אמה של הצוערת: נפער לנו בור גדול בחיים"
(צילום: בראל אפרים)

"נפער לנו בור גדול בחיים". משפחתה של סגן-משנה שילי ווסטלנד, הצוערת מקיבוץ ניר עוז שהתמוטטה ומתה בקורס קציני מטה בבה"ד 1, הודיעה הבוקר (יום א') כי היא הייתה חתומה על כרטיס אדי ולכן איבריה ייתרמו. יפעת, אמה של שילי, אמרה: "אנחנו יודעים שמהיום החיים שלנו ישתנו לגמרי".
הצוערת, בת 21 במותה, חשה ברע ביום שלישי שעבר ופונתה במצב אנוש לקבלת טיפול דחוף בבית חולים. כעבור יומיים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה, ובעקבות כך הוחלט בצה"ל למנות צוות מומחים של חיל הרפואה לבירור המקרה הטרגי. לאחר מותה היא הועלתה לדרגת סגן-משנה.
ווסטלנד למדה לפני השירות הצבאי במגמת חשמל בבית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע. לאחר מכן היא המשיכה לבית הספר להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון ולמעשה דחתה את השירות הצבאי שלה בשנתיים. אחרי שסיימה את לימודיה בכיתה י"ד, היא התגייסה לצה"ל ושובצה לשירות באגף הטכני של חיל האוויר בבסיס חצרים.
2 צפייה בגלריה
שי לי ווסטלנד
שי לי ווסטלנד
שילי ווסטלנד
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
"שילי הייתה בחורה מדהימה שכל אהבתה לסוסים ניכרה בה מכל עבר", אמרה הבוקר האם השכולה. "היא בחורה שהצליחה למגנט אחריה כל כך הרבה חברים מכל קצות הארץ, לא ידענו עד כמה יש לה כל כך הרבה חברים. גם המפקדים שלה כל כך העריכו אותה בבסיס חצרים, היא למדה בטכני של חיל האוויר ויש לה גם מלא חברים משם שהגיעו לכאן כשנודע להם על האסון שקרה לנו".
האם אמרה עוד: "היא מאוד אהבה את השירות שלה באגף הטכני. היא הייתה אמורה לקבל את סיכת המ"מ ב-20 ביולי ולאחר מכן לעבור להשלמה חילית לעוד שלושה חודשים. היא מאוד התרגשה מקורס הקצינים, היינו מאוד גאים בה שבחרה לעשות את הדרך הזאת של הקורס כי למעשה היא הייתה כמעט חודשיים לפני השחרור".
על הפעם האחרונה שבה דיברה עם בתה: "ביום שלישי לקחתי את שילי לבסיס בבה"ד 1, היא הייתה מאוד שמחה ומבסוטית. זו הייתה הפעם האחרונה שדיברנו והיינו יחד. שילי הייתה מגנט אנושי, החברים שלה פשוט המומים ולא מבינים שלא יראו אותה יותר".
2 צפייה בגלריה
יפעת ווסטלנד, אמה של שילי ווסטלנד ז"ל
יפעת ווסטלנד, אמה של שילי ווסטלנד ז"ל
"היא מאוד התרגשה מקורס הקצינים". האם יפעת
(צילום: בראל אפרים)
ווסטלנד אהבה לרכוב על סוסים ומגיל צעיר אף התחרתה באופן מקצועי. לדברי האם יפעת, "הסוסים היו דבר מרכזי בחיים שלה. שילי אהבה סוסים מגיל 9, ובגיל 12 היא למעשה הגיעה לרכיבה אמנותית שנקראת דרסאז'. שם היא התמקצעה ובחמש השנים האחרונות השתתפה באליפויות ישראל. לפני שנתיים היא אפילו סיימה כסגנית אלופת ישראל בתחרות דרסאז'.
"שילי תחסר לכולם, גם לקיבוץ. זו אבדה גדולה ואסון גדול לקהילה שלנו. כולם פשוט המומים, אין מילים אחרות".
הלווייתה של ווסטלנד, חללת צה"ל הראשונה בניר עוז, תיערך היום בשעה 18:00 בחלקה צבאית שהוקמה כעת בקיבוץ.