רגע לפני הבחירות - ריאיון באולפן עם יו"ר תקווה חדשה
(צילום: שמוליק דודפור)
יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייחס היום (ראשון) לירידה של מפלגתו בסקרים ואמר כי "אם יהיה לי את הכוח, אני אביא את בנט ויחד נקים ממשלת שינוי של מרכז-ימין". בריאיון לאולפן ynet במסגרת בליץ הריאיונות טען סער: "אין שום סרט שיאיר לפיד מקים ממשלה".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
סער, שהיה הראשון להתראיין מבין ראשי המפלגות, נשאל איך יכול להיות שבתחילת הדרך הוא שאף ל-20 מנדטים, והמצב אינו קרוב לכך כעת. "אנחנו פתחנו את הסיכוי לשינוי עבור אזרחי ישראל", טען סער. "לפני שתקווה חדשה הייתה במרוץ הבחירות היו ידועות מראש. עוד קדנציה של נתניהו. עכשיו כל המצביעים שרוצים שינוי צריכים לדעת דבר אחד - אם הצבעתם לאותן מפלגות, שוב נתניהו יישאר".
2 צפייה בגלריה
"שינוי יכול לבוא רק מימין". גדעון סער באולפן ynet
"שינוי יכול לבוא רק מימין". גדעון סער באולפן ynet
"שינוי יכול לבוא רק מימין". גדעון סער באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריו, לפיד וגנץ הם הדוגמה לכך. "אני אביא את בנט אם יהיה לי את הכוח, ויחד נביא ממשלת שינוי של ימין-מרכז כדי שתחליף את נתניהו", ציין סער. "מה שחשוב כרגע זה להבין שנתניהו בונה על קואליציה עם חרדים, סמוטריץ' ובנט. הדבר החשוב זה אם תהיה פה ממשלה קיצונית או ממשלת שינוי שעובדת למען האזרחים".
רה"מ אומר שזה או הוא או מערכת בחירות חמישית. "אבל הוא אומר דבר והיפוכו. בפרסומות הוא אומר שאם סער ובנט יהיו חזקים אז הם ילכו עם אחרים ותהיה ממשלה אחרת. אז כנראה שהוא בכל זאת קצת חושש, למרות חגיגות הניצחון שכבר הראו בכל האולפנים".
סער חזר והתחייב כי לא יהיה שר בממשלתו של נתניהו. "בהחלט לא. נתניהו מעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה ועשה פה דברים שלא ייעשו כשבמשבר הכלכלי הכי חמור מנע את תקציב המדינה כדי לא לקיים הסכם פוליטי שהיה חתום עליו".
הבליץ האחרון: רגע לפני הבחירות - ריאיון באולפן עם ישראל כץ שר האוצר הליכוד
(צילום: שמוליק דודפור)

הבליץ האחרון: רגע לפני הבחירות - ריאיון באולפן עם ח"כ ניצן הורביץ יו"ר מרצ
(צילום: שמוליק דודפור)

2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד יש עתיד
יאיר לפיד יש עתיד
"להשלות את הציבור". יאיר לפיד
(צילום: AFP)
למרות שבכל הסקרים "יש עתיד" היא השנייה בגודלה אחרי הליכוד, סער טען כי לפיד לא מסוגל להרכיב ממשלה. "בנט אמר שהוא לא ישב תחת לפיד, קואליציה לא תהיה תחת מפלגות ערביות, עכשיו תראה לי באיזה סרט לפיד מקים ממשלה", אמר סער. "זה להשלות את הציבור ולהגיד שמישהו שמשמאל למרכז - כשכל המחנה הזה הוא קטן בציבור ובכנסת - יכול להרים קואליציה. זה לא היה נכון שלכחול לבן היו 35 מנדטים, לכן בואו נהיה ריאליים. שינוי יכול להיות מימין למרכז".
איך אתה מסביר את זה שהליכודניקים לא נהרו אליך, יכול להיות שכל הסקרים טועים? "ראינו שהמגמה מתחילה להשתנות ואנחנו חוזרים לעלות. מה שחשוב הוא לעלות עד לרגע המכריע שהוא ביום שלישי. הרי מתי התחיל הייאוש? כשיחסי הכוחות התחילו להשתנות לטובת מפלגות שלא יודעות להקים ממשלה וקואליציה. כשאנחנו היינו קצת יותר חזקים לא הייתה שאלה איך הוא ירכיב, כולם ידעו שאני ארכיב. לכן אני משרטט את קווי המתאר של השינוי - ימין עם מרכז. אני צריך להיות מספיק חזק, אני מביא את כולם ביחד".
גדעון סער בכנס בחירות של תקווה חדשה: "הביביזם הוא לא ימין"
(צילום: שמוליק דודפור )

יו"ר תקווה חדשה טען כי הוא לא מתכוון להישען על המפלגות הערביות "מכיוון שהן עם אידיאולוגיה מאוד קיצונית". לדבריו, "אני לא צבוע, אני בן אדם אמיתי. אני אומר ששיתוף פעולה פרלמנטרי יכול להיות בהרבה מאד דברים, אבל הקמת ממשלה שנשענת על מפלגות שהן עם גישה אנטי ישראלית - זה בעייתי".
מה היחס שלך למרצ? "זאת מפלגה שהביעה עמדות מאוד קיצוניות. אם היא תעבור את אחוז החסימה והיא תרצה להיות פרטנרית, היא תצטרך להתיישר. אני לא עסוק בפסילות. אני עסוק בליצור קואליציה לשינוי. אני יודע להביא את בנט ולחבור למפלגות המרכז".