ראש מינהלת אכיפת הקורונה במשטרה, תת-ניצב ערן קמין, תועד אתמול (שבת) כשהוא צועד עם אשתו ועם חבר נוסף בפארק הירקון שבשטח תל אביב. זאת, אף שאינו תושב העיר וגם לא תושב עיר שכנה - ובזמן שהסגר והגבלת התנועה למרחק של 1,000 מטרים מהבית בתוקף. לדברי המשטרה, קמין "יצא ממשרדו להליכה במסגרת המותר בתקנות".
3 צפייה בגלריה
קמין בפארק הירקון
קמין בפארק הירקון
קמין בפארק הירקון בזמן הסגר
3 צפייה בגלריה
קמין בפארק הירקון
קמין בפארק הירקון
קמין. מונה לראש מינהלת הקורונה
(צילום: דוברות המשטרה)
קמין נחשב לקצין בכיר ומצטיין שקיבל לפני כמה חודשים את תפקיד ראש מינהלת הקורונה במשטרה, ובמסגרת תפקידו אחראי בין היתר על אכיפת התקנות. קמין אף ייצג את המשטרה בדיונים בוועדת הכנסת בנושא אכיפת התקנות.
בימים האחרונים התמודדו השוטרים שאוכפים את תקנות הסגר עם אלימות שהופנתה כלפיהם וגם עם ביקורת על אכיפה בררנית. כך למשל, השיא נרשם ביום חמישי בבני ברק כששוטרים הותקפו בעיר.
אחרי התקרית, שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה תקף בחריפות דווקא את המשטרה: "מה שראינו הלילה בבני ברק הוא מסע נקמה פראי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים, תוך ענישה קולקטיבית, כלפי מאות אלפים מתושבי העיר, חפים מכל פשע".
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי התייחס גם הוא לאירועים והדגיש את נושא האכיפה השוויונית: "האלימות שאותה חווים השוטרים בפעילויות האכיפה השונות בימים האחרונים ראויה לכל גנאי ומייצרת מראות שלא נקבל ולא נשלים איתם - תקיפת הצוות המשטרתי שביצע אכיפה אמש בבני ברק והפגיעה הקשה בשוטרים בכלל. לצערי, זה לא המקרה היחיד השבוע שבו הותקפו שוטרים האוכפים את תקנות הקורונה, והתופעה רק הולכת ומתרחבת.
3 צפייה בגלריה
פשיטה ומעצרים של המשטרה בישיבה בבני ברק
פשיטה ומעצרים של המשטרה בישיבה בבני ברק
פשיטה ומעצרים של המשטרה בישיבה בבני ברק
צפו: לילה של התפרעויות בבני ברק
(צילום: איתי בלומנטל)

"כל אלה ימשיכו ויטופלו ביד קשה ובנחישות בכל מקום ובכל מגזר תוך הקפדה על אכיפה שוויונית. נמשיך לאכוף את תקנות הקורונה בכל מקום שיידרש, ועוצמת האכיפה תיקבע אל מול היקף ההפרות והתנהגות המפירים ובהתאם לחוק. אנחנו נפעל למצות את הדין עם כל אדם שינסה לפגוע בשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".
דווקא לאור המראות מהימים האחרונים על האכיפה הנחושה של המשטרה, והגיבוי שקיבלו השוטרים ממפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי בכל מה שקשור להפרות התקנות, נראית התמונה צורמת.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מבדיקה ראשונית עולה כי הקצין שעבד במהלך השבת, יצא להליכה ממשרדו הממוקם בסמוך למתחם במסגרת המותר בתקנות. יחד עם זאת הנושא ייבדק".