בכל דרך כדי שאף גורם לא ייתן יד לגזענות, להסתה, ולפילוג נוסף בעם, ושלא יתמכו בכהניסטים המאיימים על שלמות עם ישראל".