2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי וחסן נסראללה
אביב כוכבי וחסן נסראללה
הרמטכ"ל כוכבי ונסראללה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
צה"ל פותח בתרגיל הענק שידמה מלחמה רב-זירתית, ובחיזבאללה מעלים כוננות: בעיתון הלבנוני "אל נשרה" דווח אמש (שבת) כי חיזבאללה מעלה את רמת הכוננות בדרום לבנון ובאזור קוניטרה שבסוריה, לקראת תרגיל צה"ל שעשוי להיפתח כבר היום.
על פי הדיווח, הכוננות הועלתה בכמה יחידות ומסגרות צבאיות של חיזבאללה. הארגון, לפי הדיווח, גייס "כוח אדם נחוץ והעלה את הכוננות לרמה מקסימלית, דבר שלא קרה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006". תרגיל הענק, שתוכנן מראש, יתקיים על רקע המתיחות בירושלים, ביו"ש ובגבול עזה - ויימשך כחודש.
2 צפייה בגלריה
דגל חיזבאללה על רקע שלט ועליו נסראללה
דגל חיזבאללה על רקע שלט ועליו נסראללה
לקראת תרגיל צה"ל - הכוננות הועלתה בדרום לבנון
(צילום: רויטרס)
בנאומו ביום שישי אמר מזכ"ל חיבאללה חסן נסראללה כי "ישראל עומדת לערוך תרגיל שיימשך כמה שבועות וישתתפו בו כל הכוחות. אנחנו בלבנון נהיה מוכנים מיום ראשון בבוקר, יום תחילת התרגיל. אני מזהיר את הישראלים מביצוע שגיאה כלשהי מול לבנון במסגרת התרגיל הזה. נהיה מוכנים להגיב על התוקפנות ולא נסבול שום הפרה בשטח לבנון".
מקורות ששוחחו עם העיתון הלבנוני אמרו לו כי "התרגיל הצבאי הישראלי שנסראללה התייחס אליו הוא דבר מסוכן מאוד. התמרון הזה מיועד לדמות מלחמה גדולה שנכפית על ישראל בגבולה הצפוני והדרומי, בנוסף לתקיפת ישראל בכמות עצומה של טילים מצד ציר ההתנגדות".
לדבריהם, "זאת הפעם הראשונה שישראל מקיימת תרגיל בסדר גודל כזה ולכן יש לעקוב מקרוב אחר התרגיל. בעבר ישראל ניצלה תרגילים גדולים כדי לקחת את החיילים הישר משטח האימון אל שדה הקרב, וזה מה שעלול לקרות עכשיו בגבול ישראל-לבנון".