ריאיון עם בכירה במגן ישראל
(צילום: משי בן עמי)

יום שלישי ברציפות עם יותר מ-4,000 נדבקים: 4,143 ישראלים אובחנו אתמול (יום ד') כחיוביים לקורונה. בסך הכול התבצעו כ-80 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 5.2%, מעט יותר מהשיעור ביום שלישי.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים במצב קשה עומד הבוקר על 699 - הנתון הנמוך ביותר מסוף דצמבר. 224 מהם נזקקים לתמיכה נשימתית. מספר הנפטרים מסיבוכי הנגיף הגיע ל-5,815, ומהם נפטרו אתמול 15 חולים.
מהנתונים עולה כי יותר ממחצית מהנדבקים אתמול הם בני 19-0. למעשה, 50.1% מהמאובחנים הם ילדים או נערים. מנגד, 5.4% מהמאובחנים אתמול היו בני 60 ומעלה.
1 צפייה בגלריה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מקדם ההדבקה ירד (ארכיון)
(צילום: EPA)
מנתוני דו"ח אמ"ן עולה כי מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 0.99. בדו"ח הדגישו שוב כי העלייה במקדם ההדבקה בימים האחרונים קשורה כנראה בהסרת המגבלות ובתרומת הווריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל. זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ומגדיל משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז.
עוד מזהירים באמ"ן כי היקף התחלואה גבוה ונמצא על סף התפשטות מחודשת ועם פתיחת השמיים לקראת הבחירות קיים סיכון שזני קורונה נוספים יגיעו לישראל.
מהנתונים עולה כי 40 אלף ישראלים קיבלו אתמול את המנה הראשונה של החיסון נגד קורונה, ו-64 אלף את המנה השנייה. יותר מ-300 אלף מעל גיל 50 עדיין לא חוסנו.