תאריך לבחירות חדשות עדיין אין, אבל בדיקה בנוגע למוכנות מערכות המחשוב יש: מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע הבוקר כי משרדו מקיים בדיקה בנוגע לאפשרות שוועדת הבחירות המרכזית תיאלץ להתמודד מול מתקפת סייבר.
במהלך דיון שנערך הבוקר (יום ב') בוועדת הכספים של הכנסת, ציין המבקר אנגלמן כי משרדו משלים בימים אלו בדיקה מקיפה על אודות מערכות המחשוב של ועדת הבחירות, פעילותה המחשובית בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, והיערכותה של ועדת הבחירות המרכזית להתמודדות עם מתקפות סייבר חיצוניות שביכולתן לפגום בהליך הבחירות בישראל.
1 צפייה בגלריה
הגשת דו"ח נציב תלונות הציבור
הגשת דו"ח נציב תלונות הציבור
מבקר המדינה אנגלמן
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
הודעת המבקר נאמרה ברקע המתיחות הפוליטית בין הליכוד לכחול לבן, ובעקבות איומי הסייבר שעמם מתמודדת ישראל בשנים האחרונות כולל בשבוע החולף עת חברת הביטוח שירביט נפלה קורבן למתקפת האקרים.
"מרגע כניסתי לתפקיד מבקר המדינה, הגדרתי את הביקורת בתחומי הסייבר והדיגיטל כחלק מתחומי הליבה של משרד מבקר המדינה, מתוך הסתכלות צופה פני עתיד על האתגרים הלאומיים מולם ניצבת מדינת ישראל", אמר הבוקר אנגלמן.
ספירת קולות בבחירות במרץ השנה
(צילום: אלכס גמבורג)

המבקר הוסיף: "אנו עובדים זה זמן מה על ביקורת בעניין מערכות המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית, מתוך רצון לאפשר את קיומו של ההליך הדמוקרטי באופן תקין וללא התערבות גורמים שונים. מרבית הביקורת הושלמה, אך ישנם עוד כמה תחומים שאנו מקיימים בהם העמקות אל מול הוועדה.
"מטרת הביקורת היא להפיק לקחים למערכות בחירות עתידיות, לרבות זו שיכול ותתקיים בחודשים הקרובים, ובכך לטייב את עבודתה של ועדת הבחירות ולסייע לפעילותה, שהיא בליבת ההליך הדמוקרטי בישראל ובעלת חשיבות עליונה עבור כל אחת ואחד מאיתנו".