2 צפייה בגלריה
ההורים של הילדה
ההורים של הילדה
הורי הילדה. "הכרעת הדין הייתה סטירת לחי מטלטלת"
(צילום: אלכס קולומוסקי )
לפני כשנתיים חוו לילי ומיכאל (שמות בדויים) את החוויה שכל הורה רואה בה הגרועה ביותר. בתם בת ה-4.5 הותקפה מינית בידי אברהם לשם, בן 24 מקצרין. לפני כחצי שנה החליט בית המשפט המחוזי בירושלים לזכות את לשם מאונס, והרשיע אותו במעשה מגונה. לקראת מתן גזר דינו, ובצל פרשת התקיפה המינית במלונית שמרחפת באוויר, החליטו ההורים להיחשף ולספר על האכזבה מבית המשפט, ועל החשש שההרשעה בסעיף מופחת תכשיר מעשים דומים בעתיד.
"בית המשפט לא מגן עלינו. אנחנו מתכננים להילחם כדי שאף הורה לא יעבור את מה שאנחנו עוברים", אמרו ההורים היום ל-ynet, לקראת גזר הדין שצפוי להינתן ביום שלישי הקרוב בבית המשפט. "בית המשפט לא מגן עליה ועל ילדים נוספים – והוא ייצא החוצה ויפגע שוב בילדים אחרים. עוד אמא תרגיש את מה שאני מרגישה ואסור לתת לזה לקרות. צריך לשים לזה סוף".
2 צפייה בגלריה
ההורים של הילדה
ההורים של הילדה
"אנחנו חייבים להגן עליה, להשיג את הצדק"
(צילום: אלכס קולומוסקי )
בחודש ספטמבר האחרון החליט בית המשפט לזכות את לשם מסעיף האונס, והרשיע אותו רק בסעיף המעשה המגונה שתואר גם כן בכתב האישום שהוגש נגדו. זו לא הפעם הראשונה שתלונות מהסוג הזה מופנות כלפיו: בשנת 2017 נפתחה נגדו חקירה בחשד למעשה מגונה והטרדה של צעיר אחר, שעבד עמו. "הדיון הזה היה סטירת לחי מטלטלת. התחושה היא שלמערכת המשפט לא אכפת ממך", אמרו ההורים, שלא מתכוונים לשבת בדיון ביום שלישי הקרוב. "אנחנו נפגין בחוץ ונצעק כדי להגן על הילדים".

"בית המשפט מגן על עבריינים"

לילי ומיכאל סיפרו כי בתם הלכה יחד עם האב ועם אחיה לבית הכנסת בערב שבת, וכשיצאה אל החצר הוא קרא לה. "הוא הרים אותה, חיבק אותה ואמר לה לשכב על הגב. התיאור שלה מאוד מדויק ומאוד מתואר. גם חוקר הילדים והפרקליטות אמרו לנו את זה", סיפרו ההורים. "היא אמרה שהוא הכאיב לה עד רמה שהיא רצתה לצרוח מכאב".
אמה, לילי, אמרה כי הילדה פנתה לאביה וכשיצאו לחפש אותו לא מצאו אותו במקום. "הם חזרו הביתה והתקשרנו למשטרה. ראיתי את הכתם על השמלה. הורדתי אותה ממנה במהירות ונתתי לשוטר את השמלה המוכתמת. היינו בחקירת ילדים, ושם היא תיארה בדיוק מה הוא עשה לה – בצורה ברורה וכרונולוגית, מאוד מסודרת".
"המערכת המשפטית שאמורה להגן עליה ולהשיג את הצדק לא עשתה את העבודה"
ההורים, שבמשך שנתיים מלווים את ההליך המשפטי, הביעו זעם על החלטת בית המשפט לזכות אותו מאונס – ואמרו כי "בדיון האחרון הובהר לנו שהשופטים לא הקשיבו לעדות של הבת שלנו. הם התעלמו, אחרת אין סיבה לכך שהסירו את סעיף האונס מכתב האישום והשאירו רק את סעיף המעשה המגונה".
"בית המשפט במקום להגן על חסרי הישע, מגן על עבריינים", הוסיפו השניים. "במשך שנתיים לא סיפרנו לאף אחד מה עובר עלינו. שמרנו על הבת שלנו שעוברת טיפולים שבועיים. אנחנו עוברים טיפול כדי להצליח להתמודד עם זה. החלטנו שאנחנו חייבים להיחשף כי אנחנו חייבים להגן עליה, להשיג את הצדק שמגיע לה ולנו. המערכת המשפטית שאמורה לעשות את העבודה הזו, לא עשתה אותה".
הפגנה נגד האישום המופחת נגד ירין שרף
(צילום: מוטי קמחי)

הם הוסיפו שבתם היא ילדה חזקה, אך ציינו שהם חוששים מצורת ההתמודדות שלה עם המקרה בעתיד ובחייה הבוגרים. "מילדה שגמלה את עצמה מחיתולים היא חזרה להרטיב בלילות, לקום בלילה בבכי היסטרי, לבוא אלינו בגלל סיוטים. יש פה המון עבודה. אנחנו פה כדי להילחם ולעזור לה להתמודד עם זה אבל באותה נשימה אנחנו רוצים שהצדק ייעשה".
מהרשות השופטת נמסר בתגובה כי "מדובר בתיק חסוי המתנהל בדלתיים סגורות אשר במסגרתו ניתנה הכרעת דין מפורטת ומנומקת ביום 19.11.20. לנוכח הראיות שהוגשו בתיק, לרבות גרסת הילדה, הורשע הנאשם בעבירה של מעשה מגונה וזוכה מעבירת אינוס. ביום שלישי צפוי להינתן גזר הדין ויש להמתין להחלטת בית המשפט".