ב-2 באוקטובר נטשה אישה את בתה התינוקת בנמל תעופה בדוחא. התינוקת נמצאה בפח אשפה בשירותים. האם עלתה למטוס ועזבה את קטאר. הסיפור נחשף רק כשהתברר שבעקבות התקרית נוסעות שעזבו את קטאר נדרשו לעבור בדיקות פולשניות.
היום הודיעה קטאר שהיא גילתה את זהותם של הורי התינוקת. התובע הציבורי בקטאר מסר שהאב והאם הם "מארץ אסייתית", מונח שבקטאר מתייחס בדרך כלל למדינות בדרום היבשת – שמהן מגיעים עובדים זרים רבים לקטאר. התובע הוסיף שקטאר מנסה "לעצור את העבריינית הנמלטת" בחו"ל. אם האישה תיתפס קטאר עשויה לגזור עליה 15 שנות מאסר. התובע ציין שלא מן הנמנע שהיא תישפט בהיעדרה.
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה שדה ה תעופה ב דוחא קטאר
אילוס אילוסטרציה שדה ה תעופה ב דוחא קטאר
שדה התעופה בדוחא, קטאר
(צילום: shutterstock)
"החוקרים גילו שאמה של התינוקת השליכה אותה לפח האשפה בשירותים באולם הטיסות היוצאות בשדה התעופה, ועלתה על המטוס שהמריא ליעד שלה", אמר התובע. "לאם הייתה מערכת יחסים עם אדם נוסף, בן אותו לאום, מאחת המדינות האסייתיות. מערכת היחסים הזאת הסתיימה בלידת התינוקת שנמצאה".
"אביה של התינוקת הודה שהייתה לו מערכת יחסים עם האם, ושהיא שלחה לו הודעה ותמונה של התינוקת מיד אחרי הלידה", הוסיף התובע. האם כתבה לאב שהיא השליכה את התינוקת לפח האשפה ועזבה את המדינה. לא ברור אם האב עדיין נמצא בקטאר ואם גם הוא צפוי לעמוד לדין. שני גורמים בדוחא אמרו ל-AFP שקטאר ביקשה מהאינטרפול לפרסם "התרעה אדומה" כדי לפרסם את זהותה של האישה שנמלטה, ולהסגיר אותה לדוחא.
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה שדה ה תעופה ב דוחא קטאר
אילוס אילוסטרציה שדה ה תעופה ב דוחא קטאר
(צילום: shutterstock)
לפי ההצהרה הקטארית בדיקת DNA הוכיחה שהשניים הם הוריה של התינוקת שנמצאה בנמל התעופה בדוחא. כל העובדים הזרים שמגיעים לשהות ארוכה בקטאר נדרשים למסור דגימת דם בהליך הרישום. התינוקת שננטשה הועברה לרשויות הרווחה בקטאר.
התקרית נחשפה רק אחרי כמה שבועות, כשנוסעות אוסטרליות מחו על הבדיקות הפולשניות שנערכו להן בנמל התעופה. הבדיקות יצרו משבר דיפלומטי בין קטאר לאוסטרליה, שאמרה שמדובר באירוע "מחריד". קטאר התנצלה, והתובע הציבורי אמר ש"כמה עובדים" עברו על החוק כשהורו על החיפושים. הם יועמדו לדין ועלולים להישלח לשלוש שנות מאסר.
קטאר, כמו מדינות רבות במזרח התיכון, אוסרת על קיום יחסי מין מחוץ לנישואים. בעבר עובדות זרות שנכנסו להריון בקטאר ניסו להסתיר זאת מהרשויות, ולעיתים טסו לחו"ל כדי ללדת. כמה מהן, כמו האישה שנמלטה מהמדינה באוקטובר, בחרו לנטוש את את התינוקות כדי לא להישלח למאסר.